Elatustuki= nollasoppari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tollo

Vieras
Eli kun nämä on nyt minulle uutta kun kahdesta pakasta hoidetaan asioita eli lastenvalvojalla minun piti käydä allekirjoittamassa nimi paperiin jotta suotun että lapsen isä saa nollasoppari jne.jolloin ei joudu maksamaan mitään lapsensa elatuksesta ja lapsi saa sen ns.pinimmän mukaan minkä yhteiskunta hänelle maksaa.
No lastenvalvoja pyyti minua toimittamaan sen lappusen sitten kelaan kun kela ne nykyään maksaa,
toimitin ja nyt tippui postilaatikosta lappu että minun pitää koko elari anoa kokonaan uusiksi?
Siis minun pitää juosta kahdessa eri virastoissa siksi kun ex- joka elä yhteiskunnan rahoilla saa nollasopparin ja nyt minua juoksutetaan siitä hyvästä? Käsitinkö oikein?
Kun ennen nollasoppari uusittiin siellä lastenvalvojalla vain yksi nimi lappuun ja se oli siinä
mutta nyt siis minun täytyy juosta ties kuinka monen lappusen kanssa ties mihin ja täytellä ties mitä lappuja?

Käsitit ihan oikein. Kun isällä on nollasoppari, niin sinä olet se, joka joutuu huolehtimaan siitä paperirumbasta. Ja kela on hyvin tarkka siitä, että ne paperit on just eikä melkeen.

Voi vattu :( kihisee raivosta.. Oli perhana viiminen nollasoppari johon minä pistin eläissäni nimeni perhana soikooon :( Menkööt ulos-ottoon eipä ole mun ongelmani jos mies on tyhjätasku perhana :( Muutakin tekemistä kun juosta virastosta virastoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi vattu :( kihisee raivosta.. Oli perhana viiminen nollasoppari johon minä pistin eläissäni nimeni perhana soikooon :( Menkööt ulos-ottoon eipä ole mun ongelmani jos mies on tyhjätasku perhana :( Muutakin tekemistä kun juosta virastosta virastoon.

No kyllä mä ainakin laitan siihen nollasoppariin nimeni, koska se on ainoa mahdollisuus ikinä saada niitä rahoja. :| Mulle se on kuitenkin ihan merkittävä raha minkä sieltä kelasta saa. Kerran vuodessa se ärsyttää juosta lastenvalvoja-kela-väliä, mutta pikkukirpaisu se lopulta on.

älä nyt ihmeessä mitään nollasopparia tee, ihan lapsen takia!!! vaikka äijä nyt olisi tyhjätasku, miten esim kolmen tai viiden vuoden päästä kun lapsikin alkaa kuluttaa enemmän ja enemmän.

Ei ne lastenvalvojat muunlaista sopimusta tee kun nollasopimuksen jos ex.llä ei ole tuloja... -Ei se nyt vaadi kun yhden lapun täyttämisen kelassa, onko se liian vaikeaa? Tai älä täytä teiltähän ne rahat on pois eikä siltä entiseltä mieheltäs

Alkuperäinen kirjoittaja lip:
älä nyt ihmeessä mitään nollasopparia tee, ihan lapsen takia!!! vaikka äijä nyt olisi tyhjätasku, miten esim kolmen tai viiden vuoden päästä kun lapsikin alkaa kuluttaa enemmän ja enemmän.

Siis nollasopparihan on kiinni lapsen isän tuloista. :o E sillä ole lapsen menojen kanssa mitään tekemistä. Ei se ole äidistä kiinni, jos hän ei allekirjoita nollasopparia, niin sitä elatustukea ei saa mistään, ei kelasta eikä exältä jälkikäteen karhuttunakaan. Nollasoppari tarkoittaa sitä, että ihmisellä ei ole varaa eikä siten velvollisuutta maksaa elatustukea. Silloin sen saa yhteiskunnalta. Yleensä se tehdään max vuodeksi kerrallaan.

lapsi kuluttaa mitä kuluttaa, mutta jos toisella ei oo varaa maksaa niin minkäs teet. Minimiin on tyytyminen! Ja ei kai nollasopimusta tehdä kun eläkeläisille koko elatusvelvollisuusajalle. Yleensä kai vuoden tai kahden sopimus...

No eihän sitä koko elatusajaksi tehdä :laugh: vuodeksi kerrallaan juurikin siitä syystä, et ihmisllä voi tilanteet muutua. Ja jos sillä elatusvelvollisella muuttuu tilanne, et saa töitä tai tulot nousee muuten niin siitä pitää ilmottaa ja sopimus tehdään uusiksi tai ne vie käräjille jos huijaa. Ja ne lastenvalvojat kollaa noita lähettämällä sille nollasopparilla olevalle tulojen tarkastus pyyntöjä ajoittain. Että se on kyllä ihan turvallinen soppari tehdä lähin kannalta.

Jos exällä ei ole tuloja tai tulot ei riitä, tulee nollasoppari. Ei lastenvalvoja sitä huvikseen tee. Ihan turhaa siis haikailet mistään ulosotoista, saat kelalta sen minimin kun yksinkertaisesti viet sinne sen elatussopimuksen plus täytät elatustukihakemuksen. Sopimuksessa yleensä lukee, että tilannetta tarkistetaan jos toinen vaikka työllistyy tms, mikäli syy tulojen vähyyteen on vaikkapa työttömyys. Eli jos joskus tiedät, että exäsi tulot kasvavat vaikka työllistymisen myötä, voit asiasta ilmoittaa lastenvalvojalle ja teette uuden sopparin.

Siis kun meillä on lastenvalvoja toisellapuolen kaupunkia kun taas kela joten aikamoinen juoksurumba on :(
Ja tottahan tuo on että mehän mun ex elätetään me kaikki siis..
Mitähän ne lastenvalvojalla tekisi jos en nimeä siihen soppariin laittaisi?
En minä voi kokoajan juoksennella virastosta virastoon näiden asioiden takia, jakuinka tarkkaan minun täytyy tuo lappukin täyttää?
En esim tiedä exäni nykyistä osoitetta en puh numeroa en muista hänen henk tunnuksia. siis ei pidetä mitään yhteyttä kun itse itsensä ajoi niinkutsutusti sillan alle ja nyt on jossakin hoitolaitoksessa,
ex-anoppi tyytyväisenä ilmoitti minulle että ei kerro poikansa tietoja ja ei ole hänen ongelmansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No eihän sitä koko elatusajaksi tehdä :laugh: vuodeksi kerrallaan juurikin siitä syystä, et ihmisllä voi tilanteet muutua. Ja jos sillä elatusvelvollisella muuttuu tilanne, et saa töitä tai tulot nousee muuten niin siitä pitää ilmottaa ja sopimus tehdään uusiksi tai ne vie käräjille jos huijaa. Ja ne lastenvalvojat kollaa noita lähettämällä sille nollasopparilla olevalle tulojen tarkastus pyyntöjä ajoittain. Että se on kyllä ihan turvallinen soppari tehdä lähin kannalta.

Meillä tehdään aina 2vuoden välein

Alkuperäinen kirjoittaja ainakaan pori ei tee nollasoppareita muuta kuin maks vuodeksi:
Ei suomessa kukaan täysin ilman tuloja elä.

Kun tämä lapseni bio isä ajoi itsensä siihen kuntoon että on lopun ikään eläkkeellä.Hakee toimeentulotukea ym mitä se lastenvalvoja ainakin minulle on kertonut.

Siis kun meillä on lastenvalvoja toisellapuolen kaupunkia kun taas kela joten aikamoinen juoksurumba on :(
En minä voi kokoajan juoksennella virastosta virastoon näiden asioiden takia, jakuinka tarkkaan minun täytyy tuo lappukin täyttää?
En esim tiedä exäni nykyistä osoitetta en puh numeroa en muista hänen henk tunnuksia. siis ei pidetä mitään yhteyttä kun itse itsensä ajoi niinkutsutusti sillan alle ja nyt on jossakin hoitolaitoksessa,
ex-anoppi tyytyväisenä ilmoitti minulle että ei kerro poikansa tietoja ja ei ole hänen ongelmansa.

Kuulostaa ihan mun exältäni. :D Siis jos sä et allekirjoita sitä nollasopparia, niin se on varmaan lastenvalvojan mielestä ihan fine, sinä et vaan sitten saa mistään elatustukea, et nyt etkä tulevaisuudessa ennen kuin suostut johonkin elatussopimukseen nimesi kirjoittamaan. En mäkään kyllä exän osoitetta tiennyt kun viimeksi tehtiin sopimusta, kyllä lastenvalvoja sen sitten selvitti.

Alkuperäinen kirjoittaja ainakaan pori ei tee nollasoppareita muuta kuin maks vuodeksi:
Ei suomessa kukaan täysin ilman tuloja elä.

Kun tämä lapseni bio isä ajoi itsensä siihen kuntoon että on lopun ikään eläkkeellä.Hakee toimeentulotukea ym mitä se lastenvalvoja ainakin minulle on kertonut.

Sitten on eri asia jos on loppuikänsä eläkkeellä.Varmaan se nollasopimus siinä tapauksessa tehdään ja on järkevin ratkaisu.

Kyllä on nyt ap saanut yksinkertaisen asian kuulostamaan hämmästyttävän vaikealta, ei jotenkin ihme ettei exäkään taida olla se penaalin terävin kynä ja että eivät anna tietoja sulle.

Joo, jätä vaan nimi jatkossa kirjoittamatta ja ole ilman elareita kokonaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Kuulostaa ihan mun exältäni. :D Siis jos sä et allekirjoita sitä nollasopparia, niin se on varmaan lastenvalvojan mielestä ihan fine, sinä et vaan sitten saa mistään elatustukea, et nyt etkä tulevaisuudessa ennen kuin suostut johonkin elatussopimukseen nimesi kirjoittamaan. En mäkään kyllä exän osoitetta tiennyt kun viimeksi tehtiin sopimusta, kyllä lastenvalvoja sen sitten selvitti.

Lastenvalvojalla on varmasti tiedot mutta onko kelalla,en tiedä? ja nyt tarvisin ne hemmetin tiedot tohon kirottuun lappuun ja ex-anoppi ei niitä anna ja lastenvalvojalle en pääse läpi ja soittoaikakin kyllä mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi jestas!:
Kyllä on nyt ap saanut yksinkertaisen asian kuulostamaan hämmästyttävän vaikealta, ei jotenkin ihme ettei exäkään taida olla se penaalin terävin kynä ja että eivät anna tietoja sulle.

Vaikealta? No jos kerran on niin helppoa niin kerrroppa mun exäni osoite ja hekkari? Odotan innolla :)
Tyhjästä kun on paha nyhjästä

Jos sitä nollasopparia vastustaa niin sitte sun pitää viedä elatusasia käräjäoikeuteen että saat asian ulosottoon. Siis seuraavaksi oikeusaputoimistoon ja ennen sitä otat kotivakuutuksen missä on oikeusturvaosuus (jos sulla ei sitä jo oo)
Ei se siis niin mene, et jos vastustat sitä nollasopparia niin lapsi ei saa ollenkaan elatustukea, vaan sitten se puidaan oikeudessa. Ja ne käsittelee melko pikaisesti lasten asiat, että sen rahan saamiseen ei mene kovin pitkään vaikka ei sopimusta synny lastenvalvojalla. Mutta siihen lv:hen pitää kuitenkin olla yhteyksissä asian tiimoilta.

Lastenvalvojalla on varmasti tiedot mutta onko kelalla,en tiedä? ja nyt tarvisin ne hemmetin tiedot tohon kirottuun lappuun ja ex-anoppi ei niitä anna ja lastenvalvojalle en pääse läpi ja soittoaikakin kyllä mennyt.

Kyllä Kelallakin varmaan on, mutta onhan ne siihen paperiin silti kirjoitettava. Hassua. Mä en muista mitään tollasta kun mä viimeksi tein sen hakemuksen. Mutta meillä on kyllä hyvät lastenvalvojat, mä täytin vaan omat tietoni, he huolehtivat lopusta. :ashamed:

Vaikealta? No jos kerran on niin helppoa niin kerrroppa mun exäni osoite ja hekkari? Odotan innolla :)

Eikö niissä elatuspapereissa oo niitä tietoja? Ainaki meillä on :)

Eikö niissä elatuspapereissa oo niitä tietoja? Ainaki meillä on :)

Meilläkin oli kyllä henkilötunnukset (molempien vanhempien ja molempien lasten) niissä papereissa.

Jos sitä nollasopparia vastustaa niin sitte sun pitää viedä elatusasia käräjäoikeuteen että saat asian ulosottoon. Siis seuraavaksi oikeusaputoimistoon ja ennen sitä otat kotivakuutuksen missä on oikeusturvaosuus (jos sulla ei sitä jo oo)
Ei se siis niin mene, et jos vastustat sitä nollasopparia niin lapsi ei saa ollenkaan elatustukea, vaan sitten se puidaan oikeudessa. Ja ne käsittelee melko pikaisesti lasten asiat, että sen rahan saamiseen ei mene kovin pitkään vaikka ei sopimusta synny lastenvalvojalla. Mutta siihen lv:hen pitää kuitenkin olla yhteyksissä asian tiimoilta.

No täytin minun ja lapsen tietojen osalta tuon lappusen ja jos ei kelpaa kelaan niin täytyy sitten noin toimia :)
Ja kotivakuutuksessani on tuo oikeusturvaosuus ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Kyllä Kelallakin varmaan on, mutta onhan ne siihen paperiin silti kirjoitettava. Hassua. Mä en muista mitään tollasta kun mä viimeksi tein sen hakemuksen. Mutta meillä on kyllä hyvät lastenvalvojat, mä täytin vaan omat tietoni, he huolehtivat lopusta. :ashamed:

No hassua on se että tuohon paperiin lastenvalvojalla kävin kirjoittamassa nimeni tammikuussa ja nyt tulee kelasta tämä lappu.
Lastenvalvoja ilmoitti että vie tämä vahvistus kelaan ja ei osannut muuta sanoa? No vein kelaan ja kysyin tarviiko minun laittaa minhinkään muuhun nimeäni ja se virkailija EI TIENNYT?
Lupasi ottaa myöhemmin yhteyttä ja nyt tänään tippui tuo lappu postilaatikkoon.
Joten minulla siis ei ole exäni tietoja.

Yhteistyössä