Elatusmaksuista marmatan minäkin. Mitä voin tehdä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marmattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marmattaja

Vieras
Eli saan lapsesta 134e elatustukea. En tiedä, että miten isä noita hoitelee kun ei olla ollenkaan tekemisissä.

Maksua ei ole tarkistettu vuosiin, sen vuoksi se ei ole edes nykyistä minimiä (147e)

Voinko soittaa vain lastenvalvojalle, että tuo summa tarkistettaisiin? Aikoinaan isälle määrättiin minimielari joka oli silloin muistaakseni 118e, tuohon on tietysti tullut indeksikorotukset ja nykyään summa on 134e

Mitä tapahtuu kun summa tarkistetaan?? Isä ei siis ole IKINÄ maksanut summaa suoraan minulle. Jos summa tarkistettaisiin ja selvisi, että isä onkin esim töissä ja summan pitäisi olla isompi, pitääkö mun jäädä odottelemaan isän maksua ja kun sitä ei kuulu niin taas hakea sitä kelalta?? Ja tällöin kela maksaisi minulle tuon 147e minimin, mitä loppuosalle tapahtuu? Jos nyt oletetaan, että isän pitäisi maksaa esim 180e???

Meneekö se hänelle ulosottoon ja saan sen sitten joskus? Vai meneekö se niin, että jos summa tarkistetaan, jatkan tuen saamista kelasta samalla tavalla kuin tähänkin saakka??

Elatussopimus tehty 18 ikävuoteen saakka

13e/kk tekee jo vuodessa aika ison summan