Elatusmaksuista ja ulosotto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhoinen84

Vieras
Elikkäs minnes mun nyt pitää ottaa yhteyttä koska lasten isä ei ole maksanut sitä oikeaa summaa elareita,vaikka ollaan sopimus tehty ihan lastenvalvojalla?
Onko se joku ulosottovirasto vai ?
Mites kannattaako mun jatkossa hakea kaikki maksut suoraan jostain muualta niin että ne sitten peritään lasten isältä.En jaksais tätä iän ikuista taistelua noista elareista! :ashamed:

oi hitsi ku en muista minkäniminen mesta se oli. siellä on sossut ja muut. meilläpäin ainakin. oli helppo juttu. kirjoittaa vaan paperit ja tulee joka kuukaus tilille. meilläpäin se on aina 10.päivä. ääh...ehkä joku muu muistaa minne piti soittaa. :saint:

Ota yhteys lastenvalvojaan, sieltä saat kaavakkeen jonka täytät. Sen jälkeen maksu lähtee kulkemaan kunnan/kaupungin kautta. Se siis tilillä joka kuun 10pv.

Isälle lähtee hakemuksesta tieto jota hän voi vastustaa, mutta sulla hyvät perusteet saada sitä kautta kun ei ole maksanut mitä sovittu.
Itse sain elarit kunnan kautta maksuun, kun isä maksoi millon huvitti.

Mä sain lastenvalvojalta yhteystiedot jollekin sihteerille, jolle palautin elarihakemukset. Siellä ne paperit nyt on vetämässä ja exä keksii parhaillaan tekosyitä miksi ei tarvis maksaa elareita.

Riippuu miten teillä asiat on paikkakunnalla.. täällä elari toimistolla ja soskulla ei ole keskenään mitään tekemistä. on ihan eri paikka, naapuri kunnassa ne on taas samassa puljussa.

Sinne vaan ilmotus et isä ei ole maksanut. Tosin ei kunta ala niitä sulle maksaa vaan ensisijaisesti yritettävä isältä varmaan vielä.. mut soitteleppa sinne niin ne kertoo suoraan

Yhteistyössä