elämäsi tarkoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja laina:
Alkuperäinen kirjoittaja häbelikeestimees:
Alkuperäinen kirjoittaja laina:
Alkuperäinen kirjoittaja häbelikeestimees:
jos se jeesus on kerran ne kaikki synnit lunastanut, turha sitten siitä enää ajatellä. Jos se kerran näin on- sitten kuinka se näin voi mennä että osaa ihmisistä pääse taivaseen ja osa helvetti. Oliko Jeesus kuiteinki valikoiva tyyppi että osat vapastaa synneistä ja osat jää syntiseksi?

ei Jeesus ole valikoiva!!! Vaan ihmiset ei ota hänät vastaan Vapahtajanaan. Minkäs siinä sitten tekee? Eihän Jumala väkisin ketää sinne taivaaseenkaan voi viedä.

Mutta siitä tulekin ilmi että on valikova! Jos lasketan myös synniksi se että ihminen ei ota Vapahtajaa vastaa! Onkö se sitten sellainen synti mitä hän ei
lunastanut ristillä.
Mutta onneksi mä itse kyllä ei ole uskovainen, mutta lentokonessä olen huomanut lämpömittaristä että siellä ylhäällä on pikkasen viileä;)(-60 c). Ei siis haitaa :laugh:
Mä saan siittä pakasestä jo täällä Suomessä ihan tarpeeks:D

juu, epäusko on sellainen asia joka korjaantuu sillä, että ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan. Sä saat syntis anteeksi, kun pyydät niitä ja otat Jeesuksen sydämeesi Vapahtajana. Synti erottaa Jumalasta ja sitähän me teemme koko ajan joka päivä. Ja sen Jeesus on sovittanut...

Mutta siinä jo erää kysymys että mikä on synti. Ja toisinpäin jos elämä on jo täynää syntijä- sitten eikö se sitten oleki elämän tarkoitus? Tai onko se raamatus niin etää me olemme syntisijä ja meillä täytyy katua sitä joka päivää- onko sitten sellainen uskonto hyvää? Mä en halua kyllä sano kenellekää mitää pahaa- mutta elää sa myöskin ilman uskoa- ilman että se olis välttämättä synti. Raamattu oli vaan vanhan ajan lakikirja - vankila oli vaan vaihtettu helvetintuomio. Ja tavallaan kaikki sakotki täytyi maksaa etukäteen (kirkkovero jms).

Jumala tarkotti ihmiselle ihanat olot, mutta ihminen lankesi syntiin ja jumala karkotti ihmisen paratiisista. Jos tunnustaa omat syntinsä ja KATUU niitä aidosti ne saa anteeksi. Vaikka ihminen eläisi miten kiltisti hyvänsä, mutta ei usko jumalaan niin enpä tiedä. Ketään ei saa tuomita, mutta jokin sanontahan kuuluu, että yksi sinulta puuttuu ja sen myötä kaikki eli usko. En varmaan vastannu kysymykseen, mutta tällaisia ajauksia mulla tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sit seuraava kysymys...onko teillä sellainen tyytyväinen, rauhallinen olo sisällä? Et tää se nyt on se elämän tarkoitus? Vai onko jotenkin levoton olo, kun ei tiedä...ääh, mä en osaa oikein selittää...

En mä vielä haluais kuolla, jos sitä tarkoitat. Haluaisin vielä kattella tätä elämää ja että lapsillani olisi äiti. Elämän tarkoitusta en vielä ole onnistunut ratkaisemaan. Lähinnä mua mietityttää mitä on kuoleman jälkeen. Periaatteessa en usko, että on mitään. Mutta miten voi olla ei-mitään? Pieni ihminen ei kykene käsittämään mistä maailma on sitten saanut alkunsa, tai me.

Vaikea kysymys...

ehkäpä olen tulku?

Miehelle olen sanonut, että tehtäväni on opastaa hänen henkistä kasvuaan, mutta siihen menee vielä monta elämänkiertoa, vaan en luovuta ;)

Mielestäni elämän, niin minun, kuin kenen tahansa muunkin, tarkoitus on oppia. Ja auttaa muita oppimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kuhan kysyn:
niin, mikä on sun elämäsi tarkoitus ja sisältö? Ajatteletko, että olet syntynyt jotain tiettyä tarkoitusta ja tehtävää varten?

Uskon niin, mutta se mun tehtävä täälä ei oo vielä selvinny.
Ainaki uskon, että on pyrittävä rakkauteen. (Universaaliin rakkauteen.)

Yleistän, että ainakin jokaisen elämän tarkoitus on rakkaus. Se on asia jota jokainen haluaa, tarvitsee,ansaitsee, saa ja antaa.
Luultavasti ja todennäköisesti on aina joku joka sinua rakastaa tai joku jota sinä rakastat.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Vaikea kysymys...

ehkäpä olen tulku?

Miehelle olen sanonut, että tehtäväni on opastaa hänen henkistä kasvuaan, mutta siihen menee vielä monta elämänkiertoa, vaan en luovuta ;)

Mielestäni elämän, niin minun, kuin kenen tahansa muunkin, tarkoitus on oppia. Ja auttaa muita oppimaan.

Palstaa lukiessa tuntuu, et suurimman osan palstan naisista tehtävä on opastaa muiden palstalaisten henkistä kasvua :D

Yhteistyössä