elämäni eka luottokortti. siitä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
vaihdoin sitten automaattikorttini luottokorttiin, kun ne sano pankissa että noi automaattikortit poistuu kumminkin kokonaan, niin kantsii vaihtaa jo nyt.

eli kun siinä näkyy luottoraja x euroa, ja nettipankissa lukee että "voit siirtää tilille x euroa". Siis miksi mä siirtäisin sen luottosumman tilille? Jos luottokorttia käytän, eikö se ole sama otetaanko se luoton vai pankin puolelta?

Ei se nyt ihan sama ole, kumpaa käytät. Pankin puolelta kun ottaa, niin menee pankkitililtä suoraan. Kun luoton puolelta maksat, niin tulee luottomaksu yleensä kerran kuussa maksettavaksi, jolloin maksat ne luotolla ostetut kerralla tai sitten vähittäin.

[QUOTE="vieras";23708239]Ei se nyt ihan sama ole, kumpaa käytät. Pankin puolelta kun ottaa, niin menee pankkitililtä suoraan. Kun luoton puolelta maksat, niin tulee luottomaksu yleensä kerran kuussa maksettavaksi, jolloin maksat ne luotolla ostetut kerralla tai sitten vähittäin.[/QUOTE]

tämän ymmärrän. mutta siis tarkoitin kysymyksellä just tota, että jos mä käytän sitä luotto-ominaisuutta, niin miksi siirtäisin sen ensin tilille. mut joku vastasikin jo, että jos maksan laskuja. tota puolta en ajatellukkaan :D

[QUOTE="aapee";23708263]tämän ymmärrän. mutta siis tarkoitin kysymyksellä just tota, että jos mä käytän sitä luotto-ominaisuutta, niin miksi siirtäisin sen ensin tilille. mut joku vastasikin jo, että jos maksan laskuja. tota puolta en ajatellukkaan :D[/QUOTE]

Tai jos sulla ois vaikka pankkitili miinuksella niin voisit siirtää luotolta sinne. Muuten kannattaa toki maksaa suoraan luotolta (mun mielestä tuo tilille siirtäminen maksaa jotain 2e+2% siirrettävästä summasta tms).

Tai jos sulla ois vaikka pankkitili miinuksella niin voisit siirtää luotolta sinne. Muuten kannattaa toki maksaa suoraan luotolta (mun mielestä tuo tilille siirtäminen maksaa jotain 2e+2% siirrettävästä summasta tms).

siis voiko pankkitili mennä silti miinukselle? äh, tää on mulle ihan uusi juttu kun oon tottunu että nostan rahaa sen mitä tarviin ja laskut maksan nettipankissa. Siis otetaan esimerkki: Tilillä 100 euroa, ostos maksaa 120 euroa. Valitsen pankki- enkä luottopuolen. Tossa siis voi mennä tili sen 20 euroa miinukselle, toisin kuin esim electronissa? Ei tee heti katevarausta vai? No mut mikä ero on siinä, annanko mennä tilin 20 euroa miinukselle vai maksan sen koko 120 euroa luottopuolelta? Takas joudun maksaa molemmat...

Sinulla on nyt tavallaan kaksi eri tiliä: normaali pankkitili debit ja luottotili credit. Debitiä voita käyttää vain sen verran kuin sinulla on rahoja pankkitilillä. Creditiä voit käyttää luottorajaan asti.

Jos pankkiautomaatilla nosta credit-puolelta, niin siitä menee maksua. Nosta siis aina debit-puolelta (jos rahavarat sallivat) , joka lähtee suoraan pankkitililtä, jotta säästyt ylimääräisiltä kuluilta.

Kaupassa voi hyvin maksaa luotollakin. Mitään ylimääräisiä kuluja luotolla ostamisesta ei tule, kun maksat koko luottosaldon pois heti seuraavalla laskulla noin kuukauden päästä.

[QUOTE="vieras";23708555]Sinulla on nyt tavallaan kaksi eri tiliä: normaali pankkitili debit ja luottotili credit. Debitiä voita käyttää vain sen verran kuin sinulla on rahoja pankkitilillä. Creditiä voit käyttää luottorajaan asti.

Jos pankkiautomaatilla nosta credit-puolelta, niin siitä menee maksua. Nosta siis aina debit-puolelta (jos rahavarat sallivat) , joka lähtee suoraan pankkitililtä, jotta säästyt ylimääräisiltä kuluilta.

Kaupassa voi hyvin maksaa luotollakin. Mitään ylimääräisiä kuluja luotolla ostamisesta ei tule, kun maksat koko luottosaldon pois heti seuraavalla laskulla noin kuukauden päästä.[/QUOTE]

daa! kiitos kun viitsit vääntää

Yhteistyössä