Elämän koululaiset Facebookissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "töttöröö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"töttöröö"

Vieras
Mun tietämät/tuntemat "elämän koulu" koulutus kohtaan laittaneet ovat AINA narkkareita/alkkiksia/sossun vakiasiakkaita. Toinen lukunsa on vielä nää "elämän KORKEAkoululaiset" jotka kaikkien näitten lisäksi ovat saattaneet istua vielä linnassakin. Onko teidän facekavereissa näitä "elämän koululaisia" ja tunnetteko ketään kenelle nuo ehdot ei täyty vaikka tuota "elämän koulua" mainostettaisiinkiin koulutuksena? JA MIKSI IHMEESSÄ joku haluaa tuollaisen koulutuspohjakseen mainita?

No mä haluaisin sinne laittaa jotain hauskaa, ja oikeita (ammatti-) koulutustietojani en viitsi sinne laittaa. Joka tapauksessa olen sairaseläkeläinen kuitenkin, ja koko elämä mennyt vähän perseelleen, joten kaipa tota opistoa on käyty.
Nyt siellä on vain tyhjää, olisin voinut jotain tuollaista laittaa mutta kun olen lukenut näitä valituksia niin eipä sitten...
Olen nähnyt joillain koulutuksena rippikoulua, uskontona joulupukkia, joten eikö noilla asioilla saa vitsailla?

Koska siitä seliytyminen antaa semmoisen pääoman ihmiselle, ettei sitä saa millään muulla, niin kyllä siitä minusta saa olla ylpeä ja mainita että on käyny elämän korkeakoulua.
Se kertoo seliytymisestä ainakin mun kaveripiirissä.

Koska siitä seliytyminen antaa semmoisen pääoman ihmiselle, ettei sitä saa millään muulla, niin kyllä siitä minusta saa olla ylpeä ja mainita että on käyny elämän korkeakoulua.
Se kertoo seliytymisestä ainakin mun kaveripiirissä.

Siis mistä selviytyminen? Onko paljonki ihmisiä, jotka ei sitä paljonouhuttua elämänkoulua tai -korkeakoulua kenties käy, ei tämä elämä kenelläkään ole helppoa eikä se, että on ihan OIKEASTI opiskellut tee kenenkään elämästä helpompaa.

Ja juu, kaikilla tyhmillä, vajakeilla, narkeilla ja muillahan tuo tuntuu lukevan koulutustiedoissa, kun eivät mitään oikeaakaan koulua ole käynyt. Osoittaa melkoista älykkyyttä, että jättää opintonsa peruskouluun..

Mulla on kahdella kaverilla tuo elämän koulu tiedoissa. Toinen on syrjäytynyt, ei koskaan ollut työelämässä, lukion se ainakin aloitti, en ole varma kävikö loppuun asti. Toinen taas on melko tavallinen kotiäiti alemmasta yhteiskuntaluokasta, peruskoulun jälkeen ollut kotona lasten kanssa ja pari lyhyttä työsuhdetta välillä.

Eipä ole tullu katsottua opnko kenelläkään kavereista tolleen. Mulla ei ole koulutustietoja kun en ole halunnut niitä laittaa, ja tuo elämän koulu on kyllä tosi urpo juttu. Joskus jollain ollu muuten "elämän kiertokoulu, vastapäivään" ja "kantapääopisto"

Ymmärrän aloittajaa siinä, että on helvetin tyhmää kuvitella että opiskeleminen oikeasti olisi helppoa ja tuolloin ei kävisi elämän koulua aivan eli eläisi yhtä lailla.

Toisaalta ymmärrän että narkkarin elämä on usein herkän ihmisen tapa paeta ihmisten kovuutta ja kylmyyttä ja pahaa maailmaa, suojata itseänsä, enkä näe heitäkään sen huonompana ihmisenä.

Pidän täysin huonoina ihmisinä vain kiusaajia ja toisia tahallisesti haavoittavia ihmisiä. Ilkeitä ja pahansuopia juoruilijoita. Että näin.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Mulla on facebook kavereissa yksi elämänkoululainen, juoppo nainen joka on hylännyt lapsensa. Tapaamisoikeus valvotuissa olosuhteissa hänellä on mutta harvoin viitsii vaivautua paikalle lapsiensa vuoksi, kuitenkin facebookissa valittaa kun ei ole aikoihin lapsiaan nähnyt "eikä tiedä syytä"! Kaikki elämässä on muiden ihmisten syytä, edunvalvoja on paska ja tyhmä ämmä, omia asioitaan ei hoida millään tavalla. Että kovaa on koulu tosiaan joo, valtion rahoilla elelee....

nyt kun asiaa ajattelen, niin eipä ole muilla kuin narkeilla ym. laitapuolen kulkijoilla kyseistä "koulutusta" mainittu. itse en missään nimessä laittaisi profiiliini mitään tuollaista. jostain syystä en vaan laittaisi.

Minun kavereistani yhdellä olen tuon huomannut. Kaverin mies, ihan fiksu, töissäkäyvä kaveri, tehnyt töitä koko ajan peruskoulun päätyttyä, ei siis muuta koulutusta. Kovia juttuja kyllä kokenut, mutta ei todellakaan mikään narkkari tai laitapuolenkulkija. Kiva tyyppi. :)

tiesittekö että jos ei halua oikeita koulutustietojaan laittaa naamakirjaan niin ei todellakaan ole mikään pakko. kaikenmaailman hassunhauskojen elämänkoulujen sijasta sen kohdan voi jättää ihan vaan tyhjäksi. sama monien muiden siellä udeltujen tietojen kohdalla. minun profiilissani on vain nimi ja ikä, eikä kukaan ole perään huudellut asiasta.

[QUOTE="Vieras";29134940]Siis mistä selviytyminen? Onko paljonki ihmisiä, jotka ei sitä paljonouhuttua elämänkoulua tai -korkeakoulua kenties käy, ei tämä elämä kenelläkään ole helppoa eikä se, että on ihan OIKEASTI opiskellut tee kenenkään elämästä helpompaa.

Ja juu, kaikilla tyhmillä, vajakeilla, narkeilla ja muillahan tuo tuntuu lukevan koulutustiedoissa, kun eivät mitään oikeaakaan koulua ole käynyt. Osoittaa melkoista älykkyyttä, että jättää opintonsa peruskouluun..[/QUOTE]

Ei se koulutuksen puute aina tarkoita tyhmyyttä. Itselläni oli peruskoulusta päästessä keskiarvo 8,0 ja mun älykkyysosamäärä on tutkittu joskus tutkimusjaksolla ollessani, se oli vanhalla asteikolla 147. Mulla on vaan nin pahoja traumoja tässä elämässä aiheutettu pääasiassa vanhempieni taholta, etten oo yksinkertasesti masennukseltani pystynyt käymään koulua peruskoulun jälkeen. Oon neljä kertaa kyllä aloittanut, mutta aina joutunut jättämään kesken kun ei pää kestä. Mielenterveysongelmat kun ei katso älykkyyttä.

Yks tuttu muija käyttää tuota ja sellainen alkoholistipummi joka kuppaa kaikilta esittäen ystävää ja/tai vetoaa sääliin, muita silti aina haukkumassa ja itseään kehuumassa voi vit..!

Minulla on yksi elämänkoulun käynyt ja hän on ihan tavallinen perheenäiti joka nyt lasetn kasvettua jo isommaksi alkoi opiskelemaan ja edelleen ei ole alkkis tai sossu asiakas eikä koskaan ole ollut ;)
Samoin yksi yh-isä joka alkoi lapsille lähivanhemmaksi kirjoittanut elämänkoulu ja hänellä on ihan koulutettu ammatti kuin työ eikä ole millään muoto alkkis narkki hörhö sossu bummi ;)

Ymmärrän aloittajaa siinä, että on helvetin tyhmää kuvitella että opiskeleminen oikeasti olisi helppoa ja tuolloin ei kävisi elämän koulua aivan eli eläisi yhtä lailla.

Toisaalta ymmärrän että narkkarin elämä on usein herkän ihmisen tapa paeta ihmisten kovuutta ja kylmyyttä ja pahaa maailmaa, suojata itseänsä, enkä näe heitäkään sen huonompana ihmisenä.

Pidän täysin huonoina ihmisinä vain kiusaajia ja toisia tahallisesti haavoittavia ihmisiä. Ilkeitä ja pahansuopia juoruilijoita. Että näin.

Olen tästä samaa mieltä. Ja jossain toisessa ketjussa jo pohdin, että jokaisella on tarve tulla hyväksytyksi ja olla osa muita ihmisiä - ehkä elämänkoululaisilla lukee koulutuksen kohdalla sitten edes tämä, kun muuta ei siihen ole laittaa. Vähän kuin se vanha sanonta, jota Suomessa rakastetaan: kukas sen kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse?

Kun miettii, miten "helppoa" koulutus Suomessa on, ja miten periaatteessa se on ilmaista, niin jokuhan näillä ihmisillä sitten on, että se koulutus on jäänyt saamatta. Onko osa laman lapsia, jääneet ilman tukiopetusta ja tukea muutenkin ja sitten alisuorituneet läpi elämänsä?

En ehkä edes kehtaisi mennä lällättelemään, että luuseri luuseri, kun miettii millaiset arvto me suomalaiset allekirjoitamme ja miten kovia olemme niitä kohtaan, jotka eivät pärjää.

Yhteistyössä