elämää raskaustestin jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuumeilija

Vieras
Hei palstailijat! Tämä ei ole siis itselleni vielä ajankohtaista, mutta toivottavasti pian on. Haluaisin vastaisuuden varalta vähän tietoa asioista. Toivottvasti ei tule turhanpäivästä vittuilua, sillä mielestäni kysyn ihan asiaa.:)

Eli: Jos raskaustesti näyttää plussaa niin varataanko jo silloin aika äitiysneuvolaan, vai terveyskeskukseen "kunnon" raskaustestiä varten? Toinen mieltäni askarruttava asia on, että voiko halvinkaan raskaustesti näyttää plussaa jos ei ole raskaana? Tätä mietin siksi että lapsi olisi hyvinhyvin toivottu ja olisi ikävää iloita turhaan raskaustestin plussasta jos se voisikin olla väärä..Ja suositelkaapa vielä hyviä raskaustestejä :D

Kiitos!

Oon aina kuullut sanottavan, että mikään testi ei näytä väärää plussaa, väärää negaa kyllä voi syystä tai toisesta näyttää.
Neuvola-aikaa olen itse varaillut melko ajoissa, ehkä noin 2-3 viikkoa plussaamisesta, koska se eka aika pitkä kun kaikki alkujutut käydään läpi.
Plussausonnea!

Raskaustesti ei näytä väärää plussaa, väärää negaa se voi jossain tapauksessa näyttää. Halvatkin testit siis käy =)

Meillä neuvolassa ei mitään tk:n omaa testiä tehty, vaan ihan riittää se, että sanoo kotitestin näyttäneen plussaa.

Ä-neuvolasta varataan aika, sen plussatestin jälkeen ja sen saa n. viikoilla 7 tai eteenpäin.

Mie tein apteekin testin ja sit vielä kävin varmistamassa arvauskeskuksessa ja plussahan sieltä sit oli tullut vaikka testi näyttikin jo sen ja enneunet. Tämän jälkeen soitin neuvolaan ja varasin ajan, ku o taipumusta unohdella asioita :D

Raskaustesti ei näytä mitään vääriä positiivisia kunhan malttaa odottaa niin pitkään sen testaamisen kanssa, että menkat on kunnolla myöhässä. Jos testaa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa ja saa plussan ja menkat alkaakin niin on turha itkeä mitään keskenmenoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
on myös tullut vääriä plussia rakaskaustestillä (rsfu?)
joten tuohon merkkiin ainakaan en luottaisi yhtään

Ne "väärät plussat" on yleensä viivan paikkoja. Eli ei vääriä plussia, vaan vääriä tulkintoja... Esim. valoa vasten katsottaessa näkyy viivan paikka, ei haaleaa punaista viivaa joka olisi siis plussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
on myös tullut vääriä plussia rakaskaustestillä (rsfu?)
joten tuohon merkkiin ainakaan en luottaisi yhtään

Mä luulen että nuo sun vääriksi plussiksi laskemasi tulokset ovat lähinnä hyvin varhaisessa vaiheessa keskeytyneitä raskauksia. Herkkä testi kun voi näyttää plussan jo hyvin varhain. Mutta monet raskaudet keskeytyvät jo ihan alkuunsa. Ja ilman testiä nainen ei edes olis tietänyt olevansa raskaana. Ajatteli vain menkkojen myöhästyneen muutamalla päivällä.
Siksi ei kannata niitä testejä tehdä hirveän aikaisin, ellei sitten ole jo varautunut siihen mahdolliseen pettymykseen.

Yhteistyössä