V
valoa tunnelissa
Vieras
Aloitin mielialalääkityksen vajaat kaksi kuukautta sitten ja nyt voin iloisena todeta että kyllä kannatti. Terveyskeskuksen lääkäri oli mahtava tapaus. Kertoi kysymättäkin etten ole tulossa hulluksi ja nämä nykyajan äitien masennukset johtuvat pääosin siitä kun ei ole sitä isoa perhettä ja sukua enää tukemassa äitejä niin hyvinä kuin huonoina aikoina. Ennenhän oli tosi laaja tukiverkosto ja auttavat mummut ja tädit ja sedät samassa pihapiirissä. Vanhempien ei tarvinnut kantaa yksin vastuuta kasvatuksesta ja oli hyvän kokemuksen omaavat aina valmiina auttamaan.
Suosittelen kaikille masennuksesta, paniikkihäiriöistä, ahdistuksesta, epätodellisesta olosta kärsiville äideille käyntiä oman terveysaseman lääkärillä. Sieltä saa lähetteen tarvittaessa mielenterveystoimistoon ja mahdollisesti reseptin väliaikaiseen lääkitykseen, joka on ainakin aluksi todettu olevan korvaamaton apu tässä toipumisessa. Lääkityksessä ei ole mitään hävettää, päinvastoin. Se on parasta mitä voit tehdä itsesi ja lastesi hyväksi. Minä olen elävä esimerkki siitä että masennuksesta voi parantua. Tiedän, että vielä menee kuukausia kunnes voin sanoa olevani täysin terve.
Tiedän tunteen kun jokainen sekunttisattuu ja paljon... :hug:
Suosittelen kaikille masennuksesta, paniikkihäiriöistä, ahdistuksesta, epätodellisesta olosta kärsiville äideille käyntiä oman terveysaseman lääkärillä. Sieltä saa lähetteen tarvittaessa mielenterveystoimistoon ja mahdollisesti reseptin väliaikaiseen lääkitykseen, joka on ainakin aluksi todettu olevan korvaamaton apu tässä toipumisessa. Lääkityksessä ei ole mitään hävettää, päinvastoin. Se on parasta mitä voit tehdä itsesi ja lastesi hyväksi. Minä olen elävä esimerkki siitä että masennuksesta voi parantua. Tiedän, että vielä menee kuukausia kunnes voin sanoa olevani täysin terve.
Tiedän tunteen kun jokainen sekunttisattuu ja paljon... :hug: