Elämä hajoaa käsiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkettää

Vieras
Mua vaan itkettää koko ajan. Jos kaikki ei mee just niin kuin oon halunnut, niin mua alkaa itkettään ihan kauheesti.

Tänäänkin aloin itkeen puhelimessa, kun yritin hoitaa yhtä työjuttua. Mun piti saada yksi bonus marraskuulta, mutta olin tietämättömyyttäni tehnyt yhden virheen ja nyt jäi se bonus sit saamatta. :(

Eilen huomasin, että en saakaan asumistukea niin paljon kun olin kuvitellut, joten nyt on sit tosi tiukkaa rahasta. En tiedä jääkö sitä vuokran jälkeen käteen juuri mitään. Ei sit osteta ruokaa. :/
Sossukaan ei auta, kun ne katsoo et mulle on kuitenkin tullut rahaa, jotka on kuitenkin menny laskuihin.

Ollaan siis just erottu ja tää tilanne alkaa olla ihan kaaottinen. Kaikki asiat kasaantuu/hajoaa käsiin. Tuntuu, ettei tästä voi selvitä.. :(

Kyllä ne asiat selviää! Usko pois. Nyt on vaikeaa, mutta pikkuhiljaa muuttuu paremmaksi ja helpommaksi. Kysypä ihan ensin vaikka seurakunnalta apua akuuttiin hätään.

Mulla periaatteessa on töitä, oon yrittäjä. Se vaan ei oo kauheesti tuottanut vielä. Nyt vaan tuntuu jotenkin kaikki ihan mahdottoman vaikealta, mulla ei riitä energia mihinkään. Itkettää vaan koko ajan. :(

Nyt tsemppiä! Kaikki menee vielä hyvin! Voitko pyytää apua sukulaisilta tai ystäviltä?

Anna itsellesi myös rauhoittumisen hetkiä vaikka kävelylenkeillä tai kuntosalilla. Ero ottaa rankasti melkein kaikille, mutta kyllä sekin melko nopeasti helpottaa.

laita kenkälankkia naamana ja mee uudestaan sossuun.

No joo, elämä on välillä syvältä. Kannattaa oikeasti usemman kerran hakea sieltä sossusta, kun rahat ei yksinkertaisesti riitä. Sitten kannattaa muuttaa omia kulutustarpeitaan.

Ikinä me vierestä katsojat emme kehtaa sanoa tuttavillemme suoraan, mutta valtaosa elää ihan naurettavasti ylivarojensa ihan vuodesta toiseen. Jos sulla ei oo rahaa, sä et osta mitään extraa. Jos sulla ei oo duunii ja tiiät et oot sossun varas ajan x, sä et vaihda puhelinta, osta uutta läppäriä, et tilaa mitään osamaksulla. Sä kelaat tarviitko sä ees uusia kenkiä, takkia. Sä et käy leffassa. Jos sä oot poissa pelistä jopa vuosia, sä myyt auton. Jos sä et tarvii autoo työssäkäyntiin, jokainen terveet jalat omaava osaa sinne kauppaan kävellä tai mennä julkisilla. Parhaimmillaan sä et osta leivän päälle juustoa tai makkaraa, kun kyllä se leipä menee alas ilman lisukkeitakin.

Remppaat kaiken uudestaan, kesityt suunnittelemaan ihan kaiken ja huomaat olevasi oman elämän hallinnan avulla kohta hyvässä kuosissa ja varmasti saat töitäkin. Ruokaan saat, niinkuin muut on sanonu jo, seurakunnalta apua.

Mua niin oikeesti vituttaa, kun 80% niistä jotka ulisee, ettei oo varaa elää kun pikkuporvarit.

Joo, siis tää ero on ihan tuore vasta. Ei olla asuttu vielä edes kk omassa asunnossa. Tiedän, et pitää karsia menoja ronskisti, se ei pelota tai huoleta. Lähinnä tää oma itkuisuus. Tuntuu, että joka asia saa mun mielen ihan maahan ja sit en saa loppupäivänä mitään aikaan. :/
Ja uskon kyllä, että saan mieheltäkin vielä apua just ruokaostoihin yms, mutta jotenkin vaan ahdistaa kun ei heti pääse nouseen omille jaloilleen.. Ja kun saisi nää itkut itkettyä, ettei sit ois taas niin herkillä.

Joo, siis tää ero on ihan tuore vasta. Ei olla asuttu vielä edes kk omassa asunnossa. Tiedän, et pitää karsia menoja ronskisti, se ei pelota tai huoleta. Lähinnä tää oma itkuisuus. Tuntuu, että joka asia saa mun mielen ihan maahan ja sit en saa loppupäivänä mitään aikaan. :/
Ja uskon kyllä, että saan mieheltäkin vielä apua just ruokaostoihin yms, mutta jotenkin vaan ahdistaa kun ei heti pääse nouseen omille jaloilleen.. Ja kun saisi nää itkut itkettyä, ettei sit ois taas niin herkillä.

miksi erositte? jos sulla on tunteita paljon miestä kohtaan, teettekö oikein?

Lähinnä tää oma itkuisuus. Tuntuu, että joka asia saa mun mielen ihan maahan ja sit en saa loppupäivänä mitään aikaan. :/
Ei saa olla liian ankara itselleen ja tunteilleen. Tuossa vaiheessa on ihan normaalia, että itkettää ja toimintakykykin saattaa mennä joksikin aikaa. Silti on tosi tärkeää hoitaa raha-asiat kuntoon, koska ne voivat pahimmillaan vaivata paljon sen jälkeenkin, kun muusta kriisistä on selvinnyt.

miksi erositte? jos sulla on tunteita paljon miestä kohtaan, teettekö oikein?

Erottiin kun ei sovittu yhteen. Ja en mä miehen perään itke, itse enemmän tätä eroa halusin. En ees tiedä miksi mua itkettää koko ajan. Oon kyllä aina ollu itkuherkkä ja ehkä tää ero kuitenkin vaikuttaa siihen. Ehkä ne itkut on jokaisen itkettävä, oli millainen ero tahansa.

Yhteistyössä