Eläinsuojeluvirasto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuttavani pitää koiraa nälässä ja janossa,en ole laihempaa koiraa nähnyt.
Minne tästä voisi ilmoittaa? en löytänyt googlella mitään...
Paikkakunnan eläinlääkäri ei puutu asiaan.
Eikä minun sanani tehoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttavani pitää koiraa nälässä ja janossa,en ole laihempaa koiraa nähnyt.
Minne tästä voisi ilmoittaa? en löytänyt googlella mitään...
Paikkakunnan eläinlääkäri ei puutu asiaan.
Eikä minun sanani tehoa.
kyllä eläinlääkärin on pakko tehdä jotain, sä voit sanoa, että teet siitä ilmoituksen poliisille, jos ei ala asiaan puuttua

tiedätkö varmasti etä pitää nälässä ja jaNOSSA??aattelin vaan että on olemassa koirarotuja jotka eivät ole kovin pulleita. olemassa sairauksia jotka voivat aiheuttaa sen että on laiha.jutteleppa sen kaveris kanssa ensin! ennen ku hätiköit.vai poletko kenties eläinlääkäri tai muu asiantuntija? koska jos eläinkääri ei puutu asiaan niin onhan sillä jokin syy siihen! en sano että olisit väärässä..mutta juttele ensin omistajan kanssa ja lue koiran rotumääritelmästä millanen ruumiinrakenne sillä kuuluu olla.

Lapset heittelee koiran vesi ja ruokakuppiin hiekkaa eikä siihen puututa..Vettä lisätään n.kerran viikossa paskasten vesien päälle.. Kyllä koiraa pidetään nälässä ja janossa.Poliisit on soitettu ja he lupasivat puuttua asiaan,ottavat yhteyttä myös paikkakunnan eläinlääkäriin.
Koira on rodultaan kultainennoutaja ja painaa varmaan 10kg.

usein tulee käytyä ei tarkoita sitä että näkisit joka kerran kun vettä tai ruokaa annetaan.se on niin hyvä ku oot niin varma asiastasi...etkä edes olejoka hetki näkemässä miten asia on. hahahhaaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
usein tulee käytyä ei tarkoita sitä että näkisit joka kerran kun vettä tai ruokaa annetaan.se on niin hyvä ku oot niin varma asiastasi...etkä edes olejoka hetki näkemässä miten asia on. hahahhaaa.

Niin no jos koira on selvästi huonosti hoidetun oloinen, niin silloin on ehdottomasti tehtävä ilmoitus jolloin ASIANTUNTIJA käy katsastamassa tilanteen. Ja päättää jatkosta. Kiireellisiin huostaanottoihin aletaan vain törkeissä eläinsuojelurikkomuksissa, muuten annetaan neuvoja ja tuetaan eläimenpidossa. Naurettavaa tollanen asenne, että itse pitäisi alkaa salapoliisiksi ja leikkimään asiantuntijaa kun kaikenmaailman viranomaiset on juuri sitävarten, että asiantuntijat käyvät tilanteen tutkimassa. Jos kaikki on hyvin, niin tuskin viranomaiset kovin pahalla katsovat?

mua taas ärsyttää ihmiset jotka syyttelee toisia välillä ihan vaan siksi kun on itse tietämätön ymas.minusta kannattaa ensin kysellä omistajalta että onko koira perusterve.koska et sinä voi kuitenkaan 100% varma olla siitä että ei saa ruokaa.sitte jos oikeesti asia on niin ni joka paikkakunnalla on käsittääkseni kunnaneläinlääkärillä velvollisuus tarkastaa eläinsuojelu ilmoitukset.

Alkuperäinen kirjoittaja :
mua taas ärsyttää ihmiset jotka syyttelee toisia välillä ihan vaan siksi kun on itse tietämätön ymas.minusta kannattaa ensin kysellä omistajalta että onko koira perusterve.koska et sinä voi kuitenkaan 100% varma olla siitä että ei saa ruokaa.sitte jos oikeesti asia on niin ni joka paikkakunnalla on käsittääkseni kunnaneläinlääkärillä velvollisuus tarkastaa eläinsuojelu ilmoitukset.

Siksihän viranomaiset on, että ne käy tarkistamassa olot, kun maallikolla ei ole kokemusta, eikä tietotaitoa moisiin asioihin puuttua. Sehän siitä on se tarkoitus. En nyt kyllä ymmärrä yhtään sun pointtia. Miks pitäisi itse olla jotenkin varma, kun se on niiden viranomaisten asia hommata se asiantuntija tarkistamaan tilanne?

No koirasta kyllä näkee että sitä ei hoideta,on koko ajan häkissä,sitä ei siivota ikinä.Vesi ja ruokakupit on täynnä hiekkaa,laihempaa koiraa saa ettiä. Omistajat eivät koirasta välitä ovat sen sanoneet kyllä. Olen varma asiasta,he laiminlyövät koiran hoitoa koska eivät viitsi enää sitä hoitaa.Asiasta soitin poliisille joka ottaa yhteyttä perheeseen ja eläinlääkäriin,eläinlääkäriä tämä asia ei kiinnosta vaikka velvollisuus olisikin,ei ole minun vikani ja siksi asian vein eteenpäin.
Kiitos kommenteista,ketjun voi antaa pudota.

Enpä anna vielä ketjun pudota,koska olet ap täysin oikealla asialla!!Noin pitäs muidenki toimia,ja vahtia et vielä viranomaset hoitaa työnsä,mikä heille kuuluu!!Älä jätä asiaa siihen vaan kun viranomasille pistää kovan vastaan niin heidän on pakko jotain tehdä!!Tsemppiä!

Ymmärrättekö että jos eläimiä jatkuvasti rääkätään, niitä ei ole enään ollenkaan!Jos löydätte jonkun suolejuviraston sähöpostiosoitteen, auttakaa minua levittämään tätä karmeaa videota eläinten auttamiseksi!!!!!!!!!!!!!!!!tämä on KAUHEAA
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=med

Yläkertaan tuli eilen uusi koira ja se oli vasta pentu. Se oli juuri erotettu perheestä. Nyt se on itkenyt am 8 yksinäisyyttään. Ketään ei ole kotona ja eka päivä mitä vois tehä. Mua säälittää tdella paljon!

Ihan asiallista tehdä eläinsuojeluilmoitus, jos koira on vaan luuta ja nahkaa. Johtui se sitten nälkiinnyttämisestä tai sairaudesta. Nimittäin, eläinrääkkäystähän sekin on jos ei sairasta koiraa viedä eläinlääkärille, annetaan vaan sairastaa ja kuihtua luurangoksi.
Sitäpaitsi, jos olet tehnyt kunnan eläinlääkärille tuosta ilmoituksen eikä hän ole tehnyt mitään, se eläinlääkäri on syyllistynyt virkavirheeseen. Kuntien ja kaupunkien eläinlääkärit ovat virkaeläinlääkäreitä, ja heille kuuluu myös eläinsuojeluasiat.

Yhteistyössä