Elätkö miehesi rahoilla?

• Viestiketjun aloittaja huomiohuokailija
  • Ensimmäinen viesti

Elätkö miehesi rahoilla?

• Kyllä, mies elättää koko perheen

Ääniä: 5 17,9%
  • Molemmilla on omat rahat

Ääniä: 9 32,1%
  • Yhteiset rahat, mutta molemmat tienaa

Ääniä: 10 35,7%
  • Minä elätän koko perheen

Ääniä: 7 25,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    28
Osittain joo, ei tätä kotiäidin hommaa arvosteta niin paljoa, että sais kunnon korvauksen..kunhan tästä töihin taas palaan, niin sitten en elä enää, jos jotain tarvitsen, niin voin sen sitten hankkia omilla rahoilla.Mutta vuokra, sähkölasku ja ruuat maksetaan yhdessä joka tapauksessa.

"vieras"
Tällä hetkellä pääosin kyllä, mutta mies on myös elänyt minun rahoillani ajallaan. Eletään tilanteen mukaan, jos toinen on työttömänä tmv toinen peesaa. Mitä väliä sillä oikeasti on? On tainnut riita rahasta rikkoa aika monta liittoa ihan turhaan...

"Kotitonttu"
Toisinaan kyllä. Kelle muulle se ostelis mitään tai tarjois pöperöt ym? Olisin hyvin huolissani, jos joku muu nainen nauttisi niistä eduista vaimon sijaan.. :D

Ok, juuri nyt sairaslomalla päätöksiä odotellessa luonnollisesti elän jonkin aikaa. Ehkä vähän pitempäänkin, jos huonosti käy. Kun tässä yhteiskunnassa aika moni tukiainen jää saamatta puolison tulojen mukaan, niin vaikeata monenkaan on sitten tyhjästä mitään nyhjäistä. Mielestäni voisi vähän tarkistaa työssäkäyvän verotusta, kun katsotaan elatusvelvolliseksi AINA puolisolle.. (eri juttu, jos päättää maata kotona terveenä toisen rahoilla eikä lapsia olisi tms)

huomiohuokailija
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26620649:
Ei auttaneet nuo rumnsaat äänestysvaihtoehtot. :ashamed:

Molemmat tienaavat, omat on tilit, mutta menot ovat yhteisiä. Kuinka äänestäsisin? Omat rahat, yhteiset menot.
No kaikillahan on tietyt yhteiset menot jos on yhteinen talous. Toisilla vaan kaikki rahat on yhteisiä ja toisilla omat rahat mistä yhdessä maksetaan. Eli teillä varmaan sitten omat rahat. :)

Mä vastasin että omat rahat. Molemmat tienaa mitä tienaa, molemmat maksaa omat kulunsa, laskunsa jne. ja ruokakaupassa käydään suht. vuorotellen, minä enemmän koska a) hankin enemmän ja b) lapset on mun, ei miehen.

Ja kohta mä "elän miehen rahoilla" kun opiskelen, tai jee saan opintotukea reilu 200e! :D
En kyllä ole koskaan perheen sisällä ajatellut kenenkään elättävän toista, ne rahat mun ja miehen mukaan nyt vaan on perheen rahoja.
Teki kumpi tahansa mitä työtä tai "työtä" tahansa.
Opiskelee, käy töissä, on hetken lapsen/lasten kanssa kotona tai vaikka remppaa. Yhteistä elämää me tässä rakennetaan meidän tavalla.

En. Meillä minä tienaan enemmän kuin mies(ei mies silti elele mun rahoilla). Molemmilla omat rahat, joista maksetaan yhteisiä menoja samansuuruinen summa- lopuilla rahoillaan kumpikin saa tehdä ihan mitä lystää.

"vihreä"
En tiedä oikein mitä vastaisin. Toisaalta joo, molemmilla omat rahat, mutta sitten maksellaan kyllä ristiin pystyyn menoja. Toisaalta mies tienaa enemmän joten varmaan maksaakin sitten joissain määrin enemmän kaikkea. No me siis ollaan tämmönen sekapari. Mä elän välillä melkolailla miehen tuloilla (silloin kun olen kotona lasten takia), mut sitten taas jos olen saanut jotain säästöön töissä käydessäni niin maksan miehen menoja niillä.

jotta silleen
en, eikä mieskään elä enää mun rahoilla kun henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan kyllästynenä pistin sen ulos kodistani. nyt sitten tapellaa hultajuusasioista oikeudessa joka ei anna mitään painoa sille että minua on pahoinpidelty omassa kodissani ollessani viimeisilläni raskaana ja uudestaan heti kun palasin synnäriltä ja alle vuotiasata lasta uhkailtu väkivallalla.
pirun hidasta ja kallista yrittää puolustaa itseään ja lastaan, etenkin nyt kun on joku isienoikeudet-kampanja menossa.

Suurimman osan maksaa tällä hetkellä mies, eli elän mieheni rahoilla. Näin siis ulkopuolisen silmin koska meillä ei jaotella sitä, että kumman rahat ja kumman laskut vaan molemmat osallistuvat talouden sallimissa rajoissa.

Yhteistyössä