ELÄMÄSI RAJUIN INFLUENSSA? Onko jollakin ollut influenssa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen ollut vain kerran, vuosia sitten joulukuussa, kuume 38-39, kaikkia mahdollisia lihaksia särki. Muistan, että kävin kaupassa, en meinannut selvitä reissusta kuumeen ja huono olon takia.
 
vierailija
Oltiin koko perhe kerralla. Ite olin 3pv 40 asteen kuumeessa, mies 5pv. Lihaksia särki ja luita kolotti, ja ne kivut vaihtoi kammottavasti paikkaa. Yskä oli mutta ei meinannu jaksaa edes yskiä.
Tuon jälkeen seuraavat 3 vk maattiin kaikki vapaa aika sängyissä, kun mitään ei jaksanut tehdä.
Lapset olivat onneksi vähän paremmassa kunnossa, en olisi pystynyt hoitamaan paremmin, itse hakivat leipää, hedelmiä ja muroja keittiöstä kun tuli nälkä, sen huolehdin että särkylääkettä saivat halutessaan ja mehua, vettä ja mustikkakeittoa oli aina sängyn vierellä tarjolla. Sukulainen toi ostoskassin ovelle, eikä oltaisi edes kauppaan asti jaksettu.

Kun tämä koronapelko alkoi, niin hamstrasin heti 20 tetraa mustikkakeittoa =D
 
r0s
Sikainfluenssa oli kamala.

Olin yhteensä kaksi viikkoa saikulla. Ekat viisi päivää nukuin lattialla, patjalla, koska en uskaltanut nousta seisomaan. Konttasin vessaan. Eksä toi ulko-oven taa ruokaa ja hoiti lapset kokonaan sen ajan.

Ku yski, tuntui että kuolee just siihen, Jokaikistä paikkaa kolotti. Ja kuume sahasi viikon verran lähempänä neljääkymmentä astetta. Nukuin ja nukuin ja nukuin.
 
vierailija
On ollut, lapsena luultavasti kerran ja aikuisiällä pari kertaa. Aikuisiällä asuin vielä yksin tai ei kun asuin kaverin kanssa ulkomailla, mutta oli lähtenyt toiseen kaupunkiin, ja sitten iski tauti. Ei ollut puhelinta. Sattumoisin yksi hyvä ystävä soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja raahauduin ulkoportille (vanha rakennus ja huoneistot suljettujen porttien takana). Näki, miten huonossa kunnossa olin ja keitti minulle hyvää ja vahvaa linssikeittoa ja kutsui lääkärin kotiin. Kuume alkoi sitten laskea.
 
vierailija
Varmuudella en tiedä, kun ei niitä ole koskaan testattu. Yli 10 vuotta sitten olin taudissa, missä oli korkea kuume, yskää yms. Olin vielä antibioottikuurilla keuhkoputken tulehdukseen, kun tuo iski. Olen varma, että sain taudin lääkärikäynniltä, kun en ollut missään muualla käynyt aikoihin. Olin niin heikossa kunnossa, etten edes lääkäriin jaksanut mennä ennenkuin olin vähän paremmassa kunnossa. lähes viikon päästä. Passittivat keuhkokuvaan, ettei vaan ollut keuhkokuume, mihin aikaisemmin saaneeni antibiootit eivät olisi riittäneet. Kuvien ja verikokeiden perusteella päättelivät, että olin saanut virustaudin entisen pitkittyneen taudin lisäksi.
 
vierailija
On ollut. Vaikka kuinka kuvailisin olotilaa, ei influenssaa sairastamattomat kuitenkaan pysty kuvittelemaan tai käsittämään miten hirveä tauti influenssa on.

nimim. 21 vuotiaana kolme viikkoa sairaalassa influenssan takia
 
vierailija
On ollut. Vaikka kuinka kuvailisin olotilaa, ei influenssaa sairastamattomat kuitenkaan pysty kuvittelemaan tai käsittämään miten hirveä tauti influenssa on.

nimim. 21 vuotiaana kolme viikkoa sairaalassa influenssan takia
Juu se on niin kamala että ei sitä edes tarvitse testata, kyllä sen kolmantena päivänä viimeistään tajuaa minkä taudin kourissa siinä makaa.
 
vierailija
Aivan hirveä kokemus elämämme ensimmäinen influenssa neljä vuotta sitten. Oltiin joka iikka todella todella kipeänä, A-virus todettiin miehellä ja se tarttui meihin kaikkiin. Toinen lapsista oli kovassa kuumeessa 3 viikkoa. Lopulta hänet otettiin sairaalana, koska emme enää yksinkertaisesti kyenneet pitämään hänestä huolta. Sitten alkoivat jälkitaudit ja antibioottia syötiin. Kyllä sai lääkäriin raahautua monta kertaa. Ai helkatti kun ihminen voikaan olla kipeä!!!

Viime viikolla meillä oli korona ja eristys, mutta vain miehellä oli lievää oiretta kaksi päivää, minulla ja lapsella oireeton. Tuo kipeimmin influenssasta kärsinyt lapsi sai negatiivisen tuloksen.

Influenssan verrattuna korona on lastenleikkiä, mutta siitä huolimatta molempien työkaverit, tietysti meidän perhe ja tuttavia ja taksikuski karanteeniin...
 
vierailija
Pikkutyttönä 60-luvun lopulla sairastin Hongkongilaiseen. Kuume oli 40 useita päiviä ja lopulta kotiin kutsuttiin lääkäri. Sen muistan kun lääkäri lähti kysyin äidiltäni että kuolenko nyt. Seuraava kova tauti oli Rota-viruksen aiheuttama rankka oksennus-vatsatauti 90-luvulla. Luojan kiitos molemmista on jäänyt immuniteetti.
 
vierailija
On, joskus reilu parikymppisenä. Missäänhän sitä ei virallisesti diagnosoitu, mutta olin niin halvatun kipee, ettei voinut olla tavallinen flunssa. Kuume huiteli yli 40 ja päästä heitti niin, että vessaankin piti kontata. Joka paikkaa särki, missään ei ollu hyvä olla ja ajattelin, että kuolema tulee justiinsa. Sen jälkeen ei ole sellasta tautia ollutkaan. Edes sairastamani keuhkokuume joitain vuosia sitten ei ollu mitään siihen verrattuna.
 
vierailija
En ole koskaan sairastanut influenssaa enkä nyt koronaa. Pesen käsiä ja noudatan suomalaisittain normaalia 1,5-2 metrin turvaväliä luonnostaankin. Pieni pakko-oireisuus auttaa näissä asioissa.
 
vierailija
En ole koskaan sairastanut influenssaa enkä nyt koronaa. Pesen käsiä ja noudatan suomalaisittain normaalia 1,5-2 metrin turvaväliä luonnostaankin. Pieni pakko-oireisuus auttaa näissä asioissa.
Eli sitten kun influenssa iskee sut lattiaan, olet todella kipeä monta viikkoa. Toivottavasti sulla on influenssarokote, muuten olet todella suojaton influenssan edessä. :( Nimittäin rokotteella lievennettynäkin influenssa on erittäin ikävä tauti.
 
vierailija
Aivan hirveä kokemus elämämme ensimmäinen influenssa neljä vuotta sitten. Oltiin joka iikka todella todella kipeänä, A-virus todettiin miehellä ja se tarttui meihin kaikkiin. Toinen lapsista oli kovassa kuumeessa 3 viikkoa. Lopulta hänet otettiin sairaalana, koska emme enää yksinkertaisesti kyenneet pitämään hänestä huolta. Sitten alkoivat jälkitaudit ja antibioottia syötiin. Kyllä sai lääkäriin raahautua monta kertaa. Ai helkatti kun ihminen voikaan olla kipeä!!!

Viime viikolla meillä oli korona ja eristys, mutta vain miehellä oli lievää oiretta kaksi päivää, minulla ja lapsella oireeton. Tuo kipeimmin influenssasta kärsinyt lapsi sai negatiivisen tuloksen.

Influenssan verrattuna korona on lastenleikkiä, mutta siitä huolimatta molempien työkaverit, tietysti meidän perhe ja tuttavia ja taksikuski karanteeniin...
meilläkin korona oli paljon kevyempi eikä tarttunut lapsiin ollenkaan. silti hirveä karanteenihässäkkä molempien työkavereille yms. itse asiassa koronassa ainoa ikävä asia oli just tuo jäljitysjuttu, siihen meni aikaa.

tehtiin joulusiivoukset ja ulkoiltiin ja retkeiltiin yhdessä kun oltiin eristyksissä.
 
vierailija
Meillä isäntä oli työkomennuksella ulkomailla ja sai punataudin. Koko perhe karanteenissa ja näytteitä juoksutettiin terveyskeskukseen. Kukaan muu tautia ei saanut mutta kyllä kului kloritea.
 

Yhteistyössä