Elämäntaparemontti

Kaipaan tsemppausseuraa elämäntaparemonttiin.
Jotain tarttis tehdä, alkaa jo terveys reistailla.

Minä olen ollu aina terve kuin pukki mutta en enää. Puolen vuoden sisällä neljä flunssaa, noro.. Kahden viikon sisällä virtsatietulehdus, silmätulehdus ja nyt äänihuulten tulehdus.

Luulen että suurin syy noihin sairauksiin on korvien välissä ja elämäntavoissa. Perheessä on 3- ja 5-vuotiaat lapset, mies reissutöissä viikot. Olen stressaajatyyppiä. Liikuntaa ei tule harrastettua juuri ollenkaan, selittelen aina että se on hankalaa viikolla yksin noiden lasten kanssa, vinkkejä?

Työssä ollessa syön terveellisesti (säännöllisesti ja suurimmaksi osaksi salaatteja ym) mutta viikonloppuisin ja vapaalla "retkahdan", syön epäsäännöllisesti tai en juuri ollenkaan. Normaalipainoinen olen ja roskaruokaa/karkkia syön harvoin.

Joka viikko päätän, että nyt ensi viikolla elämäntavat paranee, kiinnitän huomiota syömisiin ja alan liikkua enemmän. Aina se jää... Pitäisi olla joku kaveri..

Löytyykö tsemppaajia/kohtalotovereita?

Mä voin tulla kaveriks vaikka heti!!!! :wave: :wave:

Täällä myös kaksi lasta,3,5v ja 11kk ja mulle tuli elämäni eka vatsatauti vasta tänä vuonna.
Ennen en ole sairastanut juur lainkaan.Ja kyllä,olen todellinen stressaaja ja luulen todella että kaikki nämä mun fyysiset oireet johtuu nimenomaan stressistä/masennuksesta.

Olen erittäin kiinnostunut terveellisestä ja vaihtoehtoisesta terveydenhuollosta ja ei meillä kauheesti epäterveellistä syödäkkään mutta se liikunta ei ota sujuakseen.Mulla just toi sama että joko syön ku sika tai sitten en ollenkaan.Se riippuu aina päivästä millanen olo on,esim.tänään en ole voinut kuvitellakaan syöväni mitään kun on taas niin helkkarin huono olo :x Ja eilen söin koko päivän.

Olisi todella mukavaa jos voitaisiin saada vinkkejä/kokemuksia että stressi helpottais ja elämäntavat muuttuis :wave:

Uh... taudit jyllää... Poika oli virustaudis viime viikolla, tarttui musta, korvatulehdus ja antibioottikuuri. Tänään taas pois töistä kun molemmat lapset nuhakuumeessa. Voi ihme tätä sairastelua! Keväällä joka viikko oli joku kipeä ja nyt tää alkaa uudelleen...

Noilla lapsilla ei voi olla mistää stressistä kai vastustuskyky huono, miten ihmeessä me keräämme kaikki taudit?

Yhteistyössä