elämäntapamuutokset

Olen koko tämän vuoden, tammikuusta lähtien yrittänyt laihduttaa eri kuureilla. painoa on lähtenyt 5 kiloa mutta joka kerta kun lopetan dietin alan mässätä taas kaikkea hyvää ja paljon. Nyt päätimme ystäväni ja äitini kanssa ruvata muuttamaan elämäntapojamme.

Joka viikko aloitamme jonkin uuden elämäntavan, tai oikeastaan voisi sanoa ruokailutavan. Muutokset ovat pieniä, realistisiä ja konkreettisiä. Eka viikolla päätimme ruveta juomaan vettä enemmän, tavoite n. 1,5-2 litraa päivässä. Toisena oli leivänpäällysrasvan vaihtaminen kevyt versioihin. Tarkoitus on jatkaa pikkuhiljaa kunnes olemme kukin muokanneet ruokavaliomme sellaiseksi, että olemme tyytyväisiä.

Pikakuureihin ja jojo laihduttamiseen kyllästyneenä päätin etten aloita diettiä enää koskaan. Jospa tällä tavalla saisin aikaiseksi pysyviä muutoksia ruokavaliossa ja myös painossa.
Ruokailutapojen muutosten lisäksi yritämme myös lisätä liikuntaa.

Jos joku muu kokee dietillä olon hankalana kannattaa ehkä kokeilla tällä tavalla. Tsemppiä vaan kaikille.


 
Pikkasen pois
Kuullostaa todella järkevältä !!! Mä olen tehnyt saman päätöksen mutta jätin vaan karkit ja muun rasvaisen pois. Eli en laihduta vaan syön terveellisemmin. Katri Manninenkin lopetti ikuisen laihduttamisen ja muutti elämäntapojaan.
 
Mä olen ehdottomasti myös tämän kannalla, mutta en ymmärrä miten se on käytännössä mahdollista meidän perheessä. Mies kun ei suostu mitään kevytversioita suuhunsa pistämään, joten olisipa aika hankalaa ostaa molemmille erikseen levitteet, maidot, jugurtit ja juustot. Onneksi olen salaatin ylin ystävä, joten luotan siihen että tälläkin ruokavaliolla pärjään kun muistan vaan liikkua aktiivisesti. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2004 klo 14:36 NeitiNasu kirjoitti:
Mä olen ehdottomasti myös tämän kannalla, mutta en ymmärrä miten se on käytännössä mahdollista meidän perheessä. Mies kun ei suostu mitään kevytversioita suuhunsa pistämään, joten olisipa aika hankalaa ostaa molemmille erikseen levitteet, maidot, jugurtit ja juustot. Onneksi olen salaatin ylin ystävä, joten luotan siihen että tälläkin ruokavaliolla pärjään kun muistan vaan liikkua aktiivisesti. :/
Meillä sama juttu, mutta mä ostan kaikkea tuplasti. Isi ja lapset syö ns. normaalia evästä. jota ostetaan reilummin, minä taas kevyttä. (Tosin kyllä lapsetkin syövät välillä rasvattomiakin tuotteita.) Mä vaan ostan itselleni vähemmän. Aika kauanhan ne levitteetkin säilyvät.
 
Hei noista jogurteista sen verran että vaikka ovatkin rasvattomia niin ne jotka sisältää sokeria niin niissä on sitä todella runsaasti, että kevyt jogurtit on kyllä mun mielestä ihan huijausta. Sit kannattaa ostaa mieluummin niitä jotka on makeutettu makeutusaineella.
 

Yhteistyössä