Elämäni myymälävarkaana on ohi!

Noin puolitoista vuotta mun elämäni on ollut sitä, että jokaisella ostosreissulla kaupassa tai kahdessa on alkanut hälyttimet soida. Ei siis joka kaupassa, mutta melkein joka kerta kun olen shoppailemaan mennyt. Siinä sitten olen kaivellut siihen astisia ostoksiani esiin ja kokeillut yksitellen mikä niistä piippaisi, palaillut kauppoihin tarkistuttamaan tuotteita ja ylipäänsä ollut aivan järkyttävän nolo ja joskus itkunkin partaalla. Äina kun kävelen kauppaan sisään olen pidättänyt hengitystäni ja jännittänyt harteitani. Aloin olla jo varma, että mun naamani tunnetaan useimmissa kaupoissa enkä ole oikeasti nauttinut kauppojen kiertelystä enää pitkään aikaan. En ole mennyt uudestaan kauppaan jossa hälyttimet ovat kerran lauenneet, joten ostosmahdollisuudet ovat kaventuneet aika paljon.

Viikko sitten menin Lindexille ja eikö vaan taas sama homma. En ollut ehtinyt käydä kuin apteekissa eikä mulla ollut mitään uutta tai ihmeellistä muutenkaan mukana, joten sain kai pienimuotoisen hermoromahduksen. Siinä oli nuori myyjä juuri sopivasti ja aloin hänen kanssaan heilutella koko omaisuuttani yksitellen niiden hälyttimien välissä. Ja arvatkaa mikä se oli: mun Timexin almanakka, nyt toista vuotta käytössä. Menin hämmästyksestä ihan toimintakyvyttömäksi, mutta onneksi se myyjä tiesi, että joskus niihin voi jäädä johonkin korttitaskuun paperinen hälytin. Ja todellakin, sellanen sieltä löytyi.

Oikeesti, tekis mieli haastaa joku oikeuteen, on mulla sellaset traumat. Koskakohan uskallan seuraavan kerran mennä kauppaan ilman että hengitys katkeaa ja lihakset kiristyvät oviaukossa? Mutta näinkin siis voi käydä :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:48 Maura kirjoitti:
:eek: onpas jännäettei kukkaan oo aikasemmin moista tienny sannoo. varsin ollu aika kamalaa :hug:
No eihän mullakaan tullu edes mieleen että se vois olla mun vanha ja kulunut kalenterini, ainahan se on mukana... Epäilin kännykkää, autonaivaimia, suosikkilaukkuani ja kaikkien kolmen yhdistelmää. Mutta ottakaa ihmiset opiksenne, ne liikkeet piilottelee hälyttimiä minne sattuu eikä muista ottaa pois. Oon kyllä ihmetellyt miksei se sitten jo selvinnyt silloin kun olin sen kalenterin ostanut ja olin lähdössä sieltä kirjakaupasta, mutta kai se kuuluu niihin elämän suuriin mysteereihin.
 
mulla oli kerran nuorempana, 16v samanlainen kokemus, joka oli vain kerran mut tarpeeksi noloa sekin. olin pienessä tavarakaupassa ostamassa hiusväriä ja veljeni odotti autossa, no kassojen jälkeen alkoi hälyttimet soida ja kassa neiti käski kulkea ilman hiusväri portin läpi, no aina se vaan huuti, ja minä naama punaisena siellä seisoskelin. sit sieltä tulee viimein vartija joka vie minut takahuoneeseen asti ja kysyy saako tutkia kaikki taskut, tietty annoin luvan ja kengistä asti piti riisua. mitään ei tietenkään löytynyt ja vartijan seuraksi saapui myyjäkin, jotka alkoi uhkailee että parempi nyt heti antaa se mitä olet ottanut kuin että soitamme poliisit. minä paniikissa vaan selitin että ei mulla ole tosiaankaan mitään ja et velikin odottaa autossa. sanoivat että no mene nyt tän kerran mut naama on muistissa. se oli oikeasti hirveä kokemus ja kotona sit äitin kans tutkittiin kaikki ja kun käännettiin farkut väärinpäin sieltä löytyi hälytys tarra, ja siis farkut oli ostettu Israelista silloin. mun täti meni myöhemmin sinne liikkeeseen ja pikkusen kävi huutaa myyjille ja vei sen tarrankin näytille. mutta en kyllä pitkään aikaan astunut siihen liikkeeseen. :ashamed:
 
kauheeta :eek:
uskomaton juttu.. yks mun tuttu oli kanssa ihmetellyt samaa, mutta oli jo eka kerralla penkonut kassinsa siinä porteilla kokonaan, ja olivat myyjän kanssa löytäneet harrodsin kassin sisäpohjan alapuolelta sellaisen hälyttimen :eek: käsittämättömiä mokia...
no nyt voit taas rauhassa käydä kaupassakin :D :hug:
 
Miranda90
No onhan noita nuoruudessa sattunu.. paras ehkä ku oltiin kaverin kaa opiskeluaikaan 18v jotai ja kaveri pölli sillo kaupasta aina jotai ku oltii ostoksilla. Mä sit oon seuraavana pöivänä samassa pikkumarketissa ja kaupan kassaneidit ottaa mut kiinni. Syynä se että "oon ollu mukana" ja eikun tyttöjen välissä takahuoneeseen puhutteluihin..
 
vierailija
No onhan noita nuoruudessa sattunu.. paras ehkä ku oltiin kaverin kaa opiskeluaikaan 18v jotai ja kaveri pölli sillo kaupasta aina jotai ku oltii ostoksilla. Mä sit oon seuraavana pöivänä samassa pikkumarketissa ja kaupan kassaneidit ottaa mut kiinni. Syynä se että "oon ollu mukana" ja eikun tyttöjen välissä takahuoneeseen puhutteluihin..
Olisit valinnut seurasi paremmin. Olet osasyyllinen tohon jos se sun kaveris varasti!
 

Yhteistyössä