Elämää pessimistin kanssa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
uh, pidemmän päälle väsyttävää.... aika ajoin. Mies, jos ei nyt valita, mutta murehtii koko ajan jotain. Miettii, miettii, miettii, miettii. Aina jotain; jatkuuko työt, riittääkö rahat, toimiiko auto.

Murehti jatkuuko työ koska oli määräaikainen, murehti ja mietti sitä jo monta kuukautta etukäteen. Noh, sai vakipaikan. Jonka jälkeen alkoi murehtiminen jostain muusta. AINA löytyy jotain jota miettiä, pähkäillä ja pyörittää mielessä. Kulkee naama mutkalla ja kun kysyy mikä on niin yleinen vastaus on: Mä mietin.

Kun itte olen taas sellanen että murehdin sellasia isompia juttuja. Sairastan ahdistuneisuushäiriötä ja pelkään kuolemaa ihan liiaksi. Siksipä minusta tuntuu hyyyyvin pieniltä jutuilta työ, raha, auto, ym....

Yritän pitää elämänasenteeni sellaisena että nautin pienistäkin asioista, huomaan uuden leskenlehden, auringonsäteen talon katonrajassa tai lasten naurunkiljahdukset leikkikentällä. Mutta hankalaa se välillä on kun toinen on tuollanen mörrimöykky. Rkas kuitenkin. :heart:

Onko muilla tällaisia miehiä?
 
Iines
Meillä minä mietin paljon asioita ja varmaan enemmän ahdistun ja murehdinkin kuin mies mutta mies on meillä se joka valittaa ja ajattelee koko ajan negatiivisesti.
Harvoin löytää mitään positiivista.
Milloin on liian väsynyt työn vuoksi, milloin huonosti nukutun yön vuoksi, millon talven vuoksi, milloin syksyn vuoksi jne.
Milloin saa liian vähän palkkaa, milloin on epävarma työ, milloin on epävarmaa toimiiko auto, milloin on liian monta laskua kertynyt jne.

Kun on talvi niin raivoaa ja valittaa kun pitää pukea niin hirveästi päälle ja tehdä lumitöitä, kun on kevät niin valittaa kun on niin paljon kuraa ja roskaa ja likaa ja loskaa...
Kun on syksy voi valittaa siitä että on niin pimeää ja märkää ja sataa ja ja ja...

Milloin koira istuu väärässä paikassa, milloin kissa tahtoo ulos väärään aikaan, milloin puhelin soi juuri kun on päässyt vessaan...
Milloin milloin milloin...

Aina on jotain negatiivista sanottavaa.
Silti niin rakas :heart:

 
Ei mun mies oo tollanen mut ite tuppaan vähän olemaan :( On todella ahdistavaa miettiä aina asioita liikaa ja stressata jo etukäteen kaikkea mutta tavasta on todella vaikeeta päästä eroon :( Yritän kyllä kovasti :)
 
Iines
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Mä totean vaan aina silloin "voi että kun sä oot niin ihanan positiivinen aina!"
Juuri näin :) Näin minäkin aina sanon tosin joskus sanon vähän tylymminkin kun oikeasti alkaa ärsyttää se että jaksaa kiukutella ja narista JOKA ASIASTA ;)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tuo vie elämänilon? Siis pidemmän päälle? Tosi surullista tuollainen :(
Se syö myös puolisoa. Mä sanoisin suoraan, että lopta tuo pessimismi, yritä ajatella positiivisesti. Ja huomauttaisin asiasta aina, että voisko tuon ajatella toisin jne.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tuo vie elämänilon? Siis pidemmän päälle? Tosi surullista tuollainen :(
Se syö myös puolisoa. Mä sanoisin suoraan, että lopta tuo pessimismi, yritä ajatella positiivisesti. Ja huomauttaisin asiasta aina, että voisko tuon ajatella toisin jne.
Ennen kuin kommentoin muihin, on pakko tähän kommentoida. Olen sanonut miehelle moooonia kertoja että älä viitti aina ajatella niin negatiivisesti, mieti että perusasiat on hyvin, ym.... mutta eipä tuo auta. Ihan samanlainen on luonteeltaan kuin äitinikin. Aina löytää asioista ne nurjat puolet ja jos esimerkiksi käy työhaastattelussa, suhtautuu asiaan niin että en varmasti pääse. Kai se sitten niin on ettei pessimisti koskaan pety....? :whistle:

 

Yhteistyössä