Menu
Kaksplus
RASKAUS
Haaveissa vauva
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Lapsettomuus ja adoptio
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
VAUVA
Vastasyntynyt
Imetys ja ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Vaatteet ja varusteet
Nimikone
TAAPERO
Kehitys
Terveys
Vaatteet ja varusteet
Pituuslaskuri
PERHE
Vanhemmuus
Parisuhde
Kasvatus
Työ ja raha
Minun tarinani
Äidin oma päivä
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
KILPAILUT
BLOGIT
LIFESTYLE
Hyvä olo
Ruoka
Koti ja lastenhuone
Vapaa-aika
Horoskoopit
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
RASKAUS
Haaveissa vauva
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Lapsettomuus ja adoptio
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
VAUVA
Vastasyntynyt
Imetys ja ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Vaatteet ja varusteet
Nimikone
TAAPERO
Kehitys
Terveys
Vaatteet ja varusteet
Pituuslaskuri
PERHE
Vanhemmuus
Parisuhde
Kasvatus
Työ ja raha
Minun tarinani
Äidin oma päivä
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
KILPAILUT
BLOGIT
LIFESTYLE
Hyvä olo
Ruoka
Koti ja lastenhuone
Vapaa-aika
Horoskoopit
Vauvat ja taaperot
Elämä 1-vuotiaan kanssa uuvuttavaa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="vierailija, post: 34096090"]</p><p>Oon 1-vuotiaan lapsen äiti ja ihan uupumisen rajamailla. Päivän ainoat hetket jolloin pystyy ajattelemaan ja tekemään jotain vähänkään keskittymiskykyä vaativaa on hetket, kun lapsi nukkuu. Yleensä pyrin nukkumaan päiväunet samaan aikaan kun lapsikin, ja silloin ei tietenkään mitään saa aikaiseksi. Illalla lapsen mentyä nukkumaan nautin omasta ajasta, mutta tuntuu että silloin tunnit juoksevat hirveän nopeasti ja yhtäkkiä on kello 2 yöllä, ja en ehdi nukkua tarpeeksi kun lapsi taas herää klo 8-9 aamulla. Lapsi vaatisi hirveästi huomiota, välillä malttaa keskittyä johonkin leikkiin mutta jos yritän jotain lukea, tehdä tietokoneella tai kännykällä niin lapsi haluaa ne itselleen. Ja ymmärtäähän sen, kaikki mitä vanhempi tekee on kiinnostavaa. Ja silti se on tosi rasittavaa.</p><p></p><p>Iso ongelma meillä on se kun lapsi ei suostu syömään kunnolla, ei niin millään. On painokäyrällä jossain reippaasti miinuksella. Kaikki keinot on kokeiltu, ja oon lopen kyllästynyt kaikkiin neuvoihin ja vinkkeihin mitä jokainen tunkee joka tuutista. Kokeiltu on ihan kaikkea, lapsi vaan vihaa syömistä, tai ainakin kunnon ruokaa. Hedelmäsmoothieita söisi suoraan pussista varmaan joka aterialla jos saisi (ei saa kuin kerran päivässä). </p><p></p><p>Ja joka luojan kerta kun joku ottaa lapsen syliin ja sanoo "ootpas kevyt!", tekisi mieli huutaa. Niin on kevyt, kun ei syö. Alkoi jo pienenä vauvana rintalakkoilemaan, ja siitä paino sitten notkahti eikä sen jälkeen ole kunnolla enää noussut. Tai nousee, mutta hitaasti. Pituutta kuitenkin tulee ja siksi neuvolassa ei ole oltu huolissaan. Öljylisät sun muut on laitettu ja annettu sormiruokaa, mutta itse syöminen (sormiruokaillen) on edelleen lähinnä sotkemista, suuhun tai varsinkaan vatsaan ei mene juuri mitään. Ja lusikasta syömistä on vastustellut säännöllisesti viimeiset puoli vuotta, mutta se on ainut tapa jolla lapsi edes jotain syö (poislukien pussiruuat). </p><p></p><p>Alan olla ihan loppu. Päivät on pelkkää sotkujen siivoamista ja lapsen viihdyttämistä. Mitään järkevää ei yleensä jaksa. Mies on töissä ja hoidan käytännössä 90% ajasta yksin kaiken, yöllä myös minä olen se joka herää kun lapsi huutaa (vähintään 2 kertaa yössä edelleen). Unenpuute, oman ajan puute jne, kaikki ilo tästä toihusta on kadonnut jo aikaa sitten. Muisteöen kaiholla aikaa jolloin lapsi oli vielä pieni vauva, söi hyvin rintaa ja nukkui hyvin. Nykyään ei syö eikä nuku täysiä öitä, ja ylipäätään kaikesta saa taistella. Ei jaksaisi joka päivä miettiä, miten vähän lapsi tänään syö. </p><p></p><p>Oon tosi turhautunut ja tuntuu että oon maailman p*skin äiti, eikä koko äitiys napostele yhtään. Eli oonko ainut vai onko teitä muitakin? Joku vertaisryhmä olisi hyvä, mistähän sellaisen löytäisi?</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="vierailija, post: 34096090"] Oon 1-vuotiaan lapsen äiti ja ihan uupumisen rajamailla. Päivän ainoat hetket jolloin pystyy ajattelemaan ja tekemään jotain vähänkään keskittymiskykyä vaativaa on hetket, kun lapsi nukkuu. Yleensä pyrin nukkumaan päiväunet samaan aikaan kun lapsikin, ja silloin ei tietenkään mitään saa aikaiseksi. Illalla lapsen mentyä nukkumaan nautin omasta ajasta, mutta tuntuu että silloin tunnit juoksevat hirveän nopeasti ja yhtäkkiä on kello 2 yöllä, ja en ehdi nukkua tarpeeksi kun lapsi taas herää klo 8-9 aamulla. Lapsi vaatisi hirveästi huomiota, välillä malttaa keskittyä johonkin leikkiin mutta jos yritän jotain lukea, tehdä tietokoneella tai kännykällä niin lapsi haluaa ne itselleen. Ja ymmärtäähän sen, kaikki mitä vanhempi tekee on kiinnostavaa. Ja silti se on tosi rasittavaa. Iso ongelma meillä on se kun lapsi ei suostu syömään kunnolla, ei niin millään. On painokäyrällä jossain reippaasti miinuksella. Kaikki keinot on kokeiltu, ja oon lopen kyllästynyt kaikkiin neuvoihin ja vinkkeihin mitä jokainen tunkee joka tuutista. Kokeiltu on ihan kaikkea, lapsi vaan vihaa syömistä, tai ainakin kunnon ruokaa. Hedelmäsmoothieita söisi suoraan pussista varmaan joka aterialla jos saisi (ei saa kuin kerran päivässä). Ja joka luojan kerta kun joku ottaa lapsen syliin ja sanoo "ootpas kevyt!", tekisi mieli huutaa. Niin on kevyt, kun ei syö. Alkoi jo pienenä vauvana rintalakkoilemaan, ja siitä paino sitten notkahti eikä sen jälkeen ole kunnolla enää noussut. Tai nousee, mutta hitaasti. Pituutta kuitenkin tulee ja siksi neuvolassa ei ole oltu huolissaan. Öljylisät sun muut on laitettu ja annettu sormiruokaa, mutta itse syöminen (sormiruokaillen) on edelleen lähinnä sotkemista, suuhun tai varsinkaan vatsaan ei mene juuri mitään. Ja lusikasta syömistä on vastustellut säännöllisesti viimeiset puoli vuotta, mutta se on ainut tapa jolla lapsi edes jotain syö (poislukien pussiruuat). Alan olla ihan loppu. Päivät on pelkkää sotkujen siivoamista ja lapsen viihdyttämistä. Mitään järkevää ei yleensä jaksa. Mies on töissä ja hoidan käytännössä 90% ajasta yksin kaiken, yöllä myös minä olen se joka herää kun lapsi huutaa (vähintään 2 kertaa yössä edelleen). Unenpuute, oman ajan puute jne, kaikki ilo tästä toihusta on kadonnut jo aikaa sitten. Muisteöen kaiholla aikaa jolloin lapsi oli vielä pieni vauva, söi hyvin rintaa ja nukkui hyvin. Nykyään ei syö eikä nuku täysiä öitä, ja ylipäätään kaikesta saa taistella. Ei jaksaisi joka päivä miettiä, miten vähän lapsi tänään syö. Oon tosi turhautunut ja tuntuu että oon maailman p*skin äiti, eikä koko äitiys napostele yhtään. Eli oonko ainut vai onko teitä muitakin? Joku vertaisryhmä olisi hyvä, mistähän sellaisen löytäisi? [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa SISILISKO?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Kaverin kanssa illallinen?
7 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
"EU jyrää läpi lain, joka voi vaarantaa Suomen nykyiset ilmastotavoitteet – polku puhtaan energian vetysuurvallaksi saattaa jäädä haaveeksi"
31 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Tekosyysi mikset käytä tai käyttänyt teräksistä tai lasista tuttipulloa?
37 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Minkä ikäisenä lapsi saa alkaa mielestänne panna?
46 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
parantuuko masennus makaamalla
54 min sitten
viisikymppinen isoäiti
4 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Telkkariapua!
59 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Monikohan ajaa ojaan matkalla töihin tänään?
Tänään 07:48
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Haluisitko olla nuorempi kuin olet?
Tänään 01:32
vierailija
11 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Nyt olisi työttömille sitten hyvä ajankohta varustautua kesän marjasesonkia varten
Started by vierailija
Eilen 12:38
Luettu: 245
Aihe vapaa
2.
"Viime kesänä Laura ja hänen miehensä huomasivat etteivät tulot riitä kuten ennen. Enää ei ole varaa mihinkään ylellisyyteen, ei edes suklaapatukkaan"
Started by vierailija
Eilen 07:42
Luettu: 216
Aihe vapaa
3.
"Puolustusministerinä perussuomalainen Jussi Niinistö uskoi tankkeihin, miinoihin, tykkeihin ja rynnäkkökiväärimiehiin. Moni naureskeli."
Started by vierailija
Eilen 06:51
Luettu: 198
Aihe vapaa
4.
Kiitos Mestari! Paalupaikka häämöttää!
Started by vierailija
Eilen 14:41
Luettu: 191
Aihe vapaa
5.
Persujen ja Kokoomuksen velkapuhe on "hysteeristä" ja "harhaanjohtavaa" sanovat talousprofessorit.
Started by vierailija
Eilen 19:44
Luettu: 183
Aihe vapaa
6.
Joko pahin koronahörhöily on ohi?
Started by vierailija
Eilen 10:17
Luettu: 150
Aihe vapaa
7.
Started by vierailija
Tänään 01:32
Luettu: 139
Aihe vapaa
8.
Piispanristin Prismassa (Turussa) oli alaikäinen pelaamassa peliautomaateilla
Started by vierailija
Eilen 15:16
Luettu: 138
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
parantuuko masennus makaamalla
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Purran aivopierut osa 327
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Latest: viisikymppinen isoäiti
5 min sitten
Aihe vapaa
4.
Kaverin kanssa illallinen?
7 min sitten
Aihe vapaa
5.
Ben Zyskowiczin (kookomus) kimppuun hyökättiin Itäkeskuksessa - joku vasemmistolainen asialla?
10 min sitten
Aihe vapaa
6.
Haaveena vauva 2023
Latest: tiipanen
11 min sitten
Lapsen saaminen
7.
Kiitos Mestari! Paalupaikka häämöttää!
13 min sitten
Aihe vapaa
8.
Yhteiskeskustelu vuodelle 2023. Aihe vapaa ja KAIKKI mukaan!
Latest: diogenes57
14 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Vauvat ja taaperot
Elämä 1-vuotiaan kanssa uuvuttavaa
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu