Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

Koska The Yhteisketjun rauha on mulle tärkeä, niin perustin oman ketjun jossa on carnivore-Keijot ja sekasyöjä-Seijat luupin alla. :)

Yhteisketjusta kopsattuja viestejä...






@Echo

No tässä tulee nyt se komea mies kun tiedän sinun olevan niiden perään.
Laitan tiiserin tähän sinulle het alkuun jotta oikein innostut:

Ja speksit, por favor:
Dr Chaffee is an American medical doctor specializing in Neurosurgery who over a span of 20 years has researched the optimal nutritional habits for athletic performance and[/QUOTE]
@Echo

näitä paastoa tutkineita ja esiin tuovia on lukuisia ja jokaisella omaa tutkimustyötä takana, mutta Eric Berg, Sten Ekberg tai Jason Fung, Ken Berry ovat henkilöt joita itse olen eniten seurannut.




Tässä tuosta verensokerin noususta paastolla:



Tämä kannattaa kuunnella jos on epäilyksiä siitä, että onko paasto vaarallista tms. Tässä ihan hyvä peruspaketti tietoa paastosta. Kanavalta löytyy myös lisälinkkejä videoon liittyen:

 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Pelkän lihan ja rasvan mättäminen on mielestäni ääriajattelua. Ihminen on sekasyöjä, aina on syönyt nälkäänsä mitä on löytänyt. Ja nyt on turha Lissun tulla sanomaan, ettei oo nälkä koskaan jos syö lihaa
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Lispetin toinen viesti:

näitä paastoa tutkineita ja esiin tuovia on lukuisia ja jokaisella omaa tutkimustyötä takana, mutta Eric Berg, Sten Ekberg tai Jason Fung, Ken Berry ovat henkilöt joita itse olen eniten seurannut.




Tässä tuosta verensokerin noususta paastolla:



Tämä kannattaa kuunnella jos on epäilyksiä siitä, että onko paasto vaarallista tms. Tässä ihan hyvä peruspaketti tietoa paastosta. Kanavalta löytyy myös lisälinkkejä videoon liittyen:

 
@Echo

No tässä tulee nyt se komea mies kun tiedän sinun olevan niiden perään.
Laitan tiiserin tähän sinulle het alkuun jotta oikein innostut:

Ja speksit, por favor:
Dr Chaffee is an American medical doctor specializing in Neurosurgery who over a span of 20 years has researched the optimal nutritional habits for athletic performance and health. It is his assertion that most of the so-called chronic diseases we treat as doctors these days are actually caused by the food we eat, or don’t eat, and can in many cases be reversed easily with dietary changes.

Tämä lääkäri on siis tutkinut asiaa perinpohjaisesti ja hän on vuosia luennoinut siitä, että ihmiselle optimaalinen ruokavalio on eläinperäinen dieetti, eikä kuidut ole tarpeen. Hän tuo tutkimuksissaan esiin tietoa mitä vastaan on melko hankala väittää, hänellä on yt-kanavallaan depatteja ja lukuisia haastatteluja eri alan lääkäreiden kanssa. Ihan pätevä heppu!


Olisi mielenkiintoista ymmärtää miksi väitetään kuitujen olevan tarpeen.
Jos ihan yksinkertaisesti ajatellaan asiaa niin eikö suolen täytyisi saada levätä joskus?
Suoli on vain yhden solun paksuinen, miten se kestää kaikenmaan raapimiset koko ajan, etenkin huonolla ruokavaliolla, ja koska jostakin syystä meitä kehotetaan syömään lapsesta asti koko ajan, vaikka ei meidän esi-isätkään ikinä syöneet niin
vaan paastosivat pitkiäkin aikoja.
Ei nykymenolla suolisto lepää edes riittävästi!
"Suoli on vain yhden solun paksuinen." Hääh, eläintenkin suolesta tehdään makkaraa, ja ei se nyt ihan seitinohutta se kuori ole.
 
vierailija
Suoli liikkuu itsekseen vieden ruokamassaa eteenpäin. Joskus suoli menee esim liiasta lihasta tukkeeseen ja suolistoon tulee pusseja jotka tulehtuu... ruokamassq pötköttää paikoillaan kulkematta eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
"Paksusuolen supisteleva liike eli peristaltiikka kuljettaa ulostetta eteenpäin suolessa. Yöllä suolisto ei yleensä toimi, mutta yleensä noin puoli tuntia aamupalan ja liikkeelle lähdön jälkeen suolen toiminta käynnistyy. Harvoin, noin pari kertaa vuorokaudessa esiintyy voimakkaampi massaperistaltiikka, jolloin voimakas supistusaalto työntää suolen sisältöä eteenpäin useita kymmeniä senttimetrejä. Ruoan kulku suolistossa kestää yleensä 1-3 päivää ja 90 % tästä ajasta se on paksusuolessa."
 
Pari selvennöstä itsestäni.

-Älkää tehkö niin kuin mä teen, vaan kuinka mä sanon. :sneaky: Eli jos mä vedän pullaa ja suklaata, niin tiedän tekeväni väärin, ja että esim.korvapuustissa on kaikki epäterveellisyydet yhdessä paketissa.

-jos kehun myös paastoa kuten Lissu, mutta raamatullisista syistä, niin en halua tuputtaa, ja paastolla oli siellä sellainen rukousta tehostava vaikutus. Jumala kuulee jo ennen kuin aletaan rukoilla, mutta paastotessa se ihminen itse näyttää olevansa tosissaan rukouspyyntöjensä kanssa.
Paastoaminen on yleensä iloista, mutta on sillä suruvaikutus (Daavid repäisi tuskissaan vaatteensa ja paastosi), hiljentymisvaikutus, erottumisvaikutus (Jeesus meni erämaahan paastoamaan) jne.

On siinä terveydellistäkin vaikutusta, mutta ehkä sen laihtumisen kannalta.

Detoxiin en usko.
 
"Suoli on vain yhden solun paksuinen." Hääh, eläintenkin suolesta tehdään makkaraa, ja ei se nyt ihan seitinohutta se kuori ole.
Tutkimuksia on tehty ja minun mielestä ne pitäisi ottaa huomioon.

Huonoa ruokavaliota ei tunnusteta Suomessa suolistosairauksien vaikuttimena ollenkaan. Sanotaan vaan että meillä on euroopasta eniten suolistosairauksia ja se on länsimaisen hyvinvoinnin sivutuote, antibiootteineen päivineen. ”Syö nämä lääkkeet, tämä on elinikäinen autoimmuunitauti, emme tuedä mistä johtuu”.

Tässä ihan mielenkiintoinen tutkimus:
(näitä on monia)


Ihmiset ovat parantuneet erilaisista autoimmuunitaudeista eliminaatiodieetin avulla, mihin tämä sitten perustuu? Miksi tätä ei tutkita.🤔
 
Tutkimuksia on tehty ja minun mielestä ne pitäisi ottaa huomioon.

Huonoa ruokavaliota ei tunnusteta Suomessa suolistosairauksien vaikuttimena ollenkaan. Sanotaan vaan että meillä on euroopasta eniten suolistosairauksia ja se on länsimaisen hyvinvoinnin sivutuote, antibiootteineen päivineen. ”Syö nämä lääkkeet, tämä on elinikäinen autoimmuunitauti, emme tuedä mistä johtuu”.

Tässä ihan mielenkiintoinen tutkimus:
(näitä on monia)


Ihmiset ovat parantuneet erilaisista autoimmuunitaudeista eliminaatiodieetin avulla, mihin tämä sitten perustuu? Miksi tätä ei tutkita.
Siis kommentoi enste tuohon "suoli on vain 1 solun paksuinen".
 
Tätäkään hokemaa en ymmärrä, enkä sitä että kuidut repii suolistossa.
Silloin jos suoli on ärtynyt niin kuidut saattavat pahentaa tilannetta, mutta silti lääkärit kehottavat syömään karkeaa, miksi?

Itse luulen, että Suomessa ärtynyt suoli johtuu omega 3/omega6 epäbalanssin tuomasta tulehduksesta ja ravinnon vöhyydestä. Enimmäkseen syödään vain yliprosessoituja tuotteita.

Kohtuus kaikessa ei päde kun katsoo marketteihin. Siellä saa oivan käsityksen mitä ihmiset syövät. Kokoravintoa on enää hyvin vähän ja ultraprosessoitua loput. Ei edes villilohta ole enää tarjolla. Ihmiset ovat erkaantuneet myös sisäelimistä, näitä ei enää kaupoista juurikaan saa.
Ihmiset ostavat nykyään enimmäkseen valmis/puolivalmiita ruokia.
 
Niin...just mussutin 1 itsetekemäni sämpylän. Tiedän etten saa mahaväänteitä.

Mutta viljan hiilareissa on rajansa, eli kohtuudella. (y)
Ei minullakaan ole ikinä ollut mitään oireita mistään syömästäni, mutta on levollinen olo kun tietää mitä tehdä jos jollakin tulee oireita.
Tuttavapiirissäni on muutama elävä esimerkki, kuinka he saivat diagnoosiksi IBD:n mutta jättivät lääkkeet ja elävät ihan terveenä ”parantumattoman autoimmuunitaudin” kanssa syömällä oikein. Monet IBD:n kanssa elävät lääkityksestä huolimatta joutuvat leikkauksiin/elävät avannepussin kanssa. Tai ulostesiirre tms.
Pieni osa saa jopa suolisyövän.
Samaa ovat tehneet suuri osa ihmisiä.. Sattumaa? Miksi tätä ei tutkita?

Onko sinulla yhtään mitään oireita tai sairauksia?
Oletko erittäin liikkuva jne? Sun ikäisen pitäisi pystyä ihan hyviin liikuntasuorituksiin eikä kärsiä mistään ”vanhuuden” oireista.
Ruokavaliolla voi vaikuttaa asioihin todella merkittävästi.
 
Suoli liikkuu itsekseen vieden ruokamassaa eteenpäin. Joskus suoli menee esim liiasta lihasta tukkeeseen ja suolistoon tulee pusseja jotka tulehtuu... ruokamassq pötköttää paikoillaan kulkematta eteenpäin.
Vai olisiko kuitenkin hyvien rasvojen (en tarkoita kasvi/siemenöljyjä koska niitä ei kannata ottaa) puute ja muuten huono ruokavalio?
 
vierailija
Ei minullakaan ole ikinä ollut mitään oireita mistään syömästäni, mutta on levollinen olo kun tietää mitä tehdä jos jollakin tulee oireita.
Tuttavapiirissäni on muutama elävä esimerkki, kuinka he saivat diagnoosiksi IBD:n mutta jättivät lääkkeet ja elävät ihan terveenä ”parantumattoman autoimmuunitaudin” kanssa syömällä oikein. Monet IBD:n kanssa elävät lääkityksestä huolimatta joutuvat leikkauksiin/elävät avannepussin kanssa. Tai ulostesiirre tms.
Pieni osa saa jopa suolisyövän.
Samaa ovat tehneet suuri osa ihmisiä.. Sattumaa? Miksi tätä ei tutkita?

Onko sinulla yhtään mitään oireita tai sairauksia?
Oletko erittäin liikkuva jne? Sun ikäisen pitäisi pystyä ihan hyviin liikuntasuorituksiin eikä kärsiä mistään ”vanhuuden” oireista.
Ruokavaliolla voi vaikuttaa asioihin todella merkittävästi.
Miksi? Yhdelle lääkäri oli sanonut: "älä kerro kenellekään" ja onhan tuo kai siirtynyt muihin hommiin jos ei sitten tee jotain sivutyönään?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Miksi? Yhdelle lääkäri oli sanonut: "älä kerro kenellekään" ja onhan tuo kai siirtynyt muihin hommiin jos ei sitten tee jotain sivutyönään?
Lääkärit joutuvat toimimaan ohjeiden mukaan tai tulee kenkää.

Oikeisiin tutkimuksiin ei saa rahoitusta koska kyllähän me tiedämme kuka rahoituksen tutkimuksiin antaa.
Lääkkeitä pitää saada myytyä jne.

Hyvässä kimpassa kulkee syötävä, terveydenhuolto ja lääkkeet. Valitettavasti.
 

Yhteistyössä