Eläinallergioista...

Mie oon alkanu pelkäämään pahinta, että toi meitin poju ois sittekin allerginen noille meitin karvakorville.
Meil on nyt karvanvaihtoaika kahdella kissalla ja koiralla ja poika tosi nuhanen...

Minkälaisia oireita muilla on ollut, jos on todettu myöhemmin kyseinen allergia? Miten allergia todettiin?

Me käytiin heinäkuussa testeissä ja silloin sanoivat että ei oo mitään sellasta mut jotenkin on alkanu epäilyttämään.

Nythän on nuha-flunssa-aika muutenkin, meilläkin koko perheellä vuotaa nenät ja on tämmöstä sitkeetä flunssaa. Älä turhaan vielä "maalaa pirua seinälle". Jos jatkuu tai pahenee, niin sitte ei muuta kun lääkäriin. Jotenkin vaikee uskoo, et jos on vasta vähän aikaa sitte testattu että olis nyt sitte allergiat pukannu päälle, siis eihän sitä koskaan tiedä.... mut jotenkin vaikee uskoo.... :attn: =)

Biibi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2004 klo 14:22 manta76 kirjoitti:
Meil on nyt karvanvaihtoaika kahdella kissalla ja koiralla ja poika tosi nuhanen...
Ei sen karvanvaihdon pitäisi kovasti vaikuttaa, kun sille hilseellehän allergisia ollaan. Voihan ihmistä pöly nuuskuttaa vaikka ei olisikaan allerginen =) . Ja jos nuuskutus ei lasta haittaa, niin älä turhaan huolestu.

Olen itse allerginen eläimille ja reaktion voimakkuus riippuu enemmänkin siitä, kuinka paljon olen viime aikoina kyseiselle eläimelle altistunut. Kun olen paljon vaikka koirien kanssa, reaktiot vähenevät. Ystäväpiirissä on tapaus, jossa erittäin allerginen mies seurusteli pitkään koiranomistajan kanssa ja häihin mennessä olivat kaikki oireet kadonneet :) . Siksi en ihan heti uskoisi että noin vain voi koiralle tulla allergiseksi.

Ja allergiatesteistä: ihan hömppää. Kyllä niistä vähän näkee että onko allerginen vai ei, mutta minulla ainakaan testien osoittamat reaktiot eivät vastaa ollenkaan todellisia reaktioita :/ .

kaikki elukat hevoon vaan.meillä allerginen lapsi joka saa oireet myös muiden elukoista,esim.koulussa.kiva selittää lapselle että kaikkia ei kiinnosta miltä muista tuntuu kun itse pitää jotain haisevaa eläintarhaa

:kieh: jos lapsi kärsii elukan takia niin heti ulos pirtistä.elukat sopii maalle ja mieluummin navettaan.kyllä luulis siinä vaiheessa lähtevän kun mukulan silmät verestää ja raapii ihonsa verille,aivastelee ja voi pahoin

Biibi
Herra/rouva Vieras on tietysti ihanasti ilmaissut tässä mielipiteitään, mutta jatkan tässä omaa juttuani kuitenkin.

Nyt vanhempana olen miettinyt, että jos me lapset pienenä olisimme saaneet enemmän altistua eläinpölylle, emme ehkä nyt vanhempana olisi näin allergisia. Tätä näkemystä tukevat myös monet uudet tutkimukset, joissa on todettu, että lemmikkien kanssa tai maalaistalossa kasvaneilla lapsilla on vähemmän allergioita kuin muilla. Ei siis kannata ehkä ihan heppoisin perustein luopua lemmikistä =) .

lounatuuli harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2004 klo 13:54 Biibi kirjoitti:
Herra/rouva Vieras on tietysti ihanasti ilmaissut tässä mielipiteitään, mutta jatkan tässä omaa juttuani kuitenkin.

Nyt vanhempana olen miettinyt, että jos me lapset pienenä olisimme saaneet enemmän altistua eläinpölylle, emme ehkä nyt vanhempana olisi näin allergisia. Tätä näkemystä tukevat myös monet uudet tutkimukset, joissa on todettu, että lemmikkien kanssa tai maalaistalossa kasvaneilla lapsilla on vähemmän allergioita kuin muilla. Ei siis kannata ehkä ihan heppoisin perustein luopua lemmikistä =) .
niinhän sitä on tutkittu. MUTTA itte oon maalaistalonlapsia ja on siitepölyallergiaa, hajusteallergiaa jne... lapsilla moniallergiaa ruoka-aineissa ja eläinallergiaa...en tiiä uskoisko noihin tutkimustuloksiin, uskon enemmän geeniperimään...

Biibi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2004 klo 10:51 lounatuuli harmaana kirjoitti:
niinhän sitä on tutkittu. MUTTA itte oon maalaistalonlapsia ja on siitepölyallergiaa, hajusteallergiaa jne... lapsilla moniallergiaa ruoka-aineissa ja eläinallergiaa...en tiiä uskoisko noihin tutkimustuloksiin, uskon enemmän geeniperimään...
Hmmm... onhan sitä kaikenlaista, yksi oma kaveri, maalaistalon tyttö, kuoli 10-vuotiaana astmakohtaukseen :/ . Mutta uskon kyllä tuohon periaatteeseen, oman kokemuksenkin perusteella. Joku kumma siinä on, että mitä puhtaammaksi tämä ympäristö muuttuu, mitä vähemmän on elukoita ja mitä steriilimpää ruoka ja asunnot, niin sitä allergisempia ovat ihmiset. Itse olen yleisesti ottaen kärsinyt allergiasta vähiten asuessani Afrikassa ja Aasiassa maissa, joissa keittiöt keskimäärin ovat likaisempia kuin suomalaisen huoltoaseman vessa ja eläimiä on kaikkialla :whistle:

Käytiin tossa pari viikkoa sitten prick-testissä ja testi vahvisti mun epäilyt.
Poika on lievästi allergisoitunut kissoille ja koiralle. Tässä vaiheessa ei kuulemma tarvitse vielä eläimistä luopua, mutta jos alkaa pahenemaan niin sitten on sekin edessä. Parin vuoden päästä on sitten uusi koe. Kananmunalle tuo on edelleen allerginen, mutta maito alkaa ilmeisesti pikkuhiljaa helpottamaan.

Hoitaja puhui jotain öljyliinoista siivouksessa...saa kuulemma tehokkaasti eläinpölyn ja karvat pois.
Tietäiskö kukaan mistä niitä saa ostaa ja minkä hintasia ne on?

ääti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 14:59 Manta76 kirjoitti:
Käytiin tossa pari viikkoa sitten prick-testissä ja testi vahvisti mun epäilyt.
Poika on lievästi allergisoitunut kissoille ja koiralle. Tässä vaiheessa ei kuulemma tarvitse vielä eläimistä luopua, mutta jos alkaa pahenemaan niin sitten on sekin edessä. Parin vuoden päästä on sitten uusi koe. Kananmunalle tuo on edelleen allerginen, mutta maito alkaa ilmeisesti pikkuhiljaa helpottamaan.

Hoitaja puhui jotain öljyliinoista siivouksessa...saa kuulemma tehokkaasti eläinpölyn ja karvat pois.
Tietäiskö kukaan mistä niitä saa ostaa ja minkä hintasia ne on?
Olin itsekkin lievästi allerginen lapsena kissoille. Niitä oli kaksi. Ei luovuttu. Nyt niin allerginen, että pelkkä kissan näkeminen laukausee punotuksen/kutinan yms. oireita. Itse ajattelen näin: kissat ulkoruokintaan ja koirat.

Yhteistyössä