Elääkö lapset pyhällä hengellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vitsuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vitsuuntunut

Vieras
Tuli vaan mieleen kun aina ollaan valittamassa jos on töihin menossa, eikä hoida lasta 3vuotiaaksi kotona ja osan mielestä 3vuotiaskin on liian pieni hoitoon.

Vai pitääkö kerätä hirveät säästöt, että pystyy hoitamaan lapsen kotona?

Tai pitääkö vain pienituloisten olla tekemättä lapsia, kun pitää töihin mennä ennen lapsen ollessa 3vuotta?

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
kyllä sillä kotihoidon tuella pärjää, kuhnan lopettaa sen oman navan tuijottamisen ja keskittyy tärkeämpiin asioihin!!

Joo, ja lapset kasvaessaan kiittää kun äipää painaa toimeentulotuella menemään ja ikinä ei voida mitään ostaa.

(Niin niin joo joo, ensin oot kuus vuotta kotona ja sit susta tulee uraohjus)

kyllä sillä kotihoidon tuella pärjää, kuhnan lopettaa sen oman navan tuijottamisen ja keskittyy tärkeämpiin asioihin!!

Jopas oli yksinkertainen vastaus. Miten se on oman navan tuijottamista jos LASKUT pitää maksaa, RUUAT ostaa, VAATTEET ostaa, LAINA/VUOKRA maksaa? Mitä tärkeää tästä vielä puuttui?

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Joo, ja lapset kasvaessaan kiittää kun äipää painaa toimeentulotuella menemään ja ikinä ei voida mitään ostaa.

kuka on 6 vuodesta mitään puhunut? ja ei 3v:llä ole vielä mitään hajua siitä että onko perheessä rahaa vai ei..

no kyl mä ainaki pystyn ihan hyvi ostaa lapsille vaatteet ja ruokaa ja lelujaki kun haluavat ei tarvi kytätä millo sitä palkkaa tulossa(ja oon minimi kht)enkä o enne lapsiakaa töis ollu..eli ei mitää kiirettä töihin ja mun mieski tienaa huimat 580?kk...näin talvella ja kesäl ku töis ni n.1000?kk ja ei mitää ongelmia laskuje maksu kans,sossusta ei haeta,vanhemmat ei anna ym!

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

kuka on 6 vuodesta mitään puhunut? ja ei 3v:llä ole vielä mitään hajua siitä että onko perheessä rahaa vai ei..

Onko teidän lapset ikuisesti kolmevuotiaita? Vai saattasko ne jopa kasvaa?

Ja vaan esikoisenko kanssa oot kotona, jos kerran se kolme vuotta kotona riittää ja kolmevuotiaaiksi pitäisi kaikkien keretä siinä ajassa?

ja ihan tasan tarkkaan voipi elellä ihan napakasti kotihoidontuella,asumistuella,lapsilisillä ja tarvittaessa (ihan lakisääteisellä toiimeentulotuella)sekä miehen työmarkkinatuella.Kyllä pärjää,asennekysymys!

Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
no kyl mä ainaki pystyn ihan hyvi ostaa lapsille vaatteet ja ruokaa ja lelujaki kun haluavat ei tarvi kytätä millo sitä palkkaa tulossa(ja oon minimi kht)enkä o enne lapsiakaa töis ollu..eli ei mitää kiirettä töihin ja mun mieski tienaa huimat 580?kk...näin talvella ja kesäl ku töis ni n.1000?kk ja ei mitää ongelmia laskuje maksu kans,sossusta ei haeta,vanhemmat ei anna ym!

No teillä on varmaan aika pienet asumiskulut sitten. Montako lasta?

pääkaupunkiseudulla korkeaa vuokraa maksavana tosiaan tiukkaa tekee.
Miehellä pienehkö palkka,mutta sen verran kuitenkin,että mitään ylimääräisiä tukia ei saada.
Isoin lapsista jo teini-ikäinen joten kulujakin enempi.
Kyllä on ihan pakko liätyötä välillä tehdä....vaikka ihan järkevästi ostamme ja teemme ruoan kotona.

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin mulle tulee ainakin se 6v putkeen kotona lasten kanssa tai enemmänkin. Eikä kyllä mitkään työasiat rupea myöhemminkään näillä nykysillä tuloilla huolestuttamaan, kun muutenkin voi mitä vaan sattua ihan kenelle vaan elämässä vaikka olis kuin suunnitellu. Meidän taloustilanteessa ei voida enää päästä kuin ylöspäin. Joidenkin mielestä sitä ilmeisesti vaan niillä hyvätuloisilla on oikeus hoitaa lapset kotona.

Mä ymmärrän kyllä jos on teini-ikäisiä talossa niin surku niille sanoa että nyt loppui harrastukset jne.
Mutta me tehtiin jo etukäteen se päätös, että asuntolainaa otetaan vain tietty summa että voin olla kotona muutaman vuoden ja muutenkaan ei ole kalliita harrastuksia, osamaksuja, lehtitilauksia jne
Ruoassa ei kyllä tingitä ja hyvin pärjätään 2000 euron netolla josta 800 menee asumiskustannuksiin.

Kyllä me kotihoidontuella pärjätään + miehen palkalla. On talolaina, auto... yms. laskut... Kaikki tarpeellinen saadaan ostettua tosin mitenkäöän leveästi ei voi elää. Tämä on meidän valinta, joten tämän mukaa sitten eletään. Meidän 1v. on niin ujo ja arka ettei sitä raski laittaa hoitoon ja samalla siinä sitten ne muutkin lapset hoitaa...

riippuu varmasti pitkälti asumiskuluista. ja miehen tuloista. meilläkin asumiskulut n.1300? kuukaudessa. jos mies ei tienais kohtalaisen hyvin ei ois toivookaan jäädä kotio lastenkanssa. mutta mies tienaa niin hyvin että asumiskulut saa katettua sillä ja syödäkkin hyvin ja harrastaa.
lisäks tulee vielä sitten lapsilisät ja kotihoidontuki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:

No teillä on varmaan aika pienet asumiskulut sitten. Montako lasta?

2 lasta,asumisee menee sähkö joka toinen kk n.300-500?,vesi kans joka toinen kk n.20-40?...omakotitalos asutaa ja asumistukea ei saada ku liika hyvät tulot+liian iso asunto(107neliöö)!!ei o halpaa asumista,mut minkäs teet ku ukko ei suostu muual muuttaa!

Yhteistyössä