Eksä biitsillä (koko tarina)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eleltiin maaliskuuta ja kylmä viima viilsi kuin jääpuikko alushousuja pulkkamäessä, vaikka aurinko paistoikin jo lämpöisesti samaan aikaan. Siksi vetäydyinkin sisälle katsomaan kevään saapumista sisätiloihin, keittiön ikkunasta, höyryävä kahvimuki kädessä.

Sisällä ei asiat kuitenkaan ollut sen paremmin: tunsin vaimoni jäätävän katseen polttavan selkääni. Käännyin ympäri. Hän käänsi katseensa vihaisesti puhelimeensa.

"Onko kaikki hyvin, kulta?" Aloitin, tietäen, että saisin ämpärillisen jääkuutioita takaisin. Hetken tuumauksen jälkeen hän sanoi viime aikoina tutuksi tulleella asenteellaan jälleen:"älä edes yritä!" ja poistui niskojaan nakellen makuuhuoneeseen.

Seurasin, vaikka tiesin, että kaikki lähentymisyritykset ovat päätyneet lähiaikoina aina täystyrmäykseen. Hän makasi sängyllä minuun selin ja pelasi jotain tyhjänpäiväistä hedelmäpeliä puhelimellaan.

"Voitaisko keskustella silleen asiallisesti", koetin kysyä ystävällisesti. "Ai niinku miks?" Kuului tympeä vastakysymys. "No siks kun me ollaan aviopuolisoita ja asutaan saman katon alla" vastasin jo hieman hermostuneena. "No - voithan sä yrittää", armas vaimoni vastasi ystävällisesti.

Nyt alkoi riittää. Puristin käteni nyrkkiin ja kohotin ääneni:"MUN pitäs yrittää! Sä tässä vittu nakkelet mulle niskoja ja katsot mua kuin tyhjää! Nyt vittu se suu auki ja kerrot mikä sua risoo!"

Pitkä hiljainen tuijotus. "Et sä kuitenkaan tajuais" ja katse takaisin puhelimeen, jalkoja ihan rauhassa heilutellen. "Yritä edes", komensin. Sormet pyörittelivät aivan rauhassa puhelimen ruudulla pyöriviä hedelmiä. "Vai etkö uskalla", aloin provosoimaan. Ei mitään. Kuin kiviseinälle puhuisi.

"Haista paska!", puuskahdin. Laitoin takin päälleni tarkoituksellisen kovaa kolistellen ja paiskasin oven kiinni. Päätin lähteä takaisin viimaan tuulettamaan ajatuksiani. Kävelin kipakasti kohti vierasvenerantaa ja sadattelin ääneen jupisten:"ei jumalauta, miten toi akka voi olla ilkeä, tyhmä ja järjetön! Mitä vittua se meinaa! Ihanko tarkoituksella yrittää mun elämästä tehdä helvettiä!"

Puolisen tuntia käveltyäni, tai puoliksi hölkättyäni, jupisten kiukkuisesti huomasin olevani ulkoilualueen laidalla olevalla upealla uimarannalla. Se oli vierasvenesataman vieressä. Jäin katsomaan upeata maisemaa: meri oli vielä rannalta jäässä ja aurinko kimmelsi osin sulan ja osin jäisen veden pinnalta. Tuuli puhalsi jääriitettä ja pakkaslunta pyöritellen jäisen rantahiekan pinnalla.

Kiukkuni lauhduttua aloin ajatella parisuhdettamme: kaikki oli alkanut hyvin: olimme nuoria, meillä oli iloa ja henkistä yhteyttä. Kaikki synkkasi. Menimme naimisiin ja saimme kolme ihanaa tytärtä. Kasvatimme heidät ja olimme onnellinen perhe. Nyt he olivat muuttaneet pois. Aluksi matkailimme ja teimme kaikkea hauskaa, mutta sitten kaikki alkoi muuttua. Eikä hän avautunut mitenkään. Mikä ihme rakkaaseen vaimooni, elämäni kumppaniin, sydämeni valittuun oli mennyt? Loppuisiko tämä avioeroon? Emme olleet vielä viittäkymmentäkään! Tässä voisi olla vielä paljon saavutettavaa!

Aloin olla epätoivoinen. Katselin nurinpäin käännettyjä veneitä rannalla. Tuonneko päätyisin asumaan? Naurahdin ajatukselleni ja käänsin katseeni horisonttiin kuunnellen tuulen ujellusta. Ajatukseni hiljenivät niin, että kuulin sydämeni tykytyksen.

"Täällähän näkee tuttuja", puoleksi naurahtava iloinen naisääni takaani sanoi säpsäyttäen minut irti omasta kuplastani. Käännyin ympäri ja silmäni olivat pullistua päästäni ulos. Siinä seisoi Ella, nuoruusvuosieni ihastus ja - no - ex seurustelukumppanini. Hän hymyili siinä tummanruskeat suklaasilmät, minuun suoraan katsoen, ilosta säteillen.

Ellan nenänpää ja posket olivat raikkaan punaiset kylmästä ulkoviimasta, hänen pitkät, kauniit, ruskeat hiuksensa olivat vapaana mustan toppatakin takana. Siinä hän oli aivan omana itsenään, yli 25 vuoden jälkeen.

Hänen hymykuoppiinsa ja silmäkulmiinsa oli tullut herkät, entisestään kaunistavat pienet uurteet. Hän oli pitänyt itsestään huolta ja pysynyt hoikkana. Aíka oli ollut häntä kohtaan hellempi, kuin minua: hän oli hyvin säilynyt.

Olin myös pitänyt itsestäni huolta, mutta ikä näkyi minussa enemmän: partani, viikseni ja ohimoni olivat alkaneet jo harmaantua ja silmänympärykseni näyttivät väsyneeltä. Onneksi minulla on silmälasit, jotka hiukan peittävät silmieni rasitetta.

"Ella! Kylläpä yllätit minut", sain sanottua yllätykseltäni. Sydämeni alkoi sykkiä nähdessäni hänet siinä niin heleänä ja hymy sekä pieni ilon naurahdus pakottautui minusta ulos. "Miten sinä siihen saavuit", kysyin hölmistyneen innostuneena. "Kävellen", hän vastasi viisastellen ja nauroimme.

Aloimme vaihtaa nopeasti kuulumisia.

Ella oli mennyt naimisiin opiskelijatoverinsa kanssa parisen vuotta sen jälkeen, kun olimme eronneet. He olivat saaneet myös kolme lasta ja asuneet välillä ulkomaillakin. Kotimaahan palattuaan he olivat pian eronneet. Hän eli nyt yhdessä nuorimman, jo miltei täysi-ikäisen tyttärensä kanssa.

Keskustelumme sujui iloisesti ja eloisasti, ikään kuin mitään vuosia ei olisi ollutkaan tässä välissä.

Paitsi sitten, kun itse kerroin oman elämäntarinani hänelle: kerroin kaiken, mutta jätin pois nykyisen aviokriisimme. jos asiat menisivät monimutkaisemmaksi, ei olisi tässä vaiheessa järkevää vielä aloittaa mitään uutta säätöä, kun vanhatkin kriisit olivat kesken.

Ella huomasi, että muutuin varautuneemmaksi, kun puhuin omaa tarinaani. Kävelimme rinnakkain, korrektisti kädenetäisyyden välimatkalla toisistamme, pitkin tuulista, mutta kirkasta uimarantaa. Olimme hetken hiljaa. Hän hymyili hellän arvoituksellisesti ja sanoi lempeän itsevarmasti: "ei sun tarvitse tietenkään avautua, mutta jos nyt rehellinen olen, niin aistin susta aviokriisiangstin." Naurahdin ja hänkin alkoi nauraa. Hän oli nähnyt lävitseni. "Joo, on meillä vaikeaa", tunnustin. "Jostain syystä Sini on ollut aivan hirveän sulkeutunut viime aikoina, enkä saa häneen yhteyttä."

Ella käveli ja kuuntelimme tuulen tasaista huminaa takanamme olevassa metsikössä. Hän kääntyi minua kohtaan ja katsoi - nyt huolehtivan näköisesti silmiini - ja aikoi sanoa jotain. Katse kertoi, että hän tiesi syvän kokemuksen kautta, missä mennään. Tätä Ellaa en tuntenutkaan entuudestaan.

"Kuule Jari..." hän aloitti, katsahti alaspäin ja puri alahuultansa. "Jos jotain voin sanoa mun ja Niclaksen erosta, niin..." Hän katseli kenkiensä kärkiä, joilla hän kaiveli jäistä hiekkaa. Ella huokaisi ja jatkoi:"sen jälkeen, kun muutimme takaisin Suomeen ja lapset olivat jo isoja... Hän ei koskaan ottanut parisuhdettamme ohjiinsa."

Katsoin häntä ihmeissäni.

Ellan huulille palasi se pieni kujeileva hymy, mikä hänellä oli miltei aina. "Laita Jari akkas kuriin, niin saat Sinin syliisi", hän sanoi ja alkoi nauraa. itsekin naurahdin vaivautuneesti, mutta jäin mietteliääksi.

Olimme tulleet rannan päähän. Olisi aika kääntyä takaisin ja lähteä omiin koteihin. Muttei aivan vielä. Jokin roikkui ilmassa.

Kun aikoinaan olimme eronneet Ellan kanssa, oli se tapahtunut varsin vaivautuneesti: hän tuli vain luokseni yksi kerta ja sanoi, ettei halua enää tapailla minua ja joitain syitä, jotka taisivat olla vain tekosyitä. Minusta tuntuu, että suurin syy taisi olla se, ettei hän vielä silloin tuntenut itseään valmiiksi pitkään ja vakavaan parisuhteeseen. Sitten hän käveli vain pois. Se oli siinä. Kaikki haihtui pois, mutta mitään ei oikeastaan päättynyt sinä päivänä: se jäi roikkumaan ilmaan.

Nyt kun Ella oli tupsahtanut siihen raikkaana ja elämäniloisena, sekä kaiken lisäksi vapaana, alkoi kiukkuisen aviokriisin korventamassa sydämessäni kuplia levoton mahdollisuus aloittaa kaikki alusta hänen kanssaan. Kunniallisesti päättäen vanha suhde ensin tietysti.

Mutta nyt, kun näin tämän uuden Ellan katsovan minuun vakaasti ja rauhallisesti, katseessaan elämänkokemuksen syvyyttä, lempeästi, mutta lujasti ohjaten minua pelastamaan vanha parisuhteeni, kuitenkin täynnä leikkisää iloa, olin hämilläni.

Kuitenkin sisäinen levottomuuteni hävisi siihen kohtaan.

Ryhdistäydyin. Näinhän sen pitääkin mennä. Ei nyt pidä heittää 24 vuoden avioliittoa kaivoon ilman kunnon taistelua, ajattelin. Jos tämä ei onnistuisi, niin vasta sitten katsoisin, olisiko Ella vielä halukas katsomaan elämää kanssani!

Kiitin Ellaa hyvästä keskustelusta ja iloitsin hänen näkemisestään terveenä ja hyvinvoivana.

Ella alkoi jo kääntyä lähteäkseen, mutta nostin käteni merkiksi, että hän seisahtuisi vielä hetkeksi. "Kuule Ella", sanoin, ennen kuin lähdimme.

"Emme viimeksi hyvästelleet toisiamme kovin... tahdikkaasti. Jotenkin minusta tuntuu... että kaikki jäi ilmaan." Ella huokaisi. Hän katsoi jälleen tuolla elämänkokemuksellisella hymyilevällä katseellaan minua. "Aika helpottavaa, että otit asian puheeksi. On tämä minuakin vaivannut". Olin hieman hämilläni. Hänkin oli siis ajatellut asiaa. Hetken katseltuamme kengänkärkiämme ja välillä toisiamme aloimme ensin tirskahdella ja sitten nauroimme voimatta sille mitään. Olimme kuin kaksi pahaista teiniä. Katsoimme toisiamme ja halasimme lämpimästi. Olimme siinä hiljaa, en tiedä kuinka pitkään. Todennäköisesti vain muutamia sekunteja, mutta sinä aikana tuntui, että kaikki, mitä oli vuosien aikana jäänyt sanomatta tai kertomatta, oli nyt sanottu.

Nyt tuntui, että olimme jättäneet toisemme elämään omaa elämäämme kunnolla.

Vetäydyimme toistemme olkapäiltä, mutta pitelimme toisiamme vielä vastakkain ja katsoimme silmiin, hymyillen vilpittömästi toisillemme. "Hyvää elämää, Ella, mitä ikinä teetkin tässä elämässä", sanoin hänelle silitellen hänen korvansa taustaa. Ella otti ja silitti molemmin käsin niskaani ja hiuksiani. "Hyvää elämää Jari. Kaikki tulee vielä kääntymään hyväksi".

Kyyneleet valuivat silmistämme, kun katselimme siinä toisiamme vielä viimeiset hetket - ja sitten päästimme hitaasti toisistamme irti. Sanoimme vielä monta kertaa heikolla äänellä "hei" tai "moi", vaikka tiesimme, ettei enää tarvinnut.

Jatkoimme hymyillen molemmat omiin suuntiimme. Tunsin sisälläni nyt rauhaa. Olin kohdannut menneisyyteni, luullut saavani yllättäen onnen eksästäni, joka olikin käännyttänyt minut kohtaamaan nykyisyyteni.

Huokaisin, katsoin ylöspäin silmät kosteana ja kiitin Luojaani tästä kohtaamisesta, joka toi valoa elämäni synkkään hetkeen.

Käänsin katseeni määrätietoisesti eteenpäin jaävelin ripeästi kohti kotiani. Aurinko oli mennyt pilveen ja hyytävän viiman mukana tuli hentoa lumisadetta. Vedin kehkot täyteen ilmaa. Oli aika lopettaa tämä henkinen talvi ja "laittaa akka kuriin", kuten Ella oli sanonut.

Vai pitäisiköhän minun PANNA hänet kuriin, mietin ilkikurisesti virnistäen itselleni.

Matkalla itseluottamukseni kasvoi ja olin kasvanut henkisesti ainakin kolmimetriseksi kävellessäni, kuin sankari portaita ylös kotiovelleni. Avasin oven, suljin sen perässäni, riisuin päällysvaatteeni eteisen naulakkoon ja marssin kiukkuisesti makuuhuoneen ovelle. Sini pyöritteli edelleen puhelimellaan pelejä, nyt jotain rakennuspeliä.

Sini kääntyi ympäri hitaasti ja katsoi minua tympeästi. "Missä sä taas nyt olit", hän kysyi kyllästyneesti.

Päätin, että nyt kaikki tai ei mitään! Joko tämä päättyy katastrofiin tai saan akkani kuriin. En suostuisi enää elämään katon reunalla odottamassa, liukastuisinko pois siltä vai en. Tupla tai kuitti! Akka kuriin!

"Nyt tyttö suu kiinni", sanoin kipakasti. Hän kääntyi ympäri mukamas järkyttynyt ilme kasvoillaan. "Olet ollut tuhma tyttö!" Sini katsoi epäuskoisesti ja näin hänen huulillaan epäuskoisen hymyn. Sitten hän naurahti. "Mikäs machomies susta nyt on muka tullut", hän kysäisi ivallisesti. "Suu kiinni tai saat remmistä", sihahdin pidellen kiinni housujeni vyöstä.

Seuraava kommentti vei maton jalkojeni alta. "Näkis vaan", Sini sanoi mukamas tympääntyneenä puhelimeensa päin puhuen, mutta näin hänen poskipäistään, että hän pidätteli hymyään. Olin hetken lamaantunut tästä yllätyksestä, mutta sitten päätin jatkaa loppuun asti: tupla tai kuitti; akka kurissa tai syytelappu kädessä. Aloin riisua vyötäni housujeni ympäriltä...

"Saamasi pitää" sanoin sisin täynnä epävarmuutta, sydän hakaten, mutta mukamas vihaisella äänellä. Katselin jo kuitenkin halukkaasti hänen tiukkoja pakaroitaan ja muodokasta vyötäröään ihoa myötäilevien farkkujen herkullisesti korostaen niiden muotoja. "Housut alas, akka", komensin nyt tuntien vallan tunnetta sisimmässäni.

Sini naurahti ja katsoi jälleen ivallisesti hymyillen pitkien, vaaleiden hiustensa takaa. "Koeta saada mut riisumaan ne", hän sanoi ja naurahti. Läpsäytin vyölläni hänen pakaroitaan kevyellä voimalla. "Housut alas", komensin. Sini naurahti: "älä unta nää, toope!". Sivalsin nyt selvästi tehokkaamin. "Au", Sini voihkaisi hengitys tiivistyen. "Housut alas", komensin määrätietoisesti uudelleen. "Luulet vaan! Leikit mukamas vahvaa!" Läps! Sivalsin uudelleen, taas hieman voimakkaammin. "Yrittäisit edes", Sini sihautti huuliensa välistä hengitys väristen. Läps! Uusi läiskäys voimakkaammin. "Auh! Onko tuo muka rangaistus", kuului vaimoni ivallinen kommentti. Käänsin vyön ympäri ja helistelin solkipäätä. Kuulin, kuinka Sini alkoi hengittää kiihkeästi. "Älä unta nää", hän vielä sai sanottua huohotukseltaan ja nosti siroa ihanaa peppuaan ylemmäs.

Sivalsin solkipäällä hänen takapuoltaan ja suljin silmäni. "Auh! Aaaah!" vaimoni voihki. "Otan housut alas, älä enää piiskaa", hän sanoi huohottaen ja kädet vapisten avaten farkkujensa nappeja. Hän laski hitaasti housut alas, eikä alla ollut mitään. "Piiskaa mua hellästi, kulta", hän sanoi huohottaen kiihkeästi, itkien samalla. Käänsin jälleen vyön pehmeän pään esille ja läpsäytin muutaman kerran. "Tuhma tyttö! Tuhma tyttö! Tuhma tyttö", sanoin toruvasti katsoen hänen ihanasti värähteleviä paljaita pakaroita.

Sini tärisi ja voihki. "Rankaise mua vielä! Pane mua kunnolla". En ollut nähnyt häntä koskaan tällaisena, mutta en valittanut, vaan aloin sanoitta riisua vaatteitani. Olin aivan kiihottunut ja kiipesin hänen päällensä ja kuiskasin hänen korvaansa:"sinun on antauduttava valittamatta minulle, kun otan sinut". Hän hymyili ja värisi allani. "Saat minut kokonaan. Ota minut, mieheni", hän sai sanottuaan voihkeeltaan.

Sini alkoi kitistä, itkeä ja voihkia yhtä aikaa, kun aloin työntämään kivikovaksi jäykistynyttä kaluani hitaasti hänen valuvan märkien, ahneen kosteiden häpyhuuliensa väliin. "Aaaaah! Aaaaah! Aaaaaaaah!" Hän huusi jo ensimmäisen työnnön mentyä pohjaan asti. Hän hengitti kiihkeästi ja tärisi ja tuli kerta toisensa jälkeen. Katselin kiihkeästi hänen laukeilemistaan ja tunsin oman huippuni lähestyvän. Työnsin vielä syvemmälle ja kovempaa ja tulin hänen sisälleen karjahdellen ja värähdellen. Jäimme huohottamaan siihen päällekkäin.

Yhtäkkiä kuulin, kun Sini alkoi nyyhkyttämään allani. Pyyhkäisin hänen pehmeät hiuksensa pois hänen kasvoiltaan ja hän itki. Katsoin häntä kysyvästi. "Se oli niin ihanaa" hän sanoi nyyhkytykseltään. "Olen aina halunnut, että sinä OTAT minut" hän sanoi ja alkoi itkeä vuolaasti. "Anteeksi kun olen ollut tällainen hirviö".

Tunsin sisälläni voimakasta hämmennystä ja samalla helpotusta. "Saat anteeksi", vastasin hänelle. "Mutta muista jatkossa, että rankaisen sinua, ellet ole kiltisti", jatkoin pieni hymy huulillani. "Mmmmm...." Sini sanoi hymyillen ja naurahtaen. "Mahdatko uskaltaa rangaista minua", hän jatkoi kihertäen naurusta kyyneltensä seasta.

Tunsin, kuinka "rangaistuspatukkani" alkoi jälleen jäykistyä...

Nyt tuntui, että olimme jättäneet toisemme elämään omaa elämäämme kunnolla.

Vetäydyimme toistemme olkapäiltä, mutta pitelimme toisiamme vielä vastakkain ja katsoimme silmiin, hymyillen vilpittömästi toisillemme. "Hyvää elämää, Ella, mitä ikinä teetkin tässä elämässä", sanoin hänelle silitellen hänen korvansa taustaa. Ella otti ja silitti molemmin käsin niskaani ja hiuksiani. "Hyvää elämää Jari. Kaikki tulee vielä kääntymään hyväksi".

Kyyneleet valuivat silmistämme, kun katselimme siinä toisiamme vielä viimeiset hetket - ja sitten päästimme hitaasti toisistamme irti. Sanoimme vielä monta kertaa heikolla äänellä "hei" tai "moi", vaikka tiesimme, ettei enää tarvinnut.

Jatkoimme hymyillen molemmat omiin suuntiimme. Tunsin sisälläni nyt rauhaa. Olin kohdannut menneisyyteni, luullut saavani yllättäen onnen eksästäni, joka olikin käännyttänyt minut kohtaamaan nykyisyyteni.

Huokaisin, katsoin ylöspäin silmät kosteana ja kiitin Luojaani tästä kohtaamisesta, joka toi valoa elämäni synkkään hetkeen.

Käänsin katseeni määrätietoisesti eteenpäin jaävelin ripeästi kohti kotiani. Aurinko oli mennyt pilveen ja hyytävän viiman mukana tuli hentoa lumisadetta. Vedin kehkot täyteen ilmaa. Oli aika lopettaa tämä henkinen talvi ja "laittaa akka kuriin", kuten Ella oli sanonut.

Vai pitäisiköhän minun PANNA hänet kuriin, mietin ilkikurisesti virnistäen itselleni.

Matkalla itseluottamukseni kasvoi ja olin kasvanut henkisesti ainakin kolmimetriseksi kävellessäni, kuin sankari portaita ylös kotiovelleni. Avasin oven, suljin sen perässäni, riisuin päällysvaatteeni eteisen naulakkoon ja marssin kiukkuisesti makuuhuoneen ovelle. Sini pyöritteli edelleen puhelimellaan pelejä, nyt jotain rakennuspeliä.

Sini kääntyi ympäri hitaasti ja katsoi minua tympeästi. "Missä sä taas nyt olit", hän kysyi kyllästyneesti.

Päätin, että nyt kaikki tai ei mitään! Joko tämä päättyy katastrofiin tai saan akkani kuriin. En suostuisi enää elämään katon reunalla odottamassa, liukastuisinko pois siltä vai en. Tupla tai kuitti! Akka kuriin!

"Nyt tyttö suu kiinni", sanoin kipakasti. Hän kääntyi ympäri mukamas järkyttynyt ilme kasvoillaan. "Olet ollut tuhma tyttö!" Sini katsoi epäuskoisesti ja näin hänen huulillaan epäuskoisen hymyn. Sitten hän naurahti. "Mikäs machomies susta nyt on muka tullut", hän kysäisi ivallisesti. "Suu kiinni tai saat remmistä", sihahdin pidellen kiinni housujeni vyöstä.

Seuraava kommentti vei maton jalkojeni alta. "Näkis vaan", Sini sanoi mukamas tympääntyneenä puhelimeensa päin puhuen, mutta näin hänen poskipäistään, että hän pidätteli hymyään. Olin hetken lamaantunut tästä yllätyksestä, mutta sitten päätin jatkaa loppuun asti: tupla tai kuitti; akka kurissa tai syytelappu kädessä. Aloin riisua vyötäni housujeni ympäriltä...

"Saamasi pitää" sanoin sisin täynnä epävarmuutta, sydän hakaten, mutta mukamas vihaisella äänellä. Katselin jo kuitenkin halukkaasti hänen tiukkoja pakaroitaan ja muodokasta vyötäröään ihoa myötäilevien farkkujen herkullisesti korostaen niiden muotoja. "Housut alas, akka", komensin nyt tuntien vallan tunnetta sisimmässäni.

Sini naurahti ja katsoi jälleen ivallisesti hymyillen pitkien, vaaleiden hiustensa takaa. "Koeta saada mut riisumaan ne", hän sanoi ja naurahti. Läpsäytin vyölläni hänen pakaroitaan kevyellä voimalla. "Housut alas", komensin. Sini naurahti: "älä unta nää, toope!". Sivalsin nyt selvästi tehokkaamin. "Au", Sini voihkaisi hengitys tiivistyen. "Housut alas", komensin määrätietoisesti uudelleen. "Luulet vaan! Leikit mukamas vahvaa!" Läps! Sivalsin uudelleen, taas hieman voimakkaammin. "Yrittäisit edes", Sini sihautti huuliensa välistä hengitys väristen. Läps! Uusi läiskäys voimakkaammin. "Auh! Onko tuo muka rangaistus", kuului vaimoni ivallinen kommentti. Käänsin vyön ympäri ja helistelin solkipäätä. Kuulin, kuinka Sini alkoi hengittää kiihkeästi. "Älä unta nää", hän vielä sai sanottua huohotukseltaan ja nosti siroa ihanaa peppuaan ylemmäs.

Sivalsin solkipäällä hänen takapuoltaan ja suljin silmäni. "Auh! Aaaah!" vaimoni voihki. "Otan housut alas, älä enää piiskaa", hän sanoi huohottaen ja kädet vapisten avaten farkkujensa nappeja. Hän laski hitaasti housut alas, eikä alla ollut mitään. "Piiskaa mua hellästi, kulta", hän sanoi huohottaen kiihkeästi, itkien samalla. Käänsin jälleen vyön pehmeän pään esille ja läpsäytin muutaman kerran. "Tuhma tyttö! Tuhma tyttö! Tuhma tyttö", sanoin toruvasti katsoen hänen ihanasti värähteleviä paljaita pakaroita.

Sini tärisi ja voihki. "Rankaise mua vielä! Pane mua kunnolla". En ollut nähnyt häntä koskaan tällaisena, mutta en valittanut, vaan aloin sanoitta riisua vaatteitani. Olin aivan kiihottunut ja kiipesin hänen päällensä ja kuiskasin hänen korvaansa:"sinun on antauduttava valittamatta minulle, kun otan sinut". Hän hymyili ja värisi allani. "Saat minut kokonaan. Ota minut, mieheni", hän sai sanottuaan voihkeeltaan.

Sini alkoi kitistä, itkeä ja voihkia yhtä aikaa, kun aloin työntämään kivikovaksi jäykistynyttä kaluani hitaasti hänen valuvan märkien, ahneen kosteiden häpyhuuliensa väliin. "Aaaaah! Aaaaah! Aaaaaaaah!" Hän huusi jo ensimmäisen työnnön mentyä pohjaan asti. Hän hengitti kiihkeästi ja tärisi ja tuli kerta toisensa jälkeen. Katselin kiihkeästi hänen laukeilemistaan ja tunsin oman huippuni lähestyvän. Työnsin vielä syvemmälle ja kovempaa ja tulin hänen sisälleen karjahdellen ja värähdellen. Jäimme huohottamaan siihen päällekkäin.

Yhtäkkiä kuulin, kun Sini alkoi nyyhkyttämään allani. Pyyhkäisin hänen pehmeät hiuksensa pois hänen kasvoiltaan ja hän itki. Katsoin häntä kysyvästi. "Se oli niin ihanaa" hän sanoi nyyhkytykseltään. "Olen aina halunnut, että sinä OTAT minut" hän sanoi ja alkoi itkeä vuolaasti. "Anteeksi kun olen ollut tällainen hirviö".

Tunsin sisälläni voimakasta hämmennystä ja samalla helpotusta. "Saat anteeksi", vastasin hänelle. "Mutta muista jatkossa, että rankaisen sinua, ellet ole kiltisti", jatkoin pieni hymy huulillani. "Mmmmm...." Sini sanoi hymyillen ja naurahtaen. "Mahdatko uskaltaa rangaista minua", hän jatkoi kihertäen naurusta kyyneltensä seasta.

Tunsin, kuinka "rangaistuspatukkani" alkoi jälleen jäykistyä...

"Läpsäytä mua", Sini sanoi jännittyneesti hymyillen, silmät kiinni, kädet rutistaen lakanaa odottavasti. Katsoin hänen hengityksestä kohoilevaa selkäänsä ja ihanasti odotuksesta kireitä pakaroita, jossa oli nyt pari punaista jälkeä. Läpsäytin kämmenellä kunnolla ja Sini voihkaisi ja jäi hengittäen kiihkeästi odottamaan uutta läpsäisyä. Läpsäytin pari kertaa kunnolla uudelleen ja hän voihkaisi taas, mutta nyt aneli: "ei enää, ei enää". Olin puoliksi hänen sisällään istuen hänen reisiensä päällä ja työnnyin taas hieman syvemmälle. Sini alkoi väristä ja nousi käsiensä varaan kaartaen selkänsä minuun päin.

Vein hellästi kättäni hänen selkävakoansa pitkin, piirrellen selkään välillä kuvioita. Sini alkoi huohottaa, väristä ja hengittää katkonaisesti. Hän oli aivan tulemaisillaan. Työnnyin syvemmälle, kaarruin hitaasti hänen ylleen ja suutelin hänen niskaansa. Tunsimme molemmat lämpimän aallon purkautuvan sisällämme, kun laukesimme yhtäaikaa. Käännyimme kyljellemme ja jäimme huohottamaan, Sini käpertyneenä syliini.

Vedin peittoa yllemme ja jäimme makoilemaan siihen.

Sini alkoi jälleen nyyhkyttää ja puri huultaan. Hän katsoi minua noilla laguuninsinisillä peuransilmillään pitkien ripsiensä takaa, nyt pitkästä aikaa lempeästi. Hän räpytti silmiään pari kertaa ja hymyili ujosti, mutta vakavasti. "Olen oikeasti tainnut olla viime aikoina melko luotansa työntävä". Hän aloitti ja antoi varovaisen suukon otsalleni. "A-ha", myönsin ja katseellani kehoitin häntä jatkamaan. Hän käänsi katseensa pois ja kyyneleet alkoivat valua hänen silmistään. Rutistin häntä tiukemmin itseäni vasten ja suutelin häntä kaulalle. "Anna anteeksi, oikeasti. En tiedä itsekään, mikä mua on vaivannut", hän sanoi ja katsoi jälleen minua epävarmasti ja lämpimästi. "Saathan sinä anteeksi", toistin ja suutelin häntä. "Minähän rakastan sinua". Hänen patonsa aukesi ja hän alkoi itkeä ja nyyhkyttää useamman minuutin.

Muutaman minuutin itkeskelyn jälkeen hän alkoi selittää, kuinka kaikki oli alkanut tuntua niin tyhjältä lasten kotoa lähdön jälkeen. Myös minua kohtaan hän oli turhautunut, koska en ollut osoittanut kovin tunteellisia reaktioita hänelle. Vain normaalia arkipullaa. "Aloin varmaan kaipaamaan sun tunnehuomiota niin paljon, että rupesin hirviöksi", hän sanoi yhtäaikaa nauraen ja itkien.

Olin iloinen, että olimme saaneet kipinän takaisin. Olo tuntui helpottuneelta. Sini kääntyi ympäri sylissäni ja suuteli. Hän nosti rintansa huulieni tasolle ja aloin hellästi suutelemaan hänen pyöreitä, pehmeitä rintojaan ja kauniitä nännejä. "Ei mulla mitään tätä vastaan ollut, mutta mistä muuten sait tällaisen idean tulla rankaisemaan minua", Sini kysyi yllättäen iloisesti hymyillen.

Hetkeksi kylmät väreet menivät selkääni pitkin, mutta sitten vastasin arvoituksellisesti: "Sisuunnuin ja muistin vain vanhan ystäväni neuvon: 'pistä akkas kuriin, niin saat hänet syliisi'". Sini alkoi hytkyä naurusta. "Hyvin näytti toimivan", hän sai sanottuaan naurultaan ja voihkaisi, kun suutelin häntä innokkaasti nännille.

Yhteistyössä