Ekat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menkat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menkat

Vieras
Moi! Miten teilla muilla imettajilla on palannu menkat - onko ollu samanlaiset ku ennen raskautta, vai onko ekat oireillu reilummin? Itella menkat ei siis oo alkanu, ja oireista paatellen voisin olla vaikka raskaana...ellei tosiaankaan hormonit oo sekasin menkkojen paluun takia... Onko kokemuksia?

Täysimetin 6kk ja osittain 13kk. Menkat tuli lapsen ollessa 10kk. Ekat menkat oli sellaset onnettomat pikku lirut, et luulin jo olevani uudelleen raskaana, kun muistutti niin raskauden aikana tullutta tuhruvuotoa. Eka kierto oli yli 40 päivää, mut sit alkoi tulla säännöllisesti ihan samanlaiset menkat, ku ennen raskautta 28 päivän välein.

Mulla alkoi menkat kun poika oli tasan 4 kk. Täysimetin tuolloin, ja aika tiheästikin. Luulin, että tiheä imetys olisi siirtänyt menkkojen alkua, mutta ei. Menkat oli tosi runsaat (jippii...) aivan kuin ennen raskauttakin.

Vauva on nyt 6kk ja menkkoja ei ole vielä tullut.. pitemmän aikaa on jo ollut alavatsakipuja, samantapaisia kuin menkkojen aikaan, mutta ei vaan ole kuulunut.. Tein myös jo raskaustestin hädissäni, kun ajattelin olevani raskaana. Negaa näytti kuitenkin!

Menkat alkoi pojan ollessa 4 kk(täysimetin siihen asti).Neljät menkat vuosin ihan sikana entiseen verrattuna!Lorisemalla tuli vaan viidennet oli vähän niukemmat.Kierto piteni viikolla mutta kivut hävisi section myötä.Toivotaan että vuoto tasaantuu niihin niukkoihin mitkä ennen raskautta oli.

Mulla alkoi menkat tänään ja tyttö on 11 viikkoa vanha eli kohta kolme kuukautta... Oli melkoinen ylläri, mutta toisaalta mulla on muutaman päivän ollut sellaista valkovuotoa, että osasin odottaa... Menkat on aina olleet todella tarkasti 28 päivän välein, joten voisin kuvitella, että tämä aikainen aloitus liittyy siihenkin.

Yhteistyössä