Ekat maitorahat tuli! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
Ihan kiva yllätys, 180?. :)
Ajattelin että vois tän kuun jälkeen lopetella luovuttamisen mut kyllähän sitä aina jaksaa vähän pidempäänkin, ihan hyvä summa mun mielestäni.

Minkä ikäinen lapsi sulla itellä on? imetätkö myös häntä edelleen? Alko vaan kiinnostaan, kun itellä jo niin iso lapsi, että voisi lopettaa imettämisen, mutta kannattaisko sen jälkeen jatkaa luovuttajana..

määki oon tienannu 3lta lapselta ihan hyvin. n. 40l per lapsi luovuttanut. neljännen lapsen kanssa en pystynyt luovuttamaan koska aika ei enää riittänyt neljän pienen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Minkä ikäinen lapsi sulla itellä on? imetätkö myös häntä edelleen? Alko vaan kiinnostaan, kun itellä jo niin iso lapsi, että voisi lopettaa imettämisen, mutta kannattaisko sen jälkeen jatkaa luovuttajana..

Mulla on 6 viikkoinen typy ja luovuttamaan aloitin neidin ollessa 3 pvän ikäinen. :)
Mulla tuli pojankin aikaan aivan kamalat määrät maitoa, silloin en luovuttanut mut nyt sitten päätin siihen ryhtyä. :)
Oon kuullut että osa on jopa vuoden ajan luovuttanut, mut suositus on vissiin että luovuttaminen tulis aloittaa aika pian synnytyksestä, silloinhan se maito kaikkein "rikkainta" on.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta viiden äiti:
Mami; meillä sairaala ei ainakaan ota maitoa jos oma lapsi yli 5kk. 4kk syntymästä ite luovutin ja täysimetin omiani.

Miksei? Kiitos tiedosta.

Maidon koostumus muuttuu sen jälkeen eikä ole enää niin ravitsevaa. Se maito kuitenkin menee yleensä pienille keskosille tosi tarpeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko hankalaa? Miten toimia?

No eipä se hankalaa oo kun se rutiiniksi muuttuu. :)
Maitokeskuksesta saa täällä ainakin sähköisen koneen lainaan ja "lypsysetit" ja pari pulloa. Lypsysetit ja pullot keitetään käytön jälkeen, se on se ns. aikaa vievin homma, itse lypsämiseen mulla menee muutama minuutti ja pullo on täysi.. :D Mä pumppaan ennen kuin syötän omani, jotta typyn on helpompi syödä kun ei tule tulvimalla. 3 kertaa viikossa hakee maitoauto maidot, litran kerrallaan, itse ei sisi tarvitse mun kuljetella mitään. :)

Niin joo ja täällä maksetaan 14?/litra.

Ahaa :) Kiitos kun vastasit! Ehkä mäkin voisin sitten alkaa luovuttamaan, jos saan toisen vauvan. Kun tästä ensimäisestä tuli kans ihan tulvimalla. :)

Kyllä kannattaa, ei ole mun mielestäni suuri homma ja itsellä ainakin olo helpottui heti kun ei koko ajan pakkaudu rinnat.
Lisäksi tuo on oikein kiva summa jonka voipi säästää vaikka sille ajalle kun tippuu lastenhoidon tuelle, ompahan pesämunaa sitäkin aikaa varten sitten. :)

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko hankalaa? Miten toimia?

No eipä se hankalaa oo kun se rutiiniksi muuttuu. :)
Maitokeskuksesta saa täällä ainakin sähköisen koneen lainaan ja "lypsysetit" ja pari pulloa. Lypsysetit ja pullot keitetään käytön jälkeen, se on se ns. aikaa vievin homma, itse lypsämiseen mulla menee muutama minuutti ja pullo on täysi.. :D Mä pumppaan ennen kuin syötän omani, jotta typyn on helpompi syödä kun ei tule tulvimalla. 3 kertaa viikossa hakee maitoauto maidot, litran kerrallaan, itse ei sisi tarvitse mun kuljetella mitään. :)

Niin joo ja täällä maksetaan 14?/litra.

Meidän sairaalakin vuokraa välineet, mutta itse ostin oman sähköisen rintapumpun. Pullot ja käsidesin saa sairaalasta. Meillä pitää myös itse viedä pullot maitokeskukseen koska ei asuta kaupunkialueella. Mutta keräsin useamman vkon satsin aina kerralla pakkaseen ennen vientiä.
Itse pumppasin aamulla ja illalla kun olin ensin omani ruokkinut.
Musta se oli helppoa hommaa vielä parin lapsen kanssa., mutta kun oli jo neljä alle kouluikäistä ei sitä steriiliä pumppausrauhaa tahtonut enää löytyä:)
Musta tuo raha minkä saa oler lähelläkään niin tärkeä kuin se hyvä mieli kun tietää auttavansa niitä pieniä vauvoja!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Mami; meillä sairaala ei ainakaan ota maitoa jos oma lapsi yli 5kk. 4kk syntymästä ite luovutin ja täysimetin omiani.

Miksei? Kiitos tiedosta.

Maidon koostumus muuttuu sen jälkeen eikä ole enää niin ravitsevaa. Se maito kuitenkin menee yleensä pienille keskosille tosi tarpeeseen.

Höpsis - eihän muutu! Rintamaito ei muutu ravitsemusarvoiltaan tipan tippaa, vaikka lapsi kasvaa. Itseasiassa, jos imettää taaperoa ja imetyskertoja luonnollisestikin on harvemmin kuin esim. täysimetetyllä alle 6kk ikäisellä niin se maito on jopa tuhdimpaa, koska sitä ei imetä niin tiheästi. Tietysti jos imettää taaperoa ja pumppaa niin se varmaan vastaa kyllä ihan sitä että imettäisi jatkuvasti, joten siinä se ei muutu tuhdimmaksi. Mutta ravitsemuksellisesti ei muutu huonommaksi missään nimessä ja on taatusti AINA parempaa kuin mikään korvike.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Miksei? Kiitos tiedosta.

Höpsis - eihän muutu! Rintamaito ei muutu ravitsemusarvoiltaan tipan tippaa, vaikka lapsi kasvaa. Itseasiassa, jos imettää taaperoa ja imetyskertoja luonnollisestikin on harvemmin kuin esim. täysimetetyllä alle 6kk ikäisellä niin se maito on jopa tuhdimpaa, koska sitä ei imetä niin tiheästi. Tietysti jos imettää taaperoa ja pumppaa niin se varmaan vastaa kyllä ihan sitä että imettäisi jatkuvasti, joten siinä se ei muutu tuhdimmaksi. Mutta ravitsemuksellisesti ei muutu huonommaksi missään nimessä ja on taatusti AINA parempaa kuin mikään korvike.

No en sitten tiedä...Mutta nuin mulle on Oysissa sanottu:)

Meidän sairaalakin vuokraa välineet, mutta itse ostin oman sähköisen rintapumpun. Pullot ja käsidesin saa sairaalasta. Meillä pitää myös itse viedä pullot maitokeskukseen koska ei asuta kaupunkialueella. Mutta keräsin useamman vkon satsin aina kerralla pakkaseen ennen vientiä.
Itse pumppasin aamulla ja illalla kun olin ensin omani ruokkinut.
Musta se oli helppoa hommaa vielä parin lapsen kanssa., mutta kun oli jo neljä alle kouluikäistä ei sitä steriiliä pumppausrauhaa tahtonut enää löytyä:)
Musta tuo raha minkä saa oler lähelläkään niin tärkeä kuin se hyvä mieli kun tietää auttavansa niitä pieniä vauvoja!

Juu ei olekaan, olin vaan oikein iloisesti yllättynyt kun tänään tiliäni katsoin ja tuon summan huomasin, sekin kyllä pikkuisen motivoi vielä jatkamaan. :)

Täällä ei tosiaan nuo välineet maksa mitään ja perjantain maidot saapi pakastaa omaan käyttöön jos haluaa.
Ja joo, en yhtään ihmettele jos et siihen enää ryhtynyt, mulla kun on tuon vauvan lisäksi talossa jo 6v niin homma on helppoa.

Yhteistyössä