Ekaluokkalaisten vanhemmat (ja kokeneemmat) kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuliko teidän lapselle ekaluokkalaisen ilmainen puhelinliittymä ja puheaikaa?
Miten ensimmäinen koulupäivä menee (ovatko vanhemmat paikalla)?
Tunteeko lapsi jo kellon?
Meneekö lapsi kouluun yksin vai saatatteko?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

1. ei tullut
2. ei ole vanhemmat paikalla, aamulla saatetaan ja luokkaan asti voi mennä, sitten iltapäivällä tullaan vastaan
3. tuntee tasat, puolet muut vähän hakusessa
4. mä oon noista kahdesta ollut 2 ekaa viikkoa kotona saatellut tarpeen ja halukkuuden mukaan, sen jälkeen ovat itse kulkeneet (toki 8 aamuisin lumimyrskyssä / kaatosateessa on autolla päässyt koska mä ajan koulun ohi töihin )

Lähteminen sujuu hyvin: Mä tai isän herätetään ja sitten kello on soimassa kun on aika ruveta pukemaan, viis minsaa siitä kännykkä muistuttaa lähdöstä ja siitä että känny hiljaiseksi.

ei tullut ilmasta liittymää tai puheaikaa..mistäs semmosia ois saanu :o
ekana ja tokana aamuna saatoin kouluun ja olin vastassa pihalla,sen jälkeen tyttö halusi mennä yksin :D koulu kestää ekana pvänä n.3 tuntia
ei tuntenut,opetellaan vasta keväällä koulussa
lapsi herää yksin (kännykässä herätys ) ja lähtee yksin kouluun ( kännykässä muistutus pukemisesta ja sitten automaattisesti samantien matkaa ) ja ainakin meillä toimi ekalla hyvin.
Toki soitellaan aamun kuluessa puolin ja toisin tarvittaessa

meille tuli telefinlandilta "ropo"-liittymä: 60 min puheaikaa. siinä luki että ropo on tullut kouluikään ja tahtoo tarjota kaikille muillekin ekaluokkalaisille sen kunniaksi puheaikaa tms.

Eipä tullut puheaikaa eikä ole tarviskaan vielä. Isänsä herättää ja laittaa kouluun kun lähtee itse junnun kanssa töihin ja hoitoon sen jälkeen. Taksi hakee tuosta 100 m päästä tiehaarasta. Koulun jälkeen menee taksikyydillä tädilleen. Vuosi jo harjoiteltu kun eskari on käyty samassa kyläkoulussa.

Ollaan vanhemmat paikalla jonkun aikaa.
Tuntee tasatunnit, omistaa kellon.

Menee varmaan tylsästi meijen autolla kouluun, kun ajetaan ohi muutenkin kouluun ja töihin. :D

ELLEI koulu ala tyhmästi 9 tai 10, jolloin vaivataan mummoa tai mammaa. :whistle: :snotty: :D

Ai joo ja puhelimella ei tee yhtään mitään, mitä myöhemmin sitä parempi ;) :whistle:

ei tullut puheaikaa mistään :D ihan oma liittymä on hänellä puhelimessa =)
ei ollut vanhemmat paikalla ekanakaan koulupäivänä.
ei tuntenut kuin tasatunnit silloin.
saateltiin kävellen ja pyörällä muutama viikko, tyttöjä meni neljäkin yhtämatkaa, niin jonkun vanhempi pääsi aina jompaan kumpaan suuntaan =) sitten menivätkin jo ihan porukalla loppuvuoden =)

Tuli puheaikaa, tosin pojalla on jo kännykkä ja oma liittymä. Nyt siis keskiviikkona aloittaa eka luokan.
Minä saatan ekana päivänä kouluun, ja haen myös. Sitten menee aamuvuoroina tarhaan aamuhoitoon ja kävelee sieltä itse kouluun. Iltavuoropäivinä lähtee kotoa ja menee yksin. Koulusta menee iippaan ja sieltä kävelee yksin kotiin, jossa joutuu olemaan yksin max 30 minuuttia ennen miehen tuloa. Avain on ja osaa sitä käyttää. Kelloa ei tunne.

Yhteistyössä