Ekaluokkalaisen uhma....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voiäiti

Vieras
Taas tuli aamulla tappelu ja tuli karjaistuakin. Olisi lähtenyt pelkillä sisävaatteilla kouluun ja totaali idiootti äiti pakottaa laittamaan takin ja ulkohousut legginsien päälle. Ulkona tihutti vettä. Käsineetkin ois jo tarpeen... Mutta ovat repun taskussa. Millä saa lapsen ymmärtämään että, pitää pukeutua sään mukaan. Olen tätä asiaa nyt tolkuttanut se n.6 v aina kun on puettu että katsotaan ulos miltä näyttää ja vaatteet sen mukaan.

Meillä likka on jo viidennellä ja edelleen joudun vahtimaan pukeutumista. Varsinkaan sukkia tai sadetakkia ei hän pukis millään päälle. Itse olen hoitovapaalla joten ehdin toista kattelemaan.Lähes joka aamu on jotain kärhämää:(

Jaa-a,kun tietäisin vastauksen niin kertoisin..Terveisin tokaluokkalaisen tytön yhtä ymmärtämätön äiti. :D Eskarilaiselle pojalle riittää kun sanoo että ulkkarit jalkaan,mutta tuo hieno neiti..:headwall:

Auttaiskohan se, jos lapsille ostais jotkut ihan megaihanat ulkovaatteet? Siis sellaiset, joita lapsi todella haluaa pitää?

Meillä 3.luokkalainen tyttö oli viime vuonna ihan huumassa talvikengistään koska hän sai juuri sellaiset mistä hän piti. Äiti voi kyllä aina vähän pahoin, kun tyttö vetäisi KUOMAT jalkaansa, mutta tyttö oli onnellinen :D

Naapurin lapset koittivat väkisin lompsia koko talven skeittikengät jalassa, kun ei talvoikengät kelvanneet....ehkä olisi kelvannut, jos ne olisivat olleet JUURI sellaiset, mitkä lapsi itse halusi?

Kun ovat mieleiset. Ja ns. Aikuisten mallia eli goretex kuoritakki ja housut. Ettei tarvi mitään " vauvojen "kurahousuja laittaa. Niin silti on kovin vaikeaa. Periaatteesta vastustaa!

Niin tuttua, niin tuttua...
Meidän 4-luokkalaiselle ulkohousut ja takki on kuin kirosana (vaikka on saanut valita juuri mieleiset). Fleecehuppari käy kyllä, mutta jos keli vaatii takkia kosteuden takia, niin siitä joutuu tappelemaan joka kerta. Ulkohousut vielä kovemman tappelun takana.

Ja ekaluokkalainen ottaa tietysti mallia isosiskosta, joten...

Pitkää pinnaa tässä tarvitaan

just samaa tuskailin 2-luokkalaisen kanssa: collareilla kouluun, ulkohousuja ei millään... itkua väänsin kun ns pakotin laittaan ulkovaatteet.hienoja vaatteita kaappi täynnä.

[QUOTE="sasa";27096925]Piti lukee kahteen kertaan, luin ekaks että uikkarit jalkaan... :D[/QUOTE]

Peesi.

Tällä asiassa ainakin olen paremmassa asemassa kuin tyttöjen äidit, oma poikani pukee yleensä just sitä päälle jonka laitan valmiiksi tai sanon että pukee. Eilen meinasi kyllä lähteä t-paidassa ja ohuessa ulkoilutakissa ulos, mutta viimein puki kuitenkin vielä collarin alle. Vaatteiden ostaminen onkin sitten paöjon hankalampaa pojille, kun ei yksinkertaisesti ole mitä ostaa.

meillä 6.luokkalainen neiti, 5. ja 2. luokkalaiset pojat. Pojat pukee just sitä mitä käsken mutta likka lähtis pelkässä hupparissa. Kun talvi tulee niin voi olla kovempaa tappelua edessä, piposta ym

Yhteistyössä