Ekaluokkalainen poika äidin kanssa naisten puolelle? Uimahallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uimaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jatkuvasti tästä jaksetaan jauhaa...

KYLLÄ! Koululaisen paikka on jo oman sukupuolensa puku-, sauna- ja pesutiloissa.

EI! Ketään aikuista naista tuskin häiritsee vaikka sinun NicoPetterisi siellä olisikin, mutta

KYLLÄ! Se saattaa hyvinkin häiritä NicoPetterin luokalla olevaa Liisaa, joka joutuu riisumaan NicoPetterin edessä ja joka seuraavana päivänä joutuu koulussa kuuntelemaan välitunnilla lällätystä siitä, kuinka NicoPetteri näki hänet alasti.

Ja KYLLÄ! Tämä on esimerkki elävästä elämästä!

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Suzytte
Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen tytön äiti;28115276:
Jatkuvasti tästä jaksetaan jauhaa...

KYLLÄ! Koululaisen paikka on jo oman sukupuolensa puku-, sauna- ja pesutiloissa.

EI! Ketään aikuista naista tuskin häiritsee vaikka sinun NicoPetterisi siellä olisikin, mutta

KYLLÄ! Se saattaa hyvinkin häiritä NicoPetterin luokalla olevaa Liisaa, joka joutuu riisumaan NicoPetterin edessä ja joka seuraavana päivänä joutuu koulussa kuuntelemaan välitunnilla lällätystä siitä, kuinka NicoPetteri näki hänet alasti.

Ja KYLLÄ! Tämä on esimerkki elävästä elämästä!
mutta kun meidännico-petteri ei osaa jos äiti ei ole näyttämässä, jos meidän 12v nico-petteri ei pääse naisten puolelle niin ei minua haittaa vaikka minä menisin sitten itse miestenpuolelle

Mä en tajua miksei niitä lapsia voi opettaa ajoissa selviämään itsenäisesti esim. pukuhuoneissa.

Erityislapset ovat asia erikseen ja heille se on perusteltua etteivät selviä omin avuin suihkuista, saunoista ym. Heidän kanssaan kulkisi avustaja henkilön omalla puolella, eikös se niin mene?

Mun mielestä toi 7v on vähän siinä ja siinä, mut vanhempaa en ainakaan ottais!
Jos halli on tuttu niin kyllä silloin varmasti pärjää, voihan sitä vaikka pyytää miespuolista valvojas käydä tsekkaamassa (jos sellainen on). Näin mä toimisin jos vähän vieraampi halli tai kylpylä!
Toi ikä on oikeesti aika hankala juttu, koska lapset on erilaisia (eikä se tod. aina ole kasvatuksesta kiinni!!!!)

Meillä eskarilainen, kohta 7v oli yksin viimeksi puku/pesutiloissa kun isänsä kanssa oli uimassa! Kova vannotus ettei altaaseen mene yksin!
Mutta kyllä tuon pojan kohdalla (nyt 5,5v) saa melkein ihme tapahtua et reilu vuoden päästä yksin päästäisiin!

[QUOTE="nanna84";28115159]Ei meidän uimahallissa ole mainittu mitään ikärajoja, koska täytyy mennä poikien miesten puolelle jne. Mun kolmasluokkalainen poika oli just tossa ennen joulua mun ja pikkuveljen (1-v) kanssa vauvauinnissa, ku isäntä ei päässyt mukaan, ja isoveli tuli naisten puolelle.

Hän kyllä osaa toimia miesten puolella omatoimisesti, mutta mä pyysin hänet naisten puolelle, koska silloin ei ole muita uijia meidän hallilla, eli ei pelkoa, että olisi esim. koulukavereita ollut samalla puolella. Samoin kaikki naiset ovat siellä äitejä, joten niitä tuskin haittaa yks pikkupoika siellä ja sama se mulle vaikka haittaiskin. Samoin isoveli autteli pikkusen kanssa, kun pieni ei vielä silloin kävellyt ja olin jo silloin isovatsainen. (Normaalisti vauvauinnissa pieni on isänsä kanssa, koska mun on tässä tilassa vaikea häntä siellä pukea/riisua/vahtia jne) Mutta jos mentäis uimaan normaaliin uintiaikaan, niin tietenkin poika menisi miesten puolelle.[/QUOTE]

Alan käymään uimahallissa, jos siellä pyörii kolmasluokkalaisia tyttöjä alasti miesten puolella!

Tokaluokkalainen on mennyt yksin miestenpuolelle heti ykkösen syksystä lähtien, vaikka täyttikin seitsemän vasta loppuvuonna. Mitään ongelmia ei ole ollut.

Nykyinen 6 eskari odottaa, että hänkin pääsee sinne miesten puolelle. Varmasti pärjäisi jo nyt yksin siellä, mutta en uskalla laskea yhdessä isoveljen kanssa. Kauhulla odotan ensi syksyä jolloin on pakko päästää veljekset yhdessä; mitähän siitä tulee.. tappelun kun saavat aikaan mitä pienemmistäkin asioista ;)

Uimahallin valvojalle voi vinkata, että pari pikkupoikaa menee itse käymään suihkussa&saunassa. Hän voi käydä kurkkaamassa, että kaikki on ok. Turha tehdä tästä numeroa.

Järjestyssäännöissä sanotaan vain:
"ALLE 7-VUOTIAAT LAPSET saavat tulla uimahallitiloihin vain täysi-ikäisen
seurassa. Uimataidotonta lasta ei saa jättää yksin uimahallin missään tiloissa."

Ei mitään muuta ikärajoista tms.
Näin meidänkin uimahallin järjestyssäännöissä lukee. Eli jos 7-vuotiaasi on uimataidoton, häntä ei saa jättää edes pukkariin ja suihkutiloihin ilman täysi-ikäistä valvojaa. Olen ainakin 6-vuotiaan pojan ottanut vielä naisten puolelle mukaan, enhän pysty vahtimaan ettei hän mene uima-altaalle yksinään ennen minua ja pienempää sisarusta, jos on aiemmin valmis. Vaikka vannotettaisiin mitä ennen uintia, niin äkkiä ne ohjeet voi unohtua.

Täälä on ikäraja nykyään se 7v sille että mentävä omille puolilleen. Kouluikä on hyvä rajapyykki koska muutenkin koululaisen tulee jo pärjätä ilman äitiä ja osata tarvittaessa pyytää apua. Ei ne opettajatkaan koulun uimareissuilla jokasen viereen ehi vahtimaan ja kädestä pitämään.

Koululaiset omille puolilleen. Selkeä sääntö. Ne toista sukupuolta olevat luokkakaverit eivät halua nähdä luokkakavereitaan alasti tai sitten nolostelevat itse. Ekaluokkalainen on jo monessa muussakin kohtaa omatoiminen, niin voi opetella olemaan sitä myös uimahallissa.

t: ekaluokkalaisen pojan äiti

On tääläkin se sääntö että alle 10v ei saa mennä uimaan ilman 16v valvojaa. Mutta se koskee sitä että uimaan ei oo asiaa. Silti se pukkariraja pätee. Nämä 7v sitte istuu oottamassa aikuista ennen altaaseen menoa. Ei vois siis tuon säännön varjolla ottaa yli7v mukaan akkainpuolelle.

Meillä 8v. harjoittelee vielä ja tulee mun mukaan naisten puolelle ja sillä siisti. Jos jotain haittaa, niin olkoon hyvä ja menköön itse pojan kanssa miesten puolelle. Joka viikko käydään uimahallissa, kun poika harrastaa uimista, joten eikähän tuosta pikkuhiljaa rohkene miesten puolelle yksinkin. Eihän sitä koskaan tiedä mitä pedoja siellä miesten puolella on ja poikaa ei kyllä sitten yhtään kiinnosta naisten asiat ja yksityiskohdat, joten niitä ei uimahallissa katsele, vaan keskittyy omaan olemiseensa ja tekemisiinsä.

No meillä oli justiinsa 8v. täyttänyt uimahallissa uimakoulussa. Saattaja piti olla mukana siellä altailla, MUTTA pukuhuoneeseen piti mennä yksin, jos ei ollut samaa sukupuolta tämä saattaja.

meillä 8v. Harjoittelee vielä ja tulee mun mukaan naisten puolelle ja sillä siisti. Jos jotain haittaa, niin olkoon hyvä ja menköön itse pojan kanssa miesten puolelle. Joka viikko käydään uimahallissa, kun poika harrastaa uimista, joten eikähän tuosta pikkuhiljaa rohkene miesten puolelle yksinkin. Eihän sitä koskaan tiedä mitä pedoja siellä miesten puolella on ja poikaa ei kyllä sitten yhtään kiinnosta naisten asiat ja yksityiskohdat, joten niitä ei uimahallissa katsele, vaan keskittyy omaan olemiseensa ja tekemisiinsä.

minä minä minä vain minulla on väliä ei muilla minä ja nico-petteri minä minä vitut naapurin pikku-liisasta joka on nico-petterin luokalla minä minä minä

Nää ketjut on aina tätä :( suosittelen ap käyttämään omaa harkintaa vaan. Mulla kolme poikaa ja ne on aina tullu naisten puolelle mun kanssa siihen saakka kun on itse halunnu ja tuntenu, et pärjää miestenpuolella. Eli ekaluokkalaisena on kaikki nää tullu vielä mun kanssa ja tokallaki. Nyt kolmannella oleva 9v tuli vielä syksyllä naisten puolelle, mutta viimeeksi kun käytyy viikko sitte halus miestenpuolelle mennä ja ihan ok. Meillä ei oo mitään sääntöä siitä minkä ikäinen millekki puolelle. Eikä oo ikinä ollu mitään ongelmaa tässä käytännössä vuosien mittaan. Täällä vaan palstalla jotkut älypäät aina näissä ketjuissa vouhkaa.
Ja nyt palstamammat tarkkana tulee news flash 7v on vielä pieni lapsi joka ei kattele teidän perseitä tai tissejä "sillä silmällä" ja tossa joku idiootti kirjoitti, et mummoille silmänruokaa joo jos sattuu olemaan seksuaalisesti viehtynyt lapsista - useimmat meistä ei kai ole - onneksi :kieh:

[QUOTE="vieras";28116316]minä minä minä vain minulla on väliä ei muilla minä ja nico-petteri minä minä vitut naapurin pikku-liisasta joka on nico-petterin luokalla minä minä minä[/QUOTE]

Haluaisitko vähän tarkentaa miten pikku-liisa liittyy tähän? Miten kaverit voisivat saada
tietää että nico-petteri on nähnyt liisan alasti, jos paikalla on ollut vain he kaksi? Jos liisä lällättelee itse, niin omahan on syynsä. Meillä poika ei ainakaan menisi mitään tuollaista lällättelemään kolulussa ja me käydään uimassa kaupungin toisella
puolella joten olisi aika hyvä tuuri, jos siellä olisi joku pojan luokkakaveri. Miten lapsi voi oppia
toimimaan uimahallissa, jos ei saa opetella sitä rauhassa ja kypsyä omaan tahtiinsa? Olen
koittanut laittaa pojan menemään miesten puolelle, mutta itkuhan siitä tuli ja olisi kurja
lopettaa mukava harrastus ja uimassa käyminen tuollaisen asian takia. Ja tämä on ainoa asia,
jossa, muuten meillä ei lapset terrorisoi kaupassa, julkisissa kulkuvälineissä, kirjastossa jne..
joissa muut vanhemmat antavat lapsensa terrorisoida muita ihmisiä.

[QUOTE="pera";28115366]Alan käymään uimahallissa, jos siellä pyörii kolmasluokkalaisia tyttöjä alasti miesten puolella![/QUOTE]

Pera pedofiilin nettiyhteiden saa poliisi varmasti jäljitettyä.

• Tykkää
Reactions: Rockwood
[QUOTE="vieras";28115407]Uimahallin valvojalle voi vinkata, että pari pikkupoikaa menee itse käymään suihkussa&saunassa. Hän voi käydä kurkkaamassa, että kaikki on ok. Turha tehdä tästä numeroa.[/QUOTE]

Meidän suhteellisen isossa uimahallissa on yksi uimavalvoja vuorossa :kieh: joo ihan varmasti hän jättää kolme allasta uimareita keskenään ja menee sauna/suihkutilohin rakennuksen alakertaan erikerrokseen, että lapsi pärjää siellä :kieh: :headwall:

Yhteistyössä