ekaluokkalainen päässyt 12 koulusta, vieläkin 1km koulumatkalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blaablaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blaablaa

Vieras
soitti oikein, että onko pakko mennä iltapäiväkerhoon kun kaverikaan ei mene että voisi samaa matkaa kävellä kotiin.

yleensä sillä menee tuossa matkassa joku 30-40min, aamuisin kävelee 20 minuutissa.

Koskahan sitä lähtis hakee tuolta jostain? Kaverin kanssa reissussa joten saattavat vaikka olla kaverin tykönä.

Keksikääs tuolle oppimattomalle oikein sopiva rangaistus?? Sanoin vielä puhelimessa että sillä ehdolla ei tartte mennä jos tulee suoraan kotona ensin käymään. Ajattelin että oisin sanonut että oli viimeinen kerta kun annan luvan olla menemättä iltapäiväkerhoon, mutta seuraavaks se varmaan keksii olla menemättä sinne ilman sitä lupaa jos noin sanon.

Oletko siis itse kotona vai miten tiedät ettei ole vielä kotiin tullut? Miksi pitäisi mennä iltapäiväkerhoon jos jompikumpi vanhemmista kotona? Meilläkin tahtoo tuo koulumatka aina venähtää. Olen yrittänyt sanoa että aamuisin ei saa jäädä matkalle kuhnimaan mutta koulun jälkeen ei niin kiirettä vaikka mieluummin kyllä heti kotiin.

[QUOTE="miukkis";25504951]Tää ei nyt liity koulumatkan pituuteen tai rangaistukseen, mut onks sun lapsi iltapäiväkerhossa jos sä olet kotona? Jos on niin miksi?[/QUOTE]

Ihmettelen samaa. Koskeeko subjektiivinen tarve myös iltapäiväkerhoja. Kiitos ja kumarrus vaan näille vanhemmille...

On iltapäiväkerhossa "siitähän mä maksan"

Itse halusi sinne mennä, vaikka joskus olenkin kotona. Tänään oli poikkeus kun ilmeisesti kukaan kavereistakaan ei mennyt sinne. Mulla on töitä kotona, joita teen mieluiten niin, ettei ole poikalaumaa häiritsemässä

Ekaluokkalaisten koulumatkat tuppaa venymään, kun ne unohtuu kavereiden kanssa leikkimään matkan varrelle. Onneksi on kännykät keksitty!

Tosta ip-kerhosta, meillä lapsen ei tarvitse mennä sinne kun joka toinen viikko, mutta usein soittaa koulusta ja kysyy saako mennä vaikka ei ole tarvetta. Kyllä olen luvan antanut, jos toinen niin tahtoo.

Itse oon ollu ohjaajana iltapäiväkerhossa, ja tulijoita meidänkin kerhoon olisi ollut pilvin pimein. Ei ollut harkinnassakaan, että lapsi saa jäädä kerhoon, jos vanhempi tai joku muu on mahdollinen lastaan koulun jälkeen hoitamaan. hassua. Onkohan teidän kunnassa sitten vajaa ryhmä, niin mahtuu halukkaatkin tarvitsevien kanssa iltapäiväkerhoilemaan?

Eikös tunnin odottelu jo riitä ja aikuisena sulla menee sen matkan taittamiseen 15min, joten mä kyllä lähtisin jo katsomaan perään. Jos ei muuta, niin siitä syystä, että tietää ensi kerralla, että jos jää aikailemaan matkalle, voi vanhempi tulla vastaan ja se voisi tietää läksytystä kavereiden nähden. Saattaisi jopa auttaa matkan etenemisen suhteen.

Mistä se soitti - etkö voi soittaa takaisin ja hoputtaa kotiin?

Mä en ihmettele yhtään iltapäiväkerhoilua: Minusta (vaikka äitini oli töissä) oli ikävää, että kaikki kaverit menivät iltapäiväkerhoon ja minä suoraan kotiin. Moralisointi tässä keskustelussa aiheesta on mielestäni turhaa.

Ihmettelen samaa. Koskeeko subjektiivinen tarve myös iltapäiväkerhoja. Kiitos ja kumarrus vaan näille vanhemmille...

Täällä ainakin ip-kerho on joko koko aikainen max 5h tai puolipäiväinen max 3h. Meillä käytännössä tarvitaan kerhoa vain joka toinen viikko, mutta koska sellaista vaihtoehtoa ei ole, olemme valinneet hoitomuodoksi 5 x viikossa 3h. Silti käytännössä päiviä on paljon vähemmän.

Meilläkin ekaluokkalaiselle meinaa tuossa puolen kilsan koulumatkassa mennä helposti tunti :whistle: Ja kun kyselen sit syytä, niin: "Ku me vaan Kaisan kanssa suunniteltiin kerhoa" tms. :whistle:

Meilläkin ekaluokkalainen siis yleensä ip-kerhossa, vaikka mä usein kotona. Opiskelen. Joskus annan luvan tulla koulusta suoraan kotiin, mut aina sillä kestää.

Löytyihän se, tuosta meidän lähikaupasta :D

no, tultiin kotiin ja lapsi huomasi että puhelin on kadonnut... lähdettiin sitä sitten metsästämään. Kierrettiin kaikki paikat mistä olivat kulkeneet. Oli menty metsän poikki (ei kuulu koulureittiin), käyty päiväkodin pihalla (ei kuule reittiin) lopulta luuri löytyi päiväkodin lähistöltä lumen seasta, soitin siihen kokoajan niin kuultiin.

Eli en yhtään ihmettele miksi koulumatka kestää :D käydään vähän siellä sun täällä

Mä maksan joka kuukausi 85 euroa kerhosta, joten todellakin saa mennä sinne myös niinä päivinä kun olen kotona. Kallista touhua on, kun päivässä kerhoaikaa 1-2 h max 3 tuntia jos pääsee jo 12

joskus on ihan 4 astikkin, tällöin yleensä päässyt 2 koulusta. Laskekaapa huviksenne paljonko tekee päivässä, se maksetaan oli lapsi siellä joka päivä tai ei

iltapäiväkerhoa kuitenkin tarvitsemme

Mä muistan itekin lapsena, kun tultiin porukalla koulusta kotiin. Oli paljon mukavampaa kulka ojan pohjalla kuin tiellä. Ja kaikkine lumisotineen matka kesti... tais äitee olla huolissaan kerran jos toisenkin, mutta aina tultiin ehjänä kotiin, eikä pahoja tehty kuitenkaan matkoilla. Ulkoilun ja liikunnan kannalla <3

Juujuu, en mä sitä tarkoittanutkaan et hoidatat lapses siellä maksutta. Tiedän hyvin että se maksaa. Mutta vaikka maksat (tai kuka tahansa), paikka on pois toiselta sellaiselta joka myöskin maksaa, ja joka sitä paikkaa ihan oikeasti tarvii. Mielipiteeni. Mutta hyvä ett lapsonen löytyi!

Meilläkin ekaluokkalaisen tytön kotimatka kestää joskus tunnin... yleensä jos yksin tulee, niin menee se puolisen tuntia, mutta jos jonkun kaverin kanssa kulkee, niin "pikkasen" kestää... :D