Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

:Dsartsa:joko testit polttelee

mulla nipistää munasarjaa juuri silleen ku negakierrossa,että alkaa tuhruttaa muutaman pv sisään,mullahan tuhruttaa ennen menkkoja aina 2-5pv ennen kunnon vuotoa.

on noi proget ihan p****tä, tosi vaikea avata toi puikko, sen kanssa menee aina 5min ku äheltää auki.....ph.suojia menee paketti tolkulla.
 
Elohopea, parenemisia, onko olo yhtään perempi?
Tuota itsekkin pelkään kaikista eniten. Vaikka minulle jonkun takia lääkäri sanoi kerran ultarassa ettei taida tulla kovin montaa munasolua. Miten sen voi muka nähdä ennen lääkkeitä jo.

Kevätkello, miten meni punktio?
Tiedonjano kasvaa koko ajan. Miten saan hillittyä itseäni taas elokuulle saakka. Minä olen varmaan erilainen kun minusta lugesteronien käyttö ei ollut yhtään ällöttävää. Itsellä testattiin nitä yrityksen alkuaikoina (toisin pienellä annoksella). Onko proget samanlaisia palleroita?

Ens viikolle tuleekin kunnon punktioaalto.
 
proget puikkoja ja valuu ja sottaa.

jos talvitaika sulla laiskat munasarjat niin siksi ei tulis monta follia.....

mulla niin luovuttaja fiilis, miksi onnistus nyt ku ei muutenkaan tänä 4 vuoden aikana
10* ovulaation induktio
4*iui
nyt 1ivf.....ja mahtuu tohon vissiin muutama luomukiertokin...
ei onnistu ei.....
tän yrityskerran aikana niin
1 kohdunulkoinen 07/07 ja keskenmeno 02/10
siinä meän onnistumiset........
on se toisilla helppoa siinä vaan suunnitellaan koska haluttas lapsi ja avot kohta ollaan paksuna saatana.eikä tarvi säästellä rahoja turhiin hoitoihin voi niilläkin ostaa lapselle vaatetta..mitä meikä säästää ne lääkkeisiin polimaksuihin..ihan turhaa...no ei ole vasta menny ku 2100e...eihän se ole mitään prkl.......ottaa päähän......
tääkään onnistu ja alkaa alusta koko ivf, ku niin vitun vähän sai folleja ja nekkään paskat ees hedelmöittynyt ett ois saanut jotain edes pakkasenn, mitä turhaa mennään vaikeimman kautta.
ajellaan tota väliä 270km nyt ees kahtaalleen muutama vuosi..huomaako ett ituttaa.......no helepotti vähän

toki voisin nyt muutaman pv vielä elätellä toiveita, mut ei viitti ku niin samat oireet ku kaikissa 47 negakierrossa ..........alkaa särkee päätä....kaikki turhaa
lähtee nyt itkee silimät päästä

mariq ja *6 ja 4*
 
Elohopea Voi että! Kuulostaa kyl niin hurjalta ja kauheeta ajatella et itteä peloteltiin tuolla asialla kun oli punktiosta kotiin lähdössä ni en tajunnut että se vois oikeesti tapahtua! Varmasti hyvin ikävä kokemus!

Mariq Kyllä polttelee!! Mua estää vain mun mieheni joka ei suostu et testaan yhtään ennen, olen ehkä hiukan saanut sen suostumaan et huomenna tai pe saan testata ;)

Meille tuli tänään loppuarvio polilta, eikä ollut hyvii uutisii! Siin luki et niistä kahdesta alkiosta ni toinen oli kompaktoitunut 80%:sti ja toinen 50%:sti...?? Eli siis täh? :eek: Ja sit tuli viel tieto et ku 4 piti saada pakkaseen ni niistä ei kehittynytkään pakastuskelpoisia :( Ja nyt oon aivan varma ettei tääkää onnistu ja joudun käymää koko pas*** taas uudelleen läpi :/ Plaaah...
PP9 ja mä sekoansekoansekoansekoansekoan.......!!!!
 
Kiitos tuesta kaikille! Olo on jo parempaan päin, mutta totesin tänään, että parempi on maata kuin yhtään kävellä. Maha ei oo kipeä, mutta on höntti. Johtuu kait suurista munasarjoista. Pitää pakosta yrittää levätä 1,5 vk ettei kerryttäisi uudestaan nestettä. Mieli kyllä halajais pihalle tekemään vaikka mitä :(

Polyanna ja talvitaika Pregnylin pistäminen on lopullinen niitti, joka laukaisee hyperstimulaation, jos sitä on tullakseen. Eipä sitä kait voi mitenkään hyvin etukäteen tietää. Tietty, jos munasarjat viimeses ultras ennen Pregnyliä jo mahdottoman suuret ja nestettä näkyy, niin lääkäri voi kieltää jatkamasta hoitoa. En oo kyllä kellekään vihanen, että näin kävi kuin kävi. Se on mun kohtalo ja thäts it.

Tuuli 1976 Klexanea joo pistelen. Ei ollut ilouutinen, kun kuulin, että pitää jatkaa pistelyä kotona. Aine kirvelee ärsyttävästi, mutta hammasta purren!

mariq Älä heitä kirvestä vielä kaivoon! Meillä on kanssa melkein 4,5 v. yrittämistä eikä yhtäkään onnistumista, 3 iuita takana ja nyt tämä IVF, joka muuttu hyperstimulaatioksi. Kaikki tulee ajallaan ja vastoinkäymiset vahvistaa :)

Sartsa Sä olit hyvin onnekas, ettei sulle tullut hyperstimulaatiota, kun eikös sulta punktiossa otettu yli 20 munasolua? Yritin sun neuvojen mukaan juoda paljon, mutta mulla se ei auttanut :) Tsemppiä piinailuun!
 
Elohopea kiva kuulla, että voit jo paremmin ja hyvä että olet positiivinen :)
Mariq koita kestää... ei ole sulla nyt helppoa
Itsellä alkoi tiputteluvuoto eli ei taaskaan luomusti, no sitä en enää odottanutkaan... Nyt sitten vain odotellaa, koska alkaa kunnolla että voisi tilata ultra-ajan ja toivottavasti sitten ivf hoidot ensi viikolla...
 
Heippa naiset,

Täällä eletty hiljaiseloa, olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja melkein joka päivä, mutta ei ole oikein ollut jaettavaa vielä :)

Aloitin sunnuntaina ne e-pillerit, tuntuupa hassulta sanoa.. Kuitenkin, siis pillereillä mennään nyt siis liuska loppuun, ja kohta alkaa myös jarrupiikkien pistely. Täällä näyttää monilla olevan lyhyen kaavan hoito, mikähän noissa on erona? Paitsi tietty se kesto :LOL:

Jännittää vähän nähdä miten nuo jarrupiikit toimii ja vaikuttaa omaan kroppaan, mullehan tuli 2 kertaa lievä hyperi ihan jo inssin yhteydessä. Mulla on yliaktiiviset munasarjat, ja tokassa inssikierrossa munasoluja kasvoi 7kpl vaikka annostus oli Menopur 150yk (pienen mahdollinen 75yk) ja Puregonilla kun pistettiin 112yk niin hyperi tuli taas kera 6 follin! :headwall:

Mulla on siis takana enemmän peruttuja hoitoja vuoden ajalta, kuin mitään muuta. Ensimmäinen plussakin tuli vuosi sitten, mutta siitä ei kauan iloittu, oli nimittäin kohdunulkoinen :(

No, ei muuta kuin pää pystyyn ja pillereitä naamaan, toivon vaan, että tämä on kaiken sen arvoista!

Tsemppiä kaikille kovasti, hoidon jokaiseen vaiheeseen! :hug:
 
sharona:peukkuja jotta kaikki menis hyvin,kyllä sullakin on huonoa tuuria.
pp8 koko yön menkkakipua ja selkäkipua(alhaalla,kuten menkoissa)

tuntuu vaan, että miksi yhelle niin paljon vastoinkäymisiä,alkaa jo usko loppua.ja toiset ne vaan tekee lapsia liukuhihnalla,,,ja aina onnistuu..ei ole keskenmenoja ei mitään.ei tarvi pelätä koko raskautta onko kaikki ookoo, vai pitääkö keskeyttää......NIIN epäreilua.
 
Huomenia!
Täällä nyt vain omaa napaa kun muuhun rahkeet ei riitä..
Tänään siis pp10 ja kuukautiset alkoi viimeyönä :'( tänään aamulla testasin negan.. Mä en nyt ollenkaan tiedä mitä kuuluis tehdä, vieläkö mä laittelen noita crinoneja maanantaihin asti vai joko ne voi lopettaa? :O Nyt kun sain tietää ettei pakkaseen saatu yhtään alkiota ni olinkin jo ihan varma ettei nää meijän pikkumorulit selviä mun kohdussa, eikä selvinneetkään. Mun on nyt jo ikävä niit pikkusii, ei ois pitänyt sillon siirtovaihees nähdä niit palluroita siel kohdussa, siin tuli niin sellanen tunne et noni, siellä ne nyt on.

Mä mietin mariq ihan samaa, ku sanotaan ettei yhdelle anneta enempää kuin se jaksaa kantaa, mut en mä hemmetti jaksa kantaa enempää!!! :/

Tästä tarttis nyt sit kohta lähtee iltavukiin, miten mä saan itteni ihmisen näköiseksi siihen mennessä? :( Mä niin toivon teille muille parempaa onnea!!
 
:hug:sartsa:voi prkl,voimia mitä tässä muutakaan voi sanoa.teillä alkais jo 3 hoito,menettekö suoraan 3 icsiin?
ajatella että jo pp10 alkaa ne vihatut menkat.

pp7 mullakin tuli tulitikunpäänkokoinen tuhru joten pp12 viimeistään alkaa menkat...miksi nää selviäis ku ne 3 muutakin oli roskiskamaa
mun pitäs saada soitettua oliko se meän lähete 1ivf vai useammalle mutta en uskalla jos pitää taas jonottaa.................EN HALUA ENÄÄN HUONOJA UUTISIA, MUUTA MUN KOHDALLA TUNNU OLEVANKAAN.

sartsa....voimia vielä
 
Mariq Kiitos myötätunnosta! Joo, 3.ICSI on joskus sitte syksyllä jos pää kestää enää. Ei tätä vaan voi tajuta, koitan hokee itelleni koko ajan et sä et nyt sit oo raskaana, mut ei vaan halua tajuta :/ :'( Mä toivon nyt NIIN paljon et sulla ei kuukautiset ala ja saat pitää pikkuset masussas!
 
Sartsa voi harmi... Voimia sulle... Olemme kaikki varmasti sitä mieltä, että välillä tuntuu niiiin epäreilulta miksi itse emme voi onnistua, kun tuntuu että kaikki muut vaan lisääntyvät :'(
Sharona olen todella noviisi vielä näissä ivf hoidoissa, kun vasta toivon että voitaisiin aloittaa ensi viikolla. Miksi syöt e-pillereitä ennen hoitoa?
 
joo aika lyhkänen on vielä plussa lista no kuukauden sisään alkaa plussia ropisee näyttää olevan monella nyt kohta punktiot edessä....pakkohan se jonkun on plussata!!!!!!!!

tulisko meistä kakista 17:ta niin 4-5 plussaa.......
 
elohopea: Kovasti paranemisia ja jaksamisia! Ihan kamalaa tuollainen... Mun isoin pelko näiden hoitojen kohdalla on juuri tuo hyperi.

mariq: paljon jaksamisia sinulle edelleen. :hug:

Sharona: Jännä juttu tuo että sulle on sanottu (?), että Menopurilla pienin annos on 75iu, kun mulla on käytetty inssissä sitä annoksella 37.50iu. :rolleyes: (Puregon annos oli mulla 25iu).
Nyt IVF:ssä Menopur annos on 150iu.
Tosin ymmärrän hyvin että noi annokset ovat kovin henkilökohtaisia, mutta tuo pienin annos kummastuttaa. :p
Tsemppiä tulevaan!

Sartsa, Eikääääää.... Olen niin pahoillani!!! :hug::hug:
Mitään muuta en oikein osaa sanoa.... :(

Moto76, :hug:
Onnea ja tsemppiä tulevaan!

ON: Olin eilen 0-ultrassa ja kaikki hyvin, joten Menopur voidaan aloittaa kp:nä 2. Se menee annoksella 150iu. Orgalutran aloitetaan kp:nä 6, jolloin myös seuraava ultra.
 
Ultra takana ja maanantaina mentäis sit punktioon!!:O Munikset olivat hieman lisääntyneet,noin 20kpl sano lääkäri...Ja alkaakin pikkuhiljaa tuntuakkin siltä et jotain tapahtuu.Turvotus on hurjaa,housut kiristävät,silmäluomet ovat paisuksissa...: / Hyperin rajoilla kuulemma ollaan,mut lääkärin mielestä niin pitää ollakkin!?? Nesteitä nyt koittannu juoda pitkin päivää,Oisko kellään muita vinkkejä millä oloa sais helpotettua ja ehkä ehkäistä tota hyperia?
 
Sartsa00: Voi ei.. Mä olin ihan varma, et nyt teillä tärppää, mut ei ni ei.. :'( Tosi hanurista, ku ei oo pakkasessakaa mitää oottamassa.. Tää nyt ei varmastikaa paljoo lohduta, mut iso halaus sulle sinne ja voimia niin perkeleesti. :hug: :heart: Nää hoidot ei selvästikään oo mitää helppoja ja raskausmahdollisuudetkii siinä ja tässä, et alkaa täs pikku hiljaa itteekii huolestuttamaa, et mite meiän sit aikanaa käy.. :( Rankkaa tulee olemaa.. Luin Väestöliiton sivuilta, et alle 35-vuotiaista vajaa puolet tulee raskaaks ensimmäisestä ivf-hoidosta. Se toivo takaraivossa täs mennää, eihän tätä muute jaksaiskaa..

mariq: Toivotaa, et sulla alkio pysyis masussa ja saisit vihdoin ja viimein sen kauan odotetun plussan! :hug:

elohopea: Koita nyt vaa malttaa lepäillä, vaik mieli halajaiskii jo ulos! :) Oot kyl aika ihmeen sitkee sissi! :D

Sinirusko: Tsemppiä punktioon! :wave: Toivottavast ei tuu mitää hyperiä.

Täällä nautitaan alkukesästä ja koitetaa unohtaa vähäks aikaa kaikki kammottava tuleva. Terassin sain just kesäkuntoo istuttelemalla kesäkukat ja laittamalla pihakalusteet. Hyvää kesän alkua teille kaikille hoidoista, piinailuista, suruista ja pettymyksistä huolimatta! :heart:
 
Sartsa00 siis eikä! Mä jotenkin niin ajattelin, että se olis plussa. Olen tosi pahoillani! :hug: Nää hoidot on kyllä niin rankkoja ja sullakin jo liikaa pettymyksiä! Jos sit vielä kuitenkin jaksaisit syksyllä?! Jaksamista sinulle tosi paljon!

Sharona Toi ottaa niin koville, kun hoitoja joudutaan perumaan kun aina odottaa ja toivoo, että tää olis se kerta, mut jospa nyt olis teidän vuoro. Pitkällä kaavalla on kai ainakin se etu, että pystyään ajoittamaan hoitavan tahon aikatauluihin paremmin ja jos taas on endoa niin sillä saadaan vähän hillittyä sitä ja kuivateltua paikkoja. Voi toki olla muitakin syitä, mut en osaa enempää arvailla.

Siniruskolle tsemppiä maanantain punktioon! Kuulostaa hyvältä määrältä, mitä tulossa!

miranda-81 tsemppiä piikittelyyn ja follien kasvatteluun!

ON: punktiosta selvitty, joskin eilinen meni levätessä. Oli kyllä aika rankka kokemus. Puudutukset sattui jonkin verran, mut keräys sujui vähemmillä tuskilla. Saatiin 9 solua!!! Pelkäsin, että tulee paljon vähemmän, mut nyt sit odotetaan huomista jännityksellä. Kuulee mitä oikeesti hedelmöitty ja jääkö mitään pakastettavaa.
 
Lyhyt päivitys vielä meikäläisen tilanteesta, eli huomenna on punktio ja jo on kumma, jollei jotain ainakin löydy. Olo on ollut tänään tosi tukala ja pallomainen, enkä pysty jostakin syystä kunnolla istumaan. Punktiokin jännittää, mutta toisaalta en jaksaisi tätäkään oloa enää yhtään. Toivottavasti toipuminen on sitten nopeaa...

Kevätkellon kanssa mennään suunnilleen samoissa aikatauluissa, saas nähdä miten meidän käypi :)
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Kevätkello.......IVF.............toukokuu..........punktio vko 21
Pollyanna........IVF/ICSI......toukokuu.........punktio vko 21
Toiveissa.........1.ICSI.........toukokuu.........punktio vko 22
Heidari...........1. IVF/1. PAS..................siirto 1.6 vko 22
Sinirusko........IVF............touko-kesäkuu....punktio vko 22
Sharona.........IVF/ICSI.......kesäkuu
Moto76...........IVF..............kesäkuu?
Miranda-81.....IVF............kesäkuu.........punktio vko 24-25?
Jensar.............IVF...........kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....IVF............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................ICSI...........kesäkuu
Tuuli1976........IVF...........kesä-heinä
Dreamer74......IVF...........loppukesä
Talvitaika........IVF............elokuu
elohopea........IVF / 1.PAS.........syksy
Sartsa00..........3.ICSI.......?????


*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimim. ............ Hoito........Alkio...........PP..............Testipäivä
mariq..............1.IVF...........2.................9...................3.6

***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä