Ekaa kertaa ZUMBAAN ? + BodyPumpista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jumppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jumppari

Vieras
Millainen teidän Zumbaajien ensimmäinen kerta oli? Olen huomenna menossa kokeilemaan, ja jännittää, etten pysy perässä, jolloin turhaudun enkä uskalla enää kokeilla uudestaan. Aiempaa tanssitaustaa minulla on ja rytmitaju kohdillaan, mutta jos kaikki menevät tuttuja kuvioita eikä ohjaaja opasta ollenkaan (kuten on joskus käynyt toisenlaisella jumppatunnilla), haluaisin vajota maanrakoon itkemään häpeästä.. Pääseekö ensikertalainen siis helposti mukaan vai joutuuko Zumbaa muutaman kerran harjoittelemaan ennen koitosta?

Entäs sitten BodyPump, olen halunnut koittaa sitä jo monen vuoden ajan, mutta ne PAINOT jännittävät minua! Onko sopivat painot helppo ottaa, ja kuinka monet eri painot otetaan? Näilläkin tunneilla kaikki tuntuvat olevan jo vanhoja konkareita, jotka salamannopeasti syöksyvät ottamaan vakipainonsa ja lautansa..

Olen turhasta murehtija, mutta haluaisin kuulla vähän kokemuksia ennen kuin lähden keltanokkana sähläilemään :)

Zumbasta en osaa sanoa mitään, kun en ole sitä koskaan kokeillut, mutta pumpissa käyn viikottain. Kannattaa ottaa kolmet parit painoja: kilon, kahden ja puolen sekä viiden kilon. Näillä pärjäät hyvin. Sit tietenkin tanko ja kaksi kappaletta lukkoja.

Mulla meni ihan hyvin eka zumba tunti. Suu oli korvissa koko ajan kun oli niin mahtava fiilis:)
Olen harrastanut salsaa muutaman vuoden, ja siitä on apua. Zumbassa käytetaan samoja alkelsarjoja.
Tunnilla oli 100 naista joka pidettiin pienessä koulun jumppasalissa joten hiki tuli. Älä laita tpaitaa vaan toppi tmv. Kukaan ei huomannut vaikka meni väärin ja suurin osa oli ensikertalaisia.

Olen täysin koukussa zumbaan vaikka en ole ennen harrastanut mitään tanssillista, rytmitajua ei ole ja yleensä menee tosi kauan päästä menoon mukaan. Zumbassa voi itse soveltaa helposti korvaavaa liikettä jos siltä tuntuu eikä todellakaan tarvi pysyä muiden tahdoissa ja askel askeleelta mennä oikein. Kukaan ei edes kerkiä seuraan miten toinen menee. Mukaan vaan, on tosi kivaa. Saa mahtavan fiiliksen!

Bodypumpista voisin edellisen kertomaan lisätä että mikäli et ole aikoihin tehnyt mitään ja kunto on huono, pumppi voi olla ekoilla kerroilla liian raskas kokemattomalle. Niillä pienilläkin painoilla. Paikat voi tulla tosi kipeiksi. Että jos olet tottumaton liikkuja, suosittelisin ensin kohottaan hieman lihaskuntoa ja kestävyyttä niin pumpista voi jäädä positiivisempi maku.

Yhteistyössä