Ekaa kertaa uimahalliin

• Viestiketjun aloittaja Äettä
  • Ensimmäinen viesti
Äettä
Tätä aihetta on varmaan sivuttu jo aiemminkin, mutta kysympä nyt kuitenkin... Elikkä olen menossa ekan kerran uimaan pojan 1v 8kk kanssa ja tartteisin käytännön niksejä tähän uuteen harrastukseen. Voiko pojan viedä jo tavan lastenaltaaseen, jossa vesi käsittääkseni on hiukan aik.allasta lämpimämpää? Paikkakunnalla, jossa asun ei ole mitään erityistä vauvojen allasta. Uimapuku? Vaippa? Alasti?? Mitenkäs minimoin liukastumiset...? Kiitos.

tilliäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 18:58 Äettä kirjoitti:
Tätä aihetta on varmaan sivuttu jo aiemminkin, mutta kysympä nyt kuitenkin... Elikkä olen menossa ekan kerran uimaan pojan 1v 8kk kanssa ja tartteisin käytännön niksejä tähän uuteen harrastukseen. Voiko pojan viedä jo tavan lastenaltaaseen, jossa vesi käsittääkseni on hiukan aik.allasta lämpimämpää? Paikkakunnalla, jossa asun ei ole mitään erityistä vauvojen allasta. Uimapuku? Vaippa? Alasti?? Mitenkäs minimoin liukastumiset...? Kiitos.
Ollaan käyty pojan 1v3kk kanssa vuoden verran uimassa, ensin vauvauinnissa ja nyttemmin ihan muutenkin. Yli vuoden ikäisen voi viedä ihan tavalliseen lastenaltaaseen eli veden ei tarvitse olla normaalia lämpimämpää. Itse tykkäämme, että lapselle on miellyttävämpää olla lämpöisemmässä vedessä koska ei vielä itse vedessä liiku niin paljon kuin uimataitoinen lapsi ja käymmekin uimassa viikonloppuisin vauvauintiryhmien jäkeen-ainakin meillä päin lastenaltaan vesi pidetään lämpimänä vauvauintien jälkeen. Kannattaa kysyä omasta uimahallista mikä on käytäntö.
Uikkarit täytyy olla myös lapsella, meillä nyt käytössä malliltaan tavalliset poikien uikkarit.Merkiltään olivat muistaakseni Arenan aqua nappyt, näissä on lisänä muovitus kankaiden välissä. Lisäksi löytyy henkseleillä varustettuja paini-uikkareita ainakin pienemmille lapsille. Kaupasta saa ostaa uimavaippojakin, henkilökohtaisesti pidän kuitenkin enempi ihan uikkareista. Vahingot ovat kuitenkin todella harvinaisia. Jarrusukat voi laittaa jalkaan, toimivat hyvin märkinäkin-tietysti kannattaa pitää muksua tarkemmin silmällä, vauhtia kun on tarpeeksi niin nurin mennään! ;)

Ei muuta kuin mukavia uintihetkiä!

Me tehdään niin, että jalkaan heti pukuhuoneessa jarrusukat, jotka on jalassa myös altaassa. Uikkarit ovat riittäneet meillä aina. Ensin suihku, saunaan lämmittelemään, suihku+uikkari päälle, lastenaltaaseen uimaan (leluja mukaan), välillä käymme lämmittelemässä ja uudestaan uimaan.
Mukaan rauhallista mieltä kun menette ekaa kertaa uimaan, jos mahdollista valitkaa myös rauhallinen ajankohta.

Yhteistyössä