Ekaa kertaa uimaan taaperon kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Tuli mieleen äskön, meinettiin mennä uimahalliin viikonloppuna ton 1v8kk ipanan kanssa, ja kesäkuun alussa ollaan viikko kylpylässä.
Tuo tykkää kyllä vedestä, tykkää istua kylpyammeessaan ku ollaan saunassa, suihkussa tykkää käydä, ja viimekesänä istu altaassa ulkona.
Mutta siis... Mites tollasessa, kun on enemmän vettä, siellä ei oo mitään pientä lätäkköä, mihn ton istuttais. Mitä sille tehdään siellä? XD Uitanko mä sitä jotenki? Dippailenko vaan veteen? :D
Mä oon siis käynyt uimahallissa/kylpylässä viimeks joskus vuonna nakki ja kaalikääryle, joten mulla ei oikeesti oo mitään hajua, miten tollasten pienten kanssa siellä ollaan...

Mistä päin olette? Katso kaupungin sivuilta missä hallissa on lastenaltaita. Ainakin Oulussa niissä altaissa on myös leluja. Meillä ainakin tuo 1,5v viihtyy ihan älyttömän hyvin uimahallissa, huudon kanssa saa lähteä pois :D

porissa asutaan. Täällä taitaa olla kaikissa halleissa lasten allas, niissä ainakin, missä mä oon käynyt, pihlavassa ja ulvilassa. Muita ei taida ollakaan. Ja ikaalisten kylpylään ollaan menossa, sielläki kai joku?

Jos ei ole mitään kahluuallasta, missä lapsi voi istua, niin pidät vaan sylissä ja siinä touhuilette. Kai sen nyt luulis tulevan luonnostaan kun veteen pääsette? Yhdessä tutustutte veteen, vähän voit hypitellä, antaa hänen läiskytellä vettä jne. Joskus kyllä lapsille saattaa ihan ekalla kerralla tuntua uimahalli aika vieraalta elementiltä, on se kuitenkin paljon isompi ja kaikuisampi kuin oma pesuhuone ja amme. Vesikään ei aina ole kovin lämminta.

[QUOTE="pypylleröinen";23796219]porissa asutaan. Täällä taitaa olla kaikissa halleissa lasten allas, niissä ainakin, missä mä oon käynyt, pihlavassa ja ulvilassa. Muita ei taida ollakaan. Ja ikaalisten kylpylään ollaan menossa, sielläki kai joku?[/QUOTE]

Mä olin täällä viime kesänä 3-v. ja 1-v. lasten kans, ja tykkäsivät ku hullu puurosta :) On lastenallas jossa on kaikkea kivaa pienille. Lisäksi on kivoja leikkipaikkoja niin ulkona kuin sisälläkin, mun mielestä oli tosin hyvin otettu pienet ihmiset huomioon.

[QUOTE="Jenis";23796286]Mä olin täällä viime kesänä 3-v. ja 1-v. lasten kans, ja tykkäsivät ku hullu puurosta :) On lastenallas jossa on kaikkea kivaa pienille. Lisäksi on kivoja leikkipaikkoja niin ulkona kuin sisälläkin, mun mielestä oli tosin hyvin otettu pienet ihmiset huomioon.[/QUOTE]

Ok, kiva kuulla! :)

Miten tommoset taaperot, annetaanko niiden olla peppusilleen (käärittynä uimapukuun) vai laitetaanko sinne vaippa alle? Kuulemma siis sellaisia uimavaippoja (?) on olemassa??

[QUOTE="pypylleröinen";23796178] Dippailenko vaan veteen? :D
[/QUOTE]

Kiitos illan nauruista :D Ihana :)

Mutta joo, niin kuin moni jo vastannutkin, niin siellä vaan lillutte vedessä ja homma menee varmaan itsestään eteenpäin. Hyviä uinteja :)

[QUOTE="mie";23796692]Kiitos illan nauruista :D Ihana :)

Mutta joo, niin kuin moni jo vastannutkin, niin siellä vaan lillutte vedessä ja homma menee varmaan itsestään eteenpäin. Hyviä uinteja :)[/QUOTE]

Hih, minuakin nauratti tuo dippailu :)

Meillä kanssa eka kerta edessä, lapsella ikää 1v 11kk. Luulen, että tykkää mutta katsotaan..

Kauan teidän pienet taaperot on yleensä viihtyneet uimassa?

Juu, olkaatte hyvät nauruista :D Ja kiitos vastauksista. Eiköhän tuo ihan ok mee :) Uskaltaako isoon altaaseen mennä? Lähinnä siis siellä kylpylässä, kun on muutaki kun pelkkä rata, missä uida ees taas...?

Me ollaan käyty kylpylässä ollessa porealtaissa ja isossa altaassa (jossa oli lasten pikkuallas päässä kylläkin) 'uimassa', eli itse pitänyt porealtaassa sylissä ja uima-altaassa käsien varassa on voinut uittaa mahallaan tai selällään (ei kyllä tykkää uida selällään). Vauvauinnissa opeteltiin uittamaan vauvaa siten, että omat kädet laitetaan vauvan leuan alta - jolloinka lapsi ei hörppää vettä - ja omat kädet suoriksi. Sitten vaan uidaan tai kävellään taakkepäin (lapsi tulee etiäpäin). Mutta tietenkin voi uitattaa miten tuntuu parhaalta. Me käytettiin ihan uimapukua, vauvauinnissa oli uimavaippa. Toisissa uimahalleissa on säännöt, mitä lapsella tulee olla. Eli ei siis tavallista vaippaa uimapuvun alle eikä uimavaippaakaan vaan joko uimapuku tai uimavaippa. Ja jos lasten altaissa pystyy lapsi hyvin kävelemään, niin ne parhaita. Silloin voi leikkiä erilaisilla leluillakin, joita uimahalleissa ja kylpylöissä on. Ollaan käyty aina myös saunomassa. :) Ja lapsi nauttii, kun pääsee pulikoimaan ja näkemään muita lapsia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä