Ekaa kertaa PartyLite-kutsuilla....huhhuhh....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yllättynyttä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yllättynyttä

Vieras
Olin toissailtana naapurini luona ekaa kertaa elämässäni PartyLite-kutsuilla. No, joo, ihan kivoja kynttilöitä, mutta en tosiaankaan maksa melkein viittäkymppiä kynttilästä! Tosi kalliita. Ostin sitten puolipaniikissa sellaisen huonetuoksuöljyn :D

Ja se esittelijän painostus lopuksi siitä, kuka meistä "uusista" pitäisi kutsut, että nyt kutsujen emäntä saisi "tuntuvia etuja"! Moneen kertaan painosti ja painosti. Ärsytti.

Minusta noissa kutsuissa ei ole mitään pahaa, jos painostuksen alla sortuu ostamaan, niin kannattaa ihan katsoa sinne peiliin. Minä tykkään Partyliten kynttilöistä ja joitakin somisteita mulla on myös, mutta noi kynttilät on enempi mun juttu, etenkin ne tuoksut, kun samanlaisia ei muualta saa.

Ootko hieman nuori ja kokematon, kun painostuksen alla ylipäätään ostat mitään. Älä vaan mene lomaosake-esittelyyn.

Itse olen jokusen kerran käynyt samantapaisen tupperimyyjän pitämissä kotikutsuissa,myyjänensivaikutelma mukava ja omalla kialla tapaa rempseäkin :)

Joillakin myyjillä etenkin niillä ketkä tekee tuota "työkseen"
on ihan älytöntä se muiden painostaminen :(

Minä erehdyin ensimmäisillä kerralla kotikutsuille tämän saman myyjän arpalippuun kirjoittamaan aivan sanasta sanaan näin:
saatan EHKÄ olla kiinnostunut JOSKUS itsekin pitämään kutsut,
(siis hän itse kysyi sen ja pyysi kirjoittamaan vastauksen siihen lipukkeeseen)
ja siitä se painostus sitten alkoikin :(
(ja en kuulemma ollut ainut näistä kutsuvieraista jota jälkikäteen painostettiin :(

Hän soitti kerran
pahimmillaan kaksikinkertaa viikossa ja painosti koska pidät kutsut,
nyt kannattaa pitää kun on tämä ja tämä emännänlahjana ja pidä nyt.
Jokakerta sanoin että en minä sen emännänlahjan perässä ole ja nyt vaan ei oikeasti sovi.
Joka ikinen kerta ilmoitin että sopiiko jos minä itse otan sinuun yhteyttä kun katson parhaimman ajankohdan milloin minulle sopii kutsut pitää,
vaan painostus oli kova että kun hänelle ei sitten ehkä sovikkaan ja varataan aika vaan nyt ja kun nyt on niin hieno emännänlahjakin.
En todellakaan varannut.
Viimeisinä aikoina kun tuo myyjä vielä soitteli hän painosti sanomalla
Miksi sinä kirjoitit siihen arpalipukkeeseen että olet myös kiinnostunut pitämään kutsut jos et ole ja jos nyt kuitenkin varataan se aika,
arvakaa vaan varasinko,
no en!

Joskusen kerran kävin tupperikutsuilla ja kuinka ollakkaan tämä myyjä oli siellä
(vissiin pulaa meidän alueella tupperimyyjistä)
ja joka kerta hän muisti tulla painostamaan minua kuinka hänellä on nyt tuo kalenteri mukana ja kuinkahän on suosittu myyjä ja jos nyt varataan se minunkin kotikutsu aikani.
Sanoin aina Ei ei kiitos ei nyt ja otan sinuun itse yhteyttä kun MINULLE sopiivaan EI niin EI!
Hän ei yksinkertaisesti tajunnut sanaa EI!

Nyttemmin en enään ole kutsuillakaan käynyt.
harmi sinällään sillä tuotteet on hyviä ja olisin mielelläni kyllä aina jonkun kipon voinut tilatakin ;)
Mutta onneksi täällä on aika hyvät kirppiksetkin ja sielläkin on myynnissä uutta tupperia,
sitä en tiedä onko sitten tämän tyrkyn myyjän tuppereita mutta hälläväliä :D
eipähän hän itse ainakaan ole pällistelemässä vieressäni ja painostamassa kun kerran tykkään tuotteista että on pakko ne kirotut kutsutkin pitää.

Sellaisen reippaan 6kk toi myyjä minulle viikottain soitteli ja loppuaikoina laitoin myyjän numeron talteen tietäen että en vastaa :D
Vaan vielä tuli tekstiviestiäkin perään.
Sitten viimeisimmässäviestissä hän tajusi lopettaa mutta sekin oli kauniisti minun syyksi käännetty :D
Luki muistaakseni jotenkin näin
En ymmärrä miksi ensinlupaat pitää kotikutsut ja sitten et pidä joten poistan sinut nyt minun soittolistaltani.
Ette arvaa kuinka riemunkiljahduksia täällä päästelin :D:D

Että ei se aina siitä johdu,
asiakas on kovin nuori ja ei osaa tai uskalla sanoa EI! Vaan jotku myyjät luulevat olevansa vain niitä maailman parhaimpia ja tekevänsä tuloksia kun suunnilleen pakottaa ihmisiä siihen mihin ei halua ;)

Mulla on jotain partyliten tuotteita. Ei kannata mennä kutsuille enää jos ei pysty olla ostamatta mitään. Jos ei ole mitään kivaa ostettavaa niin en sitten osta mitään.

myyjissä on eroja.Osa ei vaan osaa käyttäytyä, ja osa osaa lukea ihmistä paremmin.

Minulla on hyvät kontaktit sekä tupper- että partylite myyjään, soitan jos jotain tavaraa tarvitsen, kutsuille ei tarvitse mennä sen takia eikä arpa- ja seurantalipukkeita käyttää ja täyttää (sen litanian kun kerran kuulee, tietää kyllä) eikä niitä pitää, kerran hän kysyi ja sanoin ei, ja hyvin ollaan pärjätty näin.

Minä olen saanut kerran partyliten yhden tuikkukipon lahjaksi, ainut vaan ettei lahjan antaja maininnut sanallakaan siitä etä on partyliteä ja siinä ei saa polttaa tavallisia tuikkuja :(
Itse en kynttiläkutsuille mene koska ne on ylihintasia ja saan kaupasta halvemmalla ja mulle on ihan sama onko se partyliten kynttilän steariiniko? kylmempää kuin tavan kaupasta ostetun ;)

[QUOTE="vieras";29170496]myyjissä on eroja.Osa ei vaan osaa käyttäytyä, ja osa osaa lukea ihmistä paremmin.

Minulla on hyvät kontaktit sekä tupper- että partylite myyjään, soitan jos jotain tavaraa tarvitsen, kutsuille ei tarvitse mennä sen takia eikä arpa- ja seurantalipukkeita käyttää ja täyttää (sen litanian kun kerran kuulee, tietää kyllä) eikä niitä pitää, kerran hän kysyi ja sanoin ei, ja hyvin ollaan pärjätty näin.[/QUOTE]

Opin minäkin että en enään kirjoita näihin mihinkään että saatan olla kiinnostunut.
Harmi sinällään tuonkin myyjän kannalta sillä minä olisin oikeasti halunnut ne kutsut pitää ja oli ihan suunnitteilla mutta juuri siihen elämäntilanteeseen ne ei sopineet ja etenkin mikä pahinta oli tuon myyjän ylityrkky asenne :(
Ehkä jos joskus löydän toisen myyjän voin kutsut järjestää :)

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29170509:
Minä olen saanut kerran partyliten yhden tuikkukipon lahjaksi, ainut vaan ettei lahjan antaja maininnut sanallakaan siitä etä on partyliteä ja siinä ei saa polttaa tavallisia tuikkuja :(
Itse en kynttiläkutsuille mene koska ne on ylihintasia ja saan kaupasta halvemmalla ja mulle on ihan sama onko se partyliten kynttilän steariiniko? kylmempää kuin tavan kaupasta ostetun ;)

Voi niissä polttaa ihan tavallisia tuikkuja :)

[QUOTE="pirullinen emäntä";29170480]no minä en tykkää niistä ollenkaan , made in taiwan ja törkeän kalliita tuikkukippoja, mielummin ostan iittalaa[/QUOTE]

Iittalat ovat melkein naapurista eli Made in Kiina

Huh mulle kävi kans noin kun tuossa edellä oli kirjoitettu että myyjä soitteli ja tyrkytteli pitkään perään kun olin ilmoittanut että EHKÄ olisin JOSKUS kiinnostunut kutsut pitämään.. olin juuri aloittanut opiskelut ja pienen lapsen yhnä ei silloin ollut hirveesti aikaa ja jaksamista kutsuja pitää mutta myyjä ei sitä ymmärtänyt vaikka monesti sanoin ja selitin.
Lopulta en vastannut enää puhelimeen hänelle ja kyllä se soittelu joskus sitten loppui. Paha maku jäi..

Ystävän järjestämillä kutsuilla olen sen jälkeen käynyt, hän siis itse esittelijä, niillä vain hämmästelin että on kyllä kynttilällä hintaa.......:D ehkä en vain ole ymmärtänyt mikä niissä hienoa, meille välttää ikean ja Tokmanni tuoksut!;)

Onko tämä nyt sitä paskaa, jossa joku kaveri yrittää tuputtaa ystävilleen turhaa rihkamaa ylihintaan? Onneksi omassa kaveripiirissäni ei ole tuollaisia lapamatoja, voisi yhteydenpito loppua aika äkkiä..

Mitkä helvetin "kutsut" sellaiset on, joissa tyrkytetään tuotteita ostettavaksi? Kuulostaa ihan myyntitilaisuudelta eikä kutsuilta.

Mä oon pitänyt vain sellaiset kutsut jossa omia ystäviä. Ja suostuin näihin kutsuihin, kun oli ystävän järkkäämillä kutsuilla, jossa oli vain hänen tuttujaan.

Mun mielestä ne oli ihan kivat järjestää, tosin meillä esittelijäkin oli tuttu.

Itse sain tilata 200 eurolla ilmaiseksi, koska pidin esittelyn (jotenkin summa lasketaan siitä miten paljon ihmiset tilaa kutsuillasi)

Onko tämä nyt sitä paskaa, jossa joku kaveri yrittää tuputtaa ystävilleen turhaa rihkamaa ylihintaan? Onneksi omassa kaveripiirissäni ei ole tuollaisia lapamatoja, voisi yhteydenpito loppua aika äkkiä..

Mitkä helvetin "kutsut" sellaiset on, joissa tyrkytetään tuotteita ostettavaksi? Kuulostaa ihan myyntitilaisuudelta eikä kutsuilta.

No ei sitä nyt ihan noinkaan voi ilmaista, koska toiset näistä kakenlaisista kotikutsuista tykkää. Ei se ole "paskaa" niille, jotka niitä järjestää ja niissä käy. Ja kyllä - noita myyntitlaisuuksia kustutaan sanalla kutsut / kotikutsut ja todellakin myynti on niissä se olennainen asia. Oletko jotenkin yksinkertainen? Ne esittelijät yrittävät tienata sillä myynnillä, kuka lisäansioita, ketä oikein leipäänsä, joten eikös se silloin ole aika loogista, että niissä myös myydään sitä esiteltyä tuotetta? Jos et itse ole innostunut moisesta tai edes koskaan sellasissa vieraillut, niin et voi kyllä haukkuakaan...

[QUOTE="vieras";29171033]No ei sitä nyt ihan noinkaan voi ilmaista, koska toiset näistä kakenlaisista kotikutsuista tykkää. Ei se ole "paskaa" niille, jotka niitä järjestää ja niissä käy. Ja kyllä - noita myyntitlaisuuksia kustutaan sanalla kutsut / kotikutsut ja todellakin myynti on niissä se olennainen asia. Oletko jotenkin yksinkertainen? Ne esittelijät yrittävät tienata sillä myynnillä, kuka lisäansioita, ketä oikein leipäänsä, joten eikös se silloin ole aika loogista, että niissä myös myydään sitä esiteltyä tuotetta? Jos et itse ole innostunut moisesta tai edes koskaan sellasissa vieraillut, niin et voi kyllä haukkuakaan...[/QUOTE]
Jos minut pyydetään kutsuille, en kyllä odota, että joku yrittää myydä siellä hajukynttilöitä. Kaipa sitten olen outo.

Siksi toisekseen, miten nuo tuotteet voisivat olla noin myytynä edes teoriassa halvempia kuin suoraan netistä tilattaessa? Tuossahan tulee myyjien provikat sun muut hintaan mukaan. Onko tarkoitus siis se, että tavarasta maksetaan enemmän, koska myyjänä on kaveri? Meilläpäin yleensä on puhuttu kaverialesta, ei kaveriylestä.

[QUOTE="vieras";29171011]Puhumattakaan, että kuinkahan monta turhaa lehteä ap:lle tulee, kun puhelinmyyjätkin tuon painostuksen osaa aika hyvin... ;) :D[/QUOTE]

No en minä nyt ihan noin vertaisi. Itte en mene noille kutsuille kun en ylihintaisia kynttilöitä tai lyhtyjä halua. Voisi olla kiva katsella niitä, eihän tuota tiedä vaikka impulssiostoksenkin tekisi. Mutta kun tietää mitä painostusta se on niin kiitos ei.

Puhelinmyyjälle on helppo sanoa "anteeksi kun keskeytän, mutta en ole tilaamassa mitään, hyvää päivänjatkoa" ja luuri kiinni. Siellä villiintyneen kanalauman keskellä on vähän vaikea ärähtää että ei ja ottaa ritolat jos eivät usko :D Toimivaa varmaan olisi vaan hokea toistuvasti "en osta mitään", mutta kutsut on sosiaalinen tilanne, joissa ihmisillä on yleensä tarve kaunein sanankääntein perustella miksi ei osta, katselisiko vielä kuvastoa vähän lisää, jne. Siinä ostostapahtumasta kieltäytyessä on myös tuttavista koostuva yleisö paikalla seuraamassa suoritusta mikä tekee tilanteesta kiusallisemman.

Nää kotikutsut taitaa aika pitkällekin olla melkoista painostusta, vai miksi kukaan muuten ostais seepra somistetta, joka siis käytännössä on seepra, jonka selässä on tila tuikulle. Siis aikuisten oikeesti, kuka noita tilaa?

• Tykkää
Reactions: dechs
Jos minut pyydetään kutsuille, en kyllä odota, että joku yrittää myydä siellä hajukynttilöitä. Kaipa sitten olen outo.

Siksi toisekseen, miten nuo tuotteet voisivat olla noin myytynä edes teoriassa halvempia kuin suoraan netistä tilattaessa? Tuossahan tulee myyjien provikat sun muut hintaan mukaan. Onko tarkoitus siis se, että tavarasta maksetaan enemmän, koska myyjänä on kaveri? Meilläpäin yleensä on puhuttu kaverialesta, ei kaveriylestä.

Ei vaan olet jokseenkin tyhmä, jos et ymmärrä, että jos sinut kutsutaan esim. PartyLiten kutsuille, että siellä esitellään ja myydään ko. tuotetta. Jos sinut kutsutaan vaan "kutsuille", ei toki voi olettaa, minkälaiset kutsut ne on - jotkut coctailbileet, synttärit vai kenties kippojen myyntikutsut. Tosin kuka idiootti edes kutsuu nykyäänn enää ylipäänsä edes "kutsuille" mainitsematta, mitkä kutsut ne on? :O Tai jos sinäkin olet noin yksinkertainen niin varmaan kaverisikin ovat? Enkä minä ole ottanut kantaa noihin hintoihin, vaan kommentoin lähinnä tuohon sinun tyyliisi ilmaista asioita. Ja mikä ihmeen salaisuus sekään on, että tottakai ne tuotteet on kalliimpia, koska siihen on laskettu myös se myyjän provikka. Mutta ei lihakauppiaskaan myy sitä lihakönttiä sisäänostohintaan, vaan kyllähän sekin laittaa siihen oman katteensa. Tosin kauppias saa sen katteen määritellä kutakuinkin itse (tai ketju määrittelee, jos on ketjun kauppias), mutta näissä jälleenmyynti jutuissa ne asiakashinnat määritellään firmalta, eikä niistä ole lupa poiketa. Mutta hyvinhän nuo PL:t, tupperit sun muut näyttää pystyssä pysyvän, vaikka moni niitä arvostelee, eli joku niitä ostaa, vaikka ne ovatkin kivijalkakauppaa kalliimpia.

[QUOTE="vieras";29171102]Ei vaan olet jokseenkin tyhmä, jos et ymmärrä, että jos sinut kutsutaan esim. PartyLiten kutsuille, että siellä esitellään ja myydään ko. tuotetta. Jos sinut kutsutaan vaan "kutsuille", ei toki voi olettaa, minkälaiset kutsut ne on - jotkut coctailbileet, synttärit vai kenties kippojen myyntikutsut. Tosin kuka idiootti edes kutsuu nykyäänn enää ylipäänsä edes "kutsuille" mainitsematta, mitkä kutsut ne on? :O Tai jos sinäkin olet noin yksinkertainen niin varmaan kaverisikin ovat? Enkä minä ole ottanut kantaa noihin hintoihin, vaan kommentoin lähinnä tuohon sinun tyyliisi ilmaista asioita. Ja mikä ihmeen salaisuus sekään on, että tottakai ne tuotteet on kalliimpia, koska siihen on laskettu myös se myyjän provikka. Mutta ei lihakauppiaskaan myy sitä lihakönttiä sisäänostohintaan, vaan kyllähän sekin laittaa siihen oman katteensa. Tosin kauppias saa sen katteen määritellä kutakuinkin itse (tai ketju määrittelee, jos on ketjun kauppias), mutta näissä jälleenmyynti jutuissa ne asiakashinnat määritellään firmalta, eikä niistä ole lupa poiketa. Mutta hyvinhän nuo PL:t, tupperit sun muut näyttää pystyssä pysyvän, vaikka moni niitä arvostelee, eli joku niitä ostaa, vaikka ne ovatkin kivijalkakauppaa kalliimpia.[/QUOTE]
Nyt kun vielä tietäisi, miksi myyntitilaisuudesta on päädytty käyttämään nimeä kutsut. Mikset samantien kastetilaisuus? Partylite-kastetilaisuus, se se vasta olisi jotain! Ei, veikkaan että tuohon nimivalintaan on päädytty sen takia, ettei puoliväkisin roinan tuputus olisi niin ilmiselvää, ainakaan ennenkuin saapuu paikalle :D

Hinnasta: Niin, sehän ei ole tyhmä joka ylihinnalla myy, vaan se joka ylihinnalla ostaa..

Mä oon aikoinaan käynyt ja pitänytkin sekä Tupperin kutsuja että Partyliten kutsuja.
Jos vaan jaksaa kutsua kavereita ja sukulaisia kutsuille niin ne kannattaa pitää, emännänlahjat on hyviä. Nyt en oo enää vuosiin käynyt enkä halua kutsujakaan pitää, on siinä oma vaivansa. Tarjoomisia ei tarvitsisi olla paljoa, mutta se vieraitten haaliminen on se iso juttu, minusta.

Yhteistyössä