Ekaa kertaa etelän lomalle, mitä pitää ottaa huomioon?

  • Viestiketjun aloittaja untuvikot
  • Ensimmäinen viesti
Reissari
[QUOTE="sasa";28835769]Ja pöllöimmät tosiaan tekee eväitä lentokoneeseen ja ottaa Oivariinit ja lasteruoat laukkuun hotellia varten.
Viime kesänä itse katselin kun koneen käytävän toisella puolella kaivettiin muovikipoista leivät, tomaatit ja meetvurstit esiin tunnin lentämisen jälkeen.[/QUOTE]

No kyllä mä ymmärrän, jos ei halua maksaa n. 120 euroa koko perheen tosi Kämäsestä lentsikkasapuskasta, vaikka itse ajattelen, että olisi tosi ankeaa lapsille, jos pitäis kaivaa leivät laukusta, kun ruoan tuoksu leviää koneeseen.. Tosin en muutenkaan lomaillessa laske kuluja, arjessa kylläkin.
 
"vieras"
Kello on tosi kiva lennolla, että tietää vähän, kuinka kauan täytyy vielä istua :) Tai sitten kännykkä lentotilassa. Mutta se pitää muistaa laittaa lentotilaan ennen kuin sammuttaa sen nousun ajaksi.

Mä tykkään kovasta laukusta, varsinkin jos on takaisin tullessa esim. pulloja tai muuta särkyvää siellä. Toki käärin kaiken särkyvän pehmeästi vaatteisiin, mutta silti. Laukkuja käsitellään kentillä kuitenkin aika kovakouraisesti.

En ole ikinä reissuillani tarvinnut maitohappobakteereita, mutten ole muutenkaan erityisen herkkävatsainen. Ehkä jollekin ne ovat hyvinkin tarpeellisia. Tärkeintä on kuitenkin paikan päällä vähän katsoa, mitä syö - ei mitään herkästi pilaantuvaa, joka on seissyt lämpimässä, tosin se nyt lienee itsestään selvää kaikille.

Siitä luottokortin matkavakuutuksesta kannattaa tsekata ne ehdot - joskus se korvaussumman yläraja on aika pieni, mikä ei sitten todellakaan kata esim. ambulanssilentoa kotimaahan, jos jotain vakavaa sattuisi. Niissä tapauksissa kun puhutaan sadoista tuhansista euroista. Kunnollinen matkavakuutuskin on kuitenkin aika edullinen.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";28835969]Kello on tosi kiva lennolla, että tietää vähän, kuinka kauan täytyy vielä istua :) Tai sitten kännykkä lentotilassa. Mutta se pitää muistaa laittaa lentotilaan ennen kuin sammuttaa sen nousun ajaksi.

[/QUOTE]

eikö lentokoneiden monitorista näe ajan, lentoreitin, yms. muuta hyödyllistä?

Miksi puhelin ei saisi olla päällä normaalisti koneessa..?
 
Joku MAtkaopas
Muista ottaa kaikki tarvittavat lääkkeet mukaan! Ripuli, ym. täsmälääkkeet, jos menee massu sekasin kun kuitenkin vähän eri bakteeriknnat siellä päin! Sekä kaikki mahdolliset hygieniatuotteet, jotka välttämättöät. Lapsille jotakin puuhalehtisiä lennon ajaksi.. :) Lisäksi jos teillä on joku halpis korvalappustereo-kasettisoitin, mistä lapset voi kuunnella satuja/musaa matkan aikana. Kallista tavaraa tosiaan ei kannata jättää pienten lasten käsiin, kun varkaita ja näpistyksiä siellä tapahtuu kuitenkin.

-passit
-rahapussukat (siis esim. paidan alle kätkettävät, siellä on kuitenkin jonku verran näppäriä ja ovelia taskuvarkaita)
-uikkarit!!

Lapsille voi ottaa jotku omat reput matkaan, jos jaksavat/haluavat kantaa. Monen lapsen mielestä se voi olla "hienoa" jos on oma matkalaukku! :D Montako lasta on? Suurin osa varmaan mahtuu lasten vaatteista/tavaroista samoihin isoihin matkalaukkuihn. Muista painoraja!

Hyvää lomaa!
 
juuh
Mä oon vanhanaikainen, kalkkis ja outo. Oon aina ollu sitä mieltä että känny ja kaverisynttärit vasta koulussa. Nyt kuitenkin havaitsen että lapsi tarvii sen puhelimen!! Alkuvuonna syntynyt reipas tyttö haluaa olla yksin välillä, mikä tietysti järkevää ensimmäistä kouluvuotta ajatellen. Oletettavasti alkaa olemaan pari kertaa viikossa eskarin jälkeen yksin pari tuntia kerrallaan kunnes isompi sisarus tulee koulusta. Tuntuu hurjalta, mutta toisaalta luotto pärjäämiseen on vahva. Ja toiset ekaluokkalaiset ovat tyttäreni ikäisiä lähtiessään koulupolulle. Aika rientää hurjaa vauhtia. Tyttö tuntuu olevan valmis, mutta onko äiti?? :)
 
"Mai"
[QUOTE="sasa";28835769]Ja pöllöimmät tosiaan tekee eväitä lentokoneeseen ja ottaa Oivariinit ja lasteruoat laukkuun hotellia varten.
Viime kesänä itse katselin kun koneen käytävän toisella puolella kaivettiin muovikipoista leivät, tomaatit ja meetvurstit esiin tunnin lentämisen jälkeen.[/QUOTE]

Mä otan nykyisin aina jotain syötävää koneeseen, ainakin lapselle. Ja vettä kaikille. Tänä kesänä Finskin lennolla ruokatarjoilu meinasi jäädä kokonaan välistä ilmakuoppien takia, talvella Norwegianin lennolla ruoka loppui kesken ja pari vuotta sitten jouduttiin istumaan koneessa yli 3 h ylimääräistä sumun vuoksi. Olis pojalle tullu aika nälkä ilman kentältä ostettuja eväitä. Sama kai se on onko ne itse tehdyt vai ostetut, kunhan ei ole kovin vahvasti haisevia eväitä..
 
vierailija
Kaikkein ikävintä ulkomaanmatkailussa on torspot suomituristit. Mikään ei vi*tuta enempää kuin katsella joidenkin Lidlissä ostoksensa tekevien junttien perseilyä lentokentillä ja koneessa. Viimeksi viime viikolla taas joku junttiperhe TAPUTTI kun kone laskeutui. Oikeasti, mitä helvettiä?
 

Yhteistyössä