Eka tutkimukset, mitä tehdään? (oulu)

Kuten siis otsikossa lukee..
Eka tutkimukset ovat edessä kun lasta ei ole kuulunut 2 vuoden yrittämisen jälkeen.

Aika on varattu siis tk-lääkärille, siellä tehdään varmaan ultra ja sisätutkimus.
Entä muuta, ilmeisesti niitä aukiolo tutkimuksia ei tehdä tk:ssa, vaan Oyssis?
Entä verikokeita?
Aikaa varatessa ei sanottu että pitääkö molempien olla mukana? Tehdäänkö sperma-testejä terveyskeskuksissa, vai onko tämäkin Oysin tai yksityisen heiniä?

Heips!

Tk:ssa sulta otetaan pelkät labrat ja sisätutkimus tehdään, otetaan ehkä papa tms. Oulussa ei oo ultria tk:ssa vaan saat lähetteen oyssiin. En tiedä antaako lääkäri suoraan sinne lapsettomuuspuolelle vai naistenpolille ultraan.

Spermatestit tehdään myös vaan Oyssissä ja tietenkin yksityisellä. Mun mielestä sun ei tarvi ottaa miestä mukaan, kerrot vaan kuinka kauan on ollut yritystä ja pyydät lähetteen Oyssiin.
En tiedä kuinka kauan menee, ennen kuin saatte ajan sinne.
muoks. siis tonne tk:n ei tarvi mun mielestä ottaa miestä mukaan. Sitten jos meette Oyssiin/yksityiselle, sinne tietenkin mies mukaan :)

Me ollaan väestöliitossa ja siellä esim ensimmäinen käynti maksaa mieheltä muistaakseni 117e kela-korvauksen jälkeen, hintaan sisältyy spermatesti ja naiselta se makso jonkun verran enemmän 150e tms ja sisältää ultran. Vastauksen esim spermatestistä saa jopa samana päivänä! Eli ei hirveen kallista oo alkututkimukset ja sieltähän voi sitten pyytää lähetteen Oyssiin, jos on jotain häikkää, eikä halua maksaa yksityisen puolen hintoja.

Tuohon kuuluu pelkkä ultra. Tuo HSSG makso, olikohan reilun satasen. Väestöliiton sivuilta löytyy hinnat. Mulle ei oo ees tehty tota hssg:tä kun meillä miehessä selkeä syy lapsettomuuteen, niin mennään sit suoraan icsiin, jos/kun mieheltä löytyy siittiöitä kivesbiopsiassa.

Olemme yrittäneet 1,5 vuotta raskautua tuloksetta. Kävin tk:ssa 3 kertaa ennen kuin antoivat lähetteen OYS:siin. Uskomatonta!!! Lääkäri väitti toisella käymis kerralla että minun pitää mennä yksityiselle koska tälläisiä tutkimuksia ei tehdä julkisella puolella ja ihmetteli viellä että missä niitä muka tehtäisiin??? lopulta pääsin lä-äkärille joka tiesi jotain asioista ja kirjoitti lähetteen, tälle käynnille lääkäri käski ottaa miehen mukaan vaikka eipä häneltä paljon mitään kyselty. Kuinka nopeaa olette päässeet tutkimuksiin Oulussa?

Noh, mulle tehty nyt aukiolotutkimus (3. kerta... aikaa odoteltiin 3 kk), miehelle ei ole vielä tehty mitään tutkimuksia, postissa kuulemma lähete tulee ja hoitoihin päästään kuulemma aikaisintaan joulukuussa... :( Jos olis ylimäärästä rahaa, siirtyisimme yksityiselle...

Me käytiin tk-lääkärillä hakemassa lähete lapsettomuustutkimuksiin helmikuun lopulla, maaliskuussa tuli kutsukirje naistentautien polille tutkimuksiin, jotka olis heinäkuun lopulla. Sitä ennen ois pitäny käydä aukiolotutkimuksessa ja spermanäyte antamassa. Niihin aika pitää varata erikseen. Meillä vaan toimi jo tuo ajanvaraus tehokkaasti, nyt ollaan raskaana rv10+0. Mun mielestä ei paha aika odotella tuo, varsinkin kun jo ennen sitä varsinaista aikaa pääsee niihin muihin tutkimuksiin, niin sitten heinäkuussa olis ollu suoraan suunnitelmia että miten jatko.

Yhteistyössä