Eka synnytys sektio, miten kävi toisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Mulla eka synnytys pitkittyneen alatietse yrittämisen jälkeen tehtiin hätäsektio. Mietin miten tämä toinen synnytys menisi nyt?

Onnistuuko nytkään alakautta ja pitääkö taas turhaa yrittää kolme vuorokautta synnyttää ja todeta ettei onnistu.

Toinen ongelma on nuo kivunlievitykset kun niistä mitkään ei pure minuun. :(
Pelottaa taas se kaikki kipu kun ei oikein ole mikään, mikä auttaa/helpottaa.

Mulla oli eka kans sektio ja toisen synnytin käynnistyksellä 38+5,et mahtu tulemaan =) Eli varmaan riippuu monista asioista miten sulla menee tässä raskaudessa.Mie oisin saanu suunnitellun sektionki,mut halusin yritää alakautta.

Kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa tai vaikka pyytää lääkärin kans jutella..

Mulla oli eka synnytys sektio ja toisella kerralla syntyi normaalisti alakautta..ja oikein hyvin meni. Tosin mulla ei ollu samanlaista vaivaa kun sulla..

Otapa tosiaan puheeksi asia neuvolassa tai pyydä päästä synnärin kätilön puheille tai pelkopolille. Siellä osaavat auttaa ja ottaa huomioon toiveesi ja pelkosi. Tsemppiä!!

Ensimmäinen synnytys meni hätäsektiolla vauvan sydänäänet heikkeni. Toisen kanssa sama juttu, ei kyllä ollut kiireellinen kun tehtiin puudutuksessa ja olin hereillä. Kolmas olikin jo suunniteltu sektio. Kannattaa pyytää epiduraali ja ajoissa, jos vaan on mahdollista. Sen pitäisi viedä kivut tai ainakin auttoi minulla!

mulla eka päättyi sektioon pitkittyneen synnytyksen takia. Toisesta sovittiin synnytystapa-arviossa, että jos tulee jotain pitkittymistä, niin leikataan heti. Lisäksi kielsin imukupin ja muun sellaisen hirveän käsillä survomisen, jota ekan kanssa oli (siis mun piti olla kontallaan ja sitten supistuksen aikana kätilö tunki kätensä mun sisään ja yritti saada kohdun reunan pois vauvan pään tieltä, ei kivaa...). No, tokan synnytys oli paljon myönteisempi kuin eka, eteni hyvin, eikä sattunut läheskään yhtä paljon. Lopulta kuitenkin jouduttiin sektioon pitkittyneen ponnistusvaiheen takia. Vieras lääkäri yritti väkisin tarjota imukuppia, mutta onneksi aiempi lääkäri oli myös talossa ja piti sanansa.

Olen varannut jo ajan pelkopolille mutta sinne eka käynti on vasta 28-29 viikolla.

Mulle annettin ekassa synnytyksessä kaksi epiduraalia ja eka ei auttanut yhtään ja toinen vie tunnon jaloista ei muuta.
Kohdunkaulapuudute turha.
Akvarakkulat vai aquarakkulat siirri kivun toiseen kohtaan.
Sain lisäksi pahoinvointi lääkkeitä kun noi puudutteet teki huono olon ja sen myötä oksensin jokaisen supistuksen aikana. Tai sitten supistukset sai sen oksentelun aikaan.

Eka synnytys oli sektio kun lääkäri totesi ettei mahdu alakautta tulemaan, toisen synnytystapa-arviossa en edes suostunut puhumaan mistään muusta kuin suunnitellusta sektiosta. Lääkäri totesi leikkauksen jälkeen että oli ollut oikea päätös, ei olisi tämä toinenkaan mahtunut alakautta.

Se etten saanut ensisynnyttäjänä tukea siellä yksin ollessa ja kun yritin pyytää heitä soittamaan mieheni paikalle et vedet meni voisi tulla niin eivät tehneet sitä.
Samoin kätilö mulle tiukas kun sanoin että miksi mikään ei auta aina vaan sattuu. Mä en kestä ym niin se tiuskas et synnytyksen kuuluukin sattua ym.

Jäi paskan maku suuhun parista hoitajasta.
Melkein voisin kallistua sektioon vaikka sekin pelottaa.

Mun esikoinen syntyi hätäsektiolla. Synnytys kesti 36,5 tuntia. Loppuvaiheessa kohdunsuu aukesi yhdeksään senttiin mutta viimeisellä sisätutkimuksella näytti siltä että paikat on alkamassa mennä takaisin kiinni. Homma siis pitkittyi rajusti enkä tiedä olisiko kohdunsuu ikinä siihen kymmeneen senttiin auennut. Sydänäänet romahtivat sitten puristuksiin jääneen napanuoran vuoksi ja mut vietiin lujaa leikkaussaliin.

Toista odottaessa pelko saman uusiutumisesta oli aika suuri. Pelkäsin että homma pitkittyy ja päädyn sektioon vaikka siksi että paikat ei vaan aukea. Puoliksi turha pelko oli. Homma kesti taas toista vuorokautta mutta kymmeneen senttiin päästiin ja sain synnyttää tytön alakautta. =)

Ihan rohkaisuksi tarkoitin tämän, avautuminen voi tapahtua ihan eri tavalla toisella kerralla. :) Puhu rohkeasti peloistasi lääkäreille.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Ensimmäinen sektiolla, toinen alakautta.

Sanottiinko syytä pitkittyneeseen synnytykseen? Väärä asento, lantion ja vauva epäsuhta tms?

Ei kerrottu kun arvailuja et 3 vuorokautta putkeen supistellut niin kohtu ehkä väsyi eikä sen takia auennut kun 4cm. Ja se kipu tietysti söi voimia ihan kympillä.
Muistaisin sellaisen kommentin et lapsi oli ihan väärässä asennossa että olisi voinut syntyä alakautta. Siinä tokkurassa kun lääkäri kutsuttiin paikalle kun vihdoin oli vedet mennyt ja siitäkin jo 4h.
Sitten mentiin yöllä vartissa saliin ja leikattiin. Jouduttiin vielä mut nukuttamaan kun ei noi spinaalit tai vastaavat puuduttaneet. :(

Yhteistyössä