Eka synnytys: nopea käynnistys...mitens toka?

• Viestiketjun aloittaja omenaposki
  • Ensimmäinen viesti
omenaposki
Alkoi mietittää että millainenkohan vois mun tuleva synnytys olla? Eka synnytys käynnistettiin 41+4 ja varsinainen synnytys (säännöllisistä suppareista) alle 4 tuntii. Kätilöt sanoi et saanpa varautua nopeaan synnytykseen seuraavalla kerralla.

Seuraavaan kertaan on pari kk aikaa ja mietin et mitenköhän nyt käyt. Toissa yönä näin "painajaista" tavallisesta ei-käynnistetystö synnytyksestä, jossa kärvistelin tuskissani monta päivää. :/ Melkein toivoisin et saisin käynnistetetyn synnytyksen JOS olis niin helppo kuin viimeksi.

Kokemuksia niiltä, joilla eka käynnistetty...miten meni toka?

cukkis
mulla eka käynnistettiin eikä lähgtenyt käyntiin.....nyt tänään lekuri sanoi mulle tuskin tulee tää toka ennen aikojaan....kun käynnistyksellä ei lähtenyt ekakakaan tulemaan laskettuna päivänä.

Joten minulal ei ole pelkoja msitää heh...paitsi nyt se sitten yllättää ja tuleekin ittestään ennen aikoja kun ei varaudu.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Eka käynnistetty, kesto 7h48min. Toka myös käynnistetty, kesto 5h17min.
Miks sulla käynnistettiin ja millä viikoilla?
Molemmat yliaikaa, esikoista alettiin hätään rv 42(kaks päivää cytoteceilla kolmantena tippa), syntyi 42+2. Toista myös rv 42 ja syntyi 42+1(Ekana päivänä cytoteceja, illalla alkoi supisteleen ja aamuyöllä syntyi).

ap
Eka käynnistetty, kesto 7h48min. Toka myös käynnistetty, kesto 5h17min.
Miks sulla käynnistettiin ja millä viikoilla?
Molemmat yliaikaa, esikoista alettiin hätään rv 42(kaks päivää cytoteceilla kolmantena tippa), syntyi 42+2. Toista myös rv 42 ja syntyi 42+1(Ekana päivänä cytoteceja, illalla alkoi supisteleen ja aamuyöllä syntyi).

Jos tulis kolmas niin ottaisitko käynnistetyn vai ei-käynnistetyn jos sais valita? :)

Mulla oli niin ihanan hellpo, että ihan kauhistuttaa tuleava.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja minsi:
eka käynnistetty 3h50min
toka itestää 2h 10h
kolmas itestää 3h 5min
neljäs itestää 4h 5min
viides käynnistetty 1h 10min
No miksi sulla käynnistetty nuo kaksi...oliko yliaikaisuus?

Aikas nopeeta on sulla kyllä tullut. :) Mun eka kesti just ton saman 3h50min.

Kippuravarvas
Jos tulis kolmas niin ottaisitko käynnistetyn vai ei-käynnistetyn jos sais valita? :)

Mulla oli niin ihanan hellpo, että ihan kauhistuttaa tuleava.
Kyllä mä käynnistetyn haluaisin, ihan tuon ajomatkan takia, olis ainakin valmiiksi siellä :D..ja tää jälkimmäinen oli aika helppo..eka olikin ihan kauhea.

Ekan kanssa vesi alkoi tippumaan ja piti mennä aamupäivällä kättärille--> ilta kuudelta laittoivat käynnistystabletin (vaimikäseoli) ja kalvot puhkastiin n. puolen yön maissa.. Yöllä 5:07 syntyi tyttö kamalien suppareiden kera.. (ponnistusvaihe 2min.)
Toisen kanssa olin supparit kotona n.10h ja sairaalaan kun päästiin niin tyttö oli kainalossa 55minuutissa :heart: :D :D

Helka
Molemmat synnytykset käynnistetty yliaikaisuuden vuoksi. Molemmat lapset nelikiloisia, isopäisiä.

Molemmissa synnytykset lähtivät liikkeelle vesien menolla, vesien monsta molemmissa synnytyksissä saman verran, eli 3 tuntia meni ponnistusvaiheeseen.

Ekassa ponnistus 30 min. Tehtiin episiotomia ja repesin vähän.
Tokassa ponnistus 1 min. ei episiotomiaa, pienen pieni repeämä.

Toisen ponnistaminen on paljon, paljon helpompaa kuin ensimmäisen!

Mulla eka käynnistettiin ja kesti 4h15 min. ejkasta supistuksesta. Toisesta tuli lapsivesi ja hiukan suopistelikin, niin lähdettiin sairaalaan, kun sinne on liki tunnin matkakin, siltä varalta, että synnytys olis yhtä niopea. No ei se synnytys kuitenkaan vielä alkanut, vaan vasta aamulla ja kesti saman 4h 15 min :D

Yhteistyössä