Eka sektiolla toinen normaalisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Justus

Vieras
Löytyykö sellaisia, joilla esikoinen on tullut sektiolla ja seuraava normaalisti. Onko synnytys mennyt niinkuin ensisynnyttäjällä vai vähän joutusammin?? Tuliko pahoja repeytymiä jne...
Tuntuu, ettei tällasesta ole ollut paljoa puhetta. Mulla on viikkoja 35 ja paikat pehmenneet ja suppareita aika paljon, kun esikoisesta ei suppareita tullut just ollenkaan. Ei ainakaan kipeitä.
Lapsi on nyt laskeutunut ja raivotarjonnassa ja odottelen vaan, että millon lähetään. Eka lähti tulemaan vasta käynnistyksen jälkeen viikolla 41, mutta oli pakko leikata, kun sydänäänet romahti.
Kertokaahan muut =)

Mulla esikoinen leikattiin perätilan takia,ja toisen synnytin normaalisti alakautta.Olihan alatiesynnytys henk.koht rajumpi kokemuksena,mutta näin jälkeenpäin siitä jäi kuitenkin ihan hyvä mieli ja kaikki meni hyvin.Supistelut oli aika rajuja kun niitä en kerran varsinaisesti ennen suunniteltua sektioitani kokenut.Oli tosi ihanaa päästä heti jalkeille hoitamaan vauvaa,vessaan,syömään yms. alatiesynnytyksen jälkeen kun sektiosta maksin sängyssä kipeänä monta päivää.Ne repeytymiset ovat kanssa aika yksilöllisiä,joku repee enempi joku vähempi,ei sitäkään voi etukäteen tietää.Mene synnytykseen rohkeana ja avoimin mielin.Itse ainakin olen jälkeenpäin ollut itseästäni ylpeä kun sain kokea normaalin alatiesynnytyksen. =) :flower:

eka on syntynyt synnytyspelon takia sektiolla vuonna -97 ja toinen alakautta puoli vuotta sitten. Alatiesynnytys räätälöitiin minulle etukäteen siten, että sain täydellisen kivunlievityksen. Uskomatonta, mutta totta, että synnyty oli kivuton ja lapsi sai 10 pistettä. Epiduraali, jota uusittiin kipupumpun kautta kolme kertaa, ennen kuin entinen ehti haihtua. Lisäksi pudendaalipuudutus ja petidiiniä. Kipu pystätään poistamaan synnytyksessä täysin, jos halutaan, mutta se ei tapahdu automaattisesti.

Mä oon kanssa miettinyt tätä asiaa.Tosin pikkukakkonen on vasta yrityksessä joten ehtiihän asiaan latautua mut kuiteskin...Esikko meni hätäsektioon jota ennen olin ehtinyt aukeamaan jo 9cm.Olin lähes taju kankaalla kun leiikkaussaliin kiiruhdettiin..Lääkäri sano mulle et koin periaatteessa kummatkin synnytykset kun oli eka avautumisvaiheet ja kovat supparit jne..Ja sit viäl lopuks leikattiin.Leikkauksesta toivuin tosi hitaasti. katetrikin oli 2 päivää kun en käveleen pystynyt.Nyt sit oon miättinyt et uskaalanko lähteä alatiesynnytykseen vai olisiko suunniteltu sektio parempi,koska edellinen synnytys meni niin överiksi..Toista samankaltaista kokemusta en kyllä haluaisi kokea.Vaikka lähes päällimäisenä on mielessä vaan se järjetön tuska joka sillon oli :whistle:

Kumpikin on tullu koettua =) Eka muuttui suunnitellusta sektiosta kiireelliseksi, ku muksu päättikin syntyä jo edellisenä pvänä (oli perätilassa). Hieno kokemus oli, paranin tosi äkkiä.
Toka olikin ihan oikein päin ja syntyi 40+5. Synnytys kesti 7,5h ja oli kans hieno kokemus. Epiduraali auttoi! Tikkejä ommeltiin aikamoinen rykelmä... kummankin kokemuksen jälkeen oli liikkuminen siis yhtä hankalaa vaan ei ylivoimaista. =)

Yhteistyössä