eka neuvolakäynti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unna

Vieras
Millä rv:llä teillä on/on ollut ensimmäinen neuvola?
Soittelin tänään sinne ja aika varattiin elokuun puoleenväliin jolloin viikkoja on jo 10-11. Tuntuu aika myöhäiselle...
Lupasi laittaa kyllä tietovihkosia ruoista yms. postissa

Kävin itse vko:lla 3.Jos haluat niskapoimu ultraan niin pyydä aika neuvolaan aikaisemmin,koska siellä pitää käydä vko:lla 12.Ultrassa nähdään onko vauvalla niskassa turvotusta ja jos on niin voi olla riskinä,että syntyy down lapsi.

Molemmissa raskauksissani eka neuvola on ollut rv 10+2 ja sen jälkeen olen saanut varata np-ultraan ajan, joka on ollut rv 12+4 ja 13+0. Ja sydänäänetkin muuten kuuluivat neuvolan dopplerilla silloin ekalla neuvolakäynnillä :)

Ajattelin kyllä varata yksityiselle ultra-ajan jo aiemmaksi mutta pitänee olla uudelleen yhteyksissä sinne neuvolaan, kun ei ihan kaikkea näin ensimmäisen odottajana tiedä...
Kiitos neuvoista =)

eikös se ole niin,että hedelmöitys tapahtuu viikolla 2-3?
paljon riippuen kierron pituudesta, ja koska raskaus viikot lasketaan kuukautisten alkamis päivästä,niin yleensä pois jääneet kuukautiset on viikolla 5...
minä ainakin soitin neuvolaan pois jääneiden kuukautisten jälkeen,enhän todellakaan tiennyt olevani raskaana viikolla 3.
näin sanoo mun järki.

Mulla on eka neuvola ensi viikolla jolloin on viikkoja 11+1. Kävin ultrassa 7+2 ja kaikki oli ok, joten ei mulla ole ollut kauhea kiire neuvolaan.

Kontakti neuvolaan alkoi vähän huonosti, kun sieltä ei ollut kuin pari aikaa tarjottavana lomien vuoksi ja mulle ei sopineet ne, kun töistä ei pääse kesälomien vuoksi. Toivottavasti en leimautunut hankalaksi ihmiseksi.

Yhteistyössä