Eka neuvola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä ekalla neuvolakännillä tehdään? Ultrataanko tai kuunnellaanko sydänääniä tai saako mitenkään muuten varmuutta siitä onko masussa oikeasti elossa oleva vauvan alku? Mun eka neuvola 10. rask.viikolla.

Voi, toivottavasti meilläkin katottais! Haluaisin niiin valtavasti saada tämän vauvan helmikuussa syliin ja nyt ei oikein uskalla olla onnellinen, kun miettii vaan, että jos onkin tuulimuna tai jotain muuta sellaista.

Mun eka neuvolakäynti oli vain 1h 15min haastattelu jossa neuvolatäti kävi mun kanssa läpi mun terveydentilan, raskausfiilikset ja teki lähetteet mulle verikokeisiin ym. Eka kunnallinen ultra oli synnytyssairaalassa vasta, ei neuvolassa.

Yksityiselle pääset heti ultraan. Siellä näkisit miten lapsen sydän jo sykkii ( näet sen) ja pienet kädenalut ym. siellä se papunen on. Itse olin ksityisellä ultrassa ja taisi olla vk 6 vai oliko .. 8... tais olla kasi.

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Mun eka neuvolakäynti oli vain 1h 15min haastattelu jossa neuvolatäti kävi mun kanssa läpi mun terveydentilan, raskausfiilikset ja teki lähetteet mulle verikokeisiin ym. Eka kunnallinen ultra oli synnytyssairaalassa vasta, ei neuvolassa.

Peesi tälle. Eka nla oli mulla 7+3, ja vasta 11+1 kuunneltiin edes sydänääniä ultrassa. Neuvolassa ei ultrata kertaakaan, vain synnärillä np-ultra ja rakenne. Näin pk-seudulla.

Itse olen vauvani jo saanut, enää ei tule, haikeana lueskelen näitä raskauden ensihuumasta nauttivien juttuja ja pohdiskeluja.

Toivottavasti kaikki on ok ja teillä olisi helmikuussa pieni ruttuinen tuhisija.

Noikin jutut riippuu aika paljon neuvolasta. Ei kaikissa neuvoloissa ole edes mahdollisuutta ultraan, eikä kaikissa kuunnella sydänääniä kuin vasta myöhemmin, koska eivät kuitenkaan välttämättä alussa kuulu. Meillä neuvolassa myös tuo haastattelu ja lähetteet verikokeisiin ja sitten n. vko 12 np-ultraan äityiyspolille.

ensimmäisellä kerralla mulla vain täyteltiin papereita ja puhuttiin 2 ja puoli tuntia kaiken näköistä, ei mitään ultraa eikä sydän ääniä. kävin rv7+3. siksi tässä on vähän hätä housussa että onko kaikki hyvin koska ensimmäinen ultra on vasta rv12, kuukauden päästä:'(

Itse kävin pari viikkoa sitten ekassa neuvolassa. Kesti yli tunnin juteltiin ja kuuneltiin myös sydänäänet. Rv 10+1 ja hienosti kuului sydänäänet, neuvolan täti kovin varoitteli ettei sitten välttämättä kuulu, eikä pidä säikähtää.

Eka ultra oli tänään äippäpolilla. Meillä ei neuvolassa ultrata.

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:

Mullakin näin, tosin verikokeet otettiin neuvolassa. Ja sitten kuunteli sydänääniä, varoitti kyllä, ettei välttämättä kuulu, mutta kuuluivat sitten kuitenkin. :) Ja sillon oli rv 9. Mutta ultra otettiin vasta synnärillä. Ihan eka otettiin, kun olin oksentamisen vuoksi tiputuksessa. Sillon oli rv 10+

Yhteistyössä