Eka lapsi ja nyt mietin sormiruokailua :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti eka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti eka

Vieras
Eli likka on 8kk vanha ja pinsettiote kovassa harjottelussa. Harvoja juttuja kuitenkaan voi antaa ja mietin että voisiko tuota harjoitella sormiruoan kanssa? Maissinaksuja napostelee ja mielellään itse lohkoo niistä pieniä paloja jotka toisella kädellä näpsäkästi pyöräyttää sitten suuhun :)
Eli mitä sormiruokaa voisi vauvalle keittää? Onkohan mahdollista keittää omenasta lohkoja ja pilkkoa niitä sitten pikkurillinpään kokoisiksi joita vauva voisi syödä, kosketella, söhrätä ja puristella? :D
Banaania ei suostu syömään.
Vai voiko ulkolaisia omenoita antaa keitettynäkään?

Mä annoin pojalle omenaa ihan keittämättä. Luomuomenia ostin ja ne sitten pieniksi lohkoiksi. Perunaa, porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa... noita keittelin pehmeiksi ja annoin pojalle. Välillä herneitä, riisimuroja...

Mun tyttö ei koskaan ole soseita varsinaisesti syönykään, söi mitä itse sai suuhunsa. Kurkkua, tomaattia, meloneita, omenaa, banaania, parsakaalia, kukkakaalia, perunaa, kananmunaa, tofua, herneitä, lihapullia, kananpaloja, pastaa (fusilli varmaan helpointa). Ihan kaikenlaista.

voihan sille antaa kaikkia hedelmiä ihan ulkomaalaisina raakana,sopivankokoiseksi pilkottuna,kasvikset pehmeiksi keitettynä ja herneitä :) leipää pineninä kuutioina...jne

Ja mun kuopuksen herkuksi paljastui basmati-riisi. Siitä saa pyöriteltyä just sopivan kokoisia palleroita kun on niin tahmeaa, ja niitä menis vaikka kuinka paljon :D

Yhteistyössä