Eka- ja tokaluokkalaisten äidit!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Miten suhtaudut / mitä teet kun koululaisesi tuo kotiin ei niin hyvin menneen kokeen? Meillä tuolla pojalla on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, mutta kun en oiken tiedä miten sitä voisi kotona harjoitella. Poika on viime aikoina innostunut lukemisesta enemmänkin, mutta suuttuu heti jos yritän keskustella siitä mitä kirjassa on tapahtunut :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:46 zizilisko kirjoitti:
Meidän ekaluokkalainen ei ole tuonut vielä yhtäkään koetta kotiin B) En varmaan kovin huolestuisi, koska läksyt tehdään aina yhdessä ja olen tietoinen pojan osaamisen tasosta.

Meillä poika tekee läksyt aina iltapäiväkerhossa ja kotona vaan tarkastetaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:39 Aurinkokunta kirjoitti:
Käyppä katsomassa näitä sivuja, jos poika vaikka innostuisi tietsikalla treenaamaan... :)

http://www.mopedkoulu.fi/materiaali/materiaalit-www1.html

Kiitti, mielenkiintoiset sivut. Merkkasin itselleni kanssa suosikeihin. Sopii varmasti myos ulkosuomalaisille lapsille.

Meillä ekaluokkalainen poika on pienluokalla (normaaliluokka suht normaaleille lapsille mutta vain 10 oppilasta) juuri tuon kielenkehityksen vaikeuden takia joka näkyy lähinnä: lauseissa sanajärjestys outo, luetunymmärtämisen vaikeus, käsitteet tuottaa vaikeutta.

Jos minä yritän nätisti jotain asiaa selittää, melkein jokakerta tulee riita.

Hän on oppinut tosi hyvin lukemaan ja kirjoittamaan sekä matematiikka sujuu hyvin. Kokeet menneet hyvin, melkein aina numerona 9-10 mutta viimeisen kuukauden aikana tullut kasiakin. Kokeessa ollut joku tehtävä jota ei ole ymmärtänyt ollenkaan ja se mennyt pieleen. Olen ollut erittäin tyytyväinen että koulu sujuu näin hyvin.

Saamme jatkaa ensikin vuoden pienluokalla niin ehtii poika vähän kasvaa ja rauhoittua ennen suuremmalle luokalle siirtoa. Innostuu tosi helposti muiden lasten kanssa taisteluleikkeihin ja silloin aina jollekin tulee kipeää. Kotona ei tuollaista tapahtu. Tiedän toki että pojat on poikia mutta silti...

Kiitos www-sivu vinkistä. Saa kesällä harjoitella jos aika tulee pitkäksi.

Meillä ei ole mitään puheterapiaa tai muutakaan menossa koska kuitenkin lievästä vaikeudesta kyse verrattuna joihinkin muihin näitä toimintaterapioita ym tarvitseviin lapsiin, joten itse pitää keksiä keinoja auttaa poikaa.

No meillä lapselle on katastrofi jos kokeesta saa vaikka vain 8 pistettä kymmenestä tms. Eli jo siinä saa käyttää kyllä kaiken luovuutensa jottei siitä nyt ihan itkua tulisi. Mutta noin yleisesti koitan vaan sanoa että tarkkuudella ja harjoittelemalla lisää saa sitten aikanaan parempia numeroita. =) Eli kannustamaan vaan.

Yhteistyössä