Eka isänpäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä isille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä isille

Vieras
Miten muistatte/olette muistaneet miehiänne isänpäivänä?
Meille tulossa ensimmäinen lapsi, joka isänpäivän aikaan vielä masussa.
Haluaisin silti tehdä isänpäivästä jotenkin erityisen jo tänä vuonna...

Luovia ideoita? :)

Ei siis ole nyt miehen ensimmäinen isänpäivä jos kerran lapsi vielä mahassa! Voittehan juhlia mutta ensimmäinen isänpäivä on vasta vuoden päästä kun lapsi on jo tullut. Mies on vasta TULOSSA isäksi, ei ole isä vielä kun ei ole lasta. Meillä ei todellakaan juhlittu äitienpäivää eikä isänpäivää ennenkuin vauva syntyi, kun ei oikeasti ole äiti tai isä ennenkuin lapsi on maailmassa. Ollaan vasta tulossa...

ei ole eka isänpäivä nyt kun mies ei ole edes isä!! Se on vasta sitten kun se vauva on jo syntynyt. Ei ennen lasta tosiaankaan voi olla isä/äiti. Juhlia voi. Mutta ei ekaa isänpäivää. Ihan naurettavaa!

Ymmärrän kommenttinne.
Mutta vauva tuntuu jo niin konkreettisesti läsnä olevalta kun myllertää mahassa,
potkii, nyrkkeilee ja kääntyilee. Ja reagoi niin minun kuin isänsä ääniin.
Ei se nyt varmaan niin kauheaa ole olla onnellinen siitä, että kaikki näyttää olevan hyvin ja lapsi on syntymässä niin toisiaan kuin lastaankin rakastaville vanhemmille.

On mulla onneksi itselläkin mielikuvitusta tehdä päivästä meille kiva :)
Jos se ylittää täällä palstailevien huumorintajun tai muun vastaavan, niin ei siinä mitään. Kukin taaplaa tyylillään.

Älkää nyt niin jyrkästi tuomitko! Kyllä lastaan odottava pari voi juhlia niin isän- kuin äitienpäivääkin, kukin omalla tavallaan, jos haluaa. Vanhemmuus on iso asia, ja siihen valmistaudutaan muutenkin monella tavalla etukäteen, joten miksei voisi tuoda toiselle aamiaista sänkyyn ja antaa vaikka hyvää kirjaa lahjaksi. Viime kädessähän siinä vaalitaan parisuhdetta, kun juhlitaan kahdestaan isän- tai äitienpäivää.

Viime isänpäivänä meidän lapsemme oli vielä vatsassa, eikä mieheni halunnut itseään muistettavan mitenkään. Varmaan siinä oli vähän taikauskoakin joukossa. Siispä hän sai vain suukon ja isänpäivän toivotuksen.

Äitienpäivänä lapsi olikin jo maailmassa. Mies askarteli mulle kortin, jossa oli painettuna vauvan jalanjäljet, ja antoi kukkia. Joku tämän ketjun kriittisistä voisi varmaan sanoa, että tyhmää tuommoinen, enhän mä ole sen miehen äiti. Mutta minusta on aina ihanaa muistaa toista ja tulla muistetuksi.

Kiitos tuosta parisuhdelisäyksestä :)
Minäkin ajattelen, että isänpäivän juhlistaminen ennen vauvan syntymää on tavallaan enemmän oman parisuhteen hoitamista tai kumppanista nauttimista.
Tietoisina siitä, että yhdessä on saatu aikaan jotakin ihmeellistä, joka pian on siinä tuhisemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin meilläpäin;24879096:
Älkää nyt niin jyrkästi tuomitko! Kyllä lastaan odottava pari voi juhlia niin isän- kuin äitienpäivääkin, kukin omalla tavallaan, jos haluaa. Vanhemmuus on iso asia, ja siihen valmistaudutaan muutenkin monella tavalla etukäteen, joten miksei voisi tuoda toiselle aamiaista sänkyyn ja antaa vaikka hyvää kirjaa lahjaksi. Viime kädessähän siinä vaalitaan parisuhdetta, kun juhlitaan kahdestaan isän- tai äitienpäivää.

Viime isänpäivänä meidän lapsemme oli vielä vatsassa, eikä mieheni halunnut itseään muistettavan mitenkään. Varmaan siinä oli vähän taikauskoakin joukossa. Siispä hän sai vain suukon ja isänpäivän toivotuksen.

Äitienpäivänä lapsi olikin jo maailmassa. Mies askarteli mulle kortin, jossa oli painettuna vauvan jalanjäljet, ja antoi kukkia. Joku tämän ketjun kriittisistä voisi varmaan sanoa, että tyhmää tuommoinen, enhän mä ole sen miehen äiti. Mutta minusta on aina ihanaa muistaa toista ja tulla muistetuksi.

mulla sama tilanne, eli vauva on vielä vatsassa isänpäivän aikaan, mutta ehdottomasti haluan jo isänpäivää jotenkin juhlistaa ja miestäni muistaa.. oon ajatellu tehdä ainakin kortin ja ehkä jotain pientä lahjaa.. :)

Meillä on kans vauva vielä masussa, viikkoja 30+. Mä olen pikkuhiljaa kasannut tulevalle isukille isyyspakkausta, jossa tällähetkellä on kylpytakki, boxerit, sukat,t-paita, muki, kirja ja olikohan muutakin, ja kaikki siis isä aiheisia.. meinasin vielä laittaa sinne aikuisten juttuja, kuten liukkarii & hierontaöljyä ja jotain muutakin mitä vielä keksin. Isänpäivänä meinasin paketin antaa, ja uskon että on hyvin mielissään :)

meillä myös ensimmäinen isänpäivä, lahjaksi olen jo ostanut mukin jossa on 4 kuvaa, 2 isästä ja pojasta yhdessä ja sitten kaksi pelkästään pojasta. lisäks siinä on teksti viellä. ajattelin myös tehdä jotain hyvää ruokaa ja ehkä leipoakkin :D

Mäkin tein isyyspakkauksen, kun vauva oli vielä mahassa isänpäivänä. Kaikkea pientä tarpeellista, korvatulpat yms.. Ja yksi pullo ykkösolutta. : ) Itelle oli ainakin kiva muistaa, en tiedä sitten oliko niin tärkeä vastaanottajalle.

No mä ilmoitin esikoisen ollessa vielä masussa, että mulle voi sitten ostaa äitienpäiväksi tietyn muumimukin ;) Miehelle annoin isänpäivänä kortin jossa oli vauvan ultrakuva, yhden pikkuisen lahjan ja kasasin tarjottimelle kaikkia herkkuja.

Ihmeen nipottajia jotkut, onko teidän elämässä liikaa juhlia vai ärsyttääkö erityiset yllätykset ja huomionosoitukset?

Kiitos vinkeistä.
Tuo isyyspakkaus onkin mukava idea, taidanpa soveltaa sitä :)
Tuli heti mieleen monta asiaa, mitä sinne voisi keräillä, ja vielä ehtii tuumata lisää.
Äitiyspakkauksen saapuminenkin taitaa osua aika lähelle tuota isänpäivää...
Äidille ja isälle oma pakkaus.
Mies on sitä laatua, että nauttii melkein lapsenomaisesti tämäntyyppisistä yllätyksistä, eli hauskaa tulee varmasti olemaan :)
Ihanaa loppuraskautta kaikille edellä kirjoittaneille odottajille!

Yhteistyössä