Eka fritsut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murkkujenkin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murkkujenkin äiti

Vieras
Siis toinen vanhemmista tyttäristäni tuli tänään kotiin yökylästä tyttökaverinsa (toivottavasti) tyköä. Koko päivän pitänyt päällään huppua ja ollut oikeen hiphop-lookkia..... Ja ku laittoi yöpaidan päälle illalla ja tapani mukaan menin jutteleen niiden huoneeseen, niin ei katsonutkaan minuun, kummallisessa asennossa pitkä tukkansa edessä ja sieltä jutteli ihan normaalisti.

Tuli vaan mieleen, että taitaa olla jotain peiteltävää. Muistan ite, miten ton ikäsenä (15 siis) pukeuduin korkeakauluksiseen villapaitaan kesähelteellä!!! ettei äiti näkis fritsuja. Ja ihan varmasti äiti tiesi, että jotain kummaa on, ku meikä helteellä villapaita päällä!!!
Omasta kokemuksesta tiedän, että fritsut ei tarkoita seksielämää, mutta silti...

Miten te olette reagoineet/reagoisitte nuoren fritsuihin?
Olisitteko mun tapauksessa ihmetelleet ihan selvää peittelyä vai antaneet asian olla? Kiusoitelleet vai tuominneet? Vai mitä tekisitte?

Itse tein niin ku äitini aikoinaan, että annoin asian olla....

Ei kai siinä muuta kuin antaa niitten fritsujen olla. Eihän ne ole kuin fritsuja (ja aikanaan yksi tutun tuttu tyttö teki niitä pölynimurilla kun ei poikakaveria ollut ja kuvitteli että fritsut kuuluu tiettyyn ikään).
Mutta fritsuiässä kannattaa kyllä käydä ne muut ehkäisy ym keskustelut läpi. ei tuomiten vaan asiallisesti.
Minä olen yhden murkun jo aikuiseksi kasvattanut ja todennut sen että et sinä sitä lastasi sänkyhommista erossa pidä, et vaikka vaatisit kotona yöt olemaan, koska sen voi tehdä vaikka iltapäivällä koulun jälkeen kun vanhemmat on töissä yms. Mutta se voit auttaa että keskustelet asiallisesti ja vaikka tarjoudut ne ekat kortsut ostamaan koska minä ainakin voin ostoskärryyni kaikenlaista ruokien sekaan kerätä, mutta nuorisolla taas sen yhden, ainakin ekan paketin ostaminen voi olla vaikeaa

Yhteistyössä