Eipä olisi kannattanut "levähtää" raskaana

• Viestiketjun aloittaja -j
  • Ensimmäinen viesti
-j
Juu nyt sen karvaasti koin. 20 kiloa tuli ylimääräistä ja niistä vain pari kiloa jäi synnärille. Nyt onkin sitten aikamoinen vararavinto ympärillä, hyi yäk. No, seuraavalla kerralla olen viisaampi... Tiedä sitten pääseekö näistä millään eroon..

jaa
No minä luulin viisastuneeni vahingosta, mutta seuraavalla raskauskerralla paisuin siitä vielä 10kg lisää. Arvaa keljuttaako nyt, juuri grammaakaan ei ole paino pudonnut ja synnytyksestä jo vuosi aikaa. KELE! :headwall:

Surde74
Alkuperäinen kirjoittaja -j:
Juu nyt sen karvaasti koin. 20 kiloa tuli ylimääräistä ja niistä vain pari kiloa jäi synnärille. Nyt onkin sitten aikamoinen vararavinto ympärillä, hyi yäk. No, seuraavalla kerralla olen viisaampi... Tiedä sitten pääseekö näistä millään eroon..
JA koska synnytit? Mulla tuli myös parikytkiloa, ja suurin osa lähti ekan puolen vuodne aikana

TriStessse
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietysti sitä painoa tulee jos vaan sohvalla makoilee! Tässä se nähdään, ettei raskaus ole sairaus joka lamaannuttaa ihmisen toimintakyvyttömäksi.
Kyllä pahat liitoskivut ja iskiasvaivat sekä ennenaikaiset supistukset voi olla aika lamaannuttavia..

Wieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Tietysti sitä painoa tulee jos vaan sohvalla makoilee! Tässä se nähdään, ettei raskaus ole sairaus joka lamaannuttaa ihmisen toimintakyvyttömäksi.
Et tiedä mistä puhut!
Kyllä ainakin mulla oli niin pahat liitoskivut ja selän takia jäin saikulle reilusti ennen ä-loman alkua ettei voinut kuvitellakkaan mitään lenkillä käymistä tms.

Joo ei se imettäminen kaikilla niitä kiloja kyllä karista yhtään vaikka vauva olis millanen suursyömäri tahansa. Mistähän ihmeestä sekin käsitys on saanut alkunsa :snotty: Eiköhän sekin ole kiinni vähän omista elintavoista ja perimästä miten alkaa kilot tippua ja kuinka paljon niitä kenellekin tulee.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Et tiedä mistä puhut!
Tiedän. Olen itsekin kärsinyt liitoskivuista ym, mutta sitten tarvii vain syödä vähemmän kuin kuluttaa.

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Kyllä pahat liitoskivut ja iskiasvaivat sekä ennenaikaiset supistukset voi olla aika lamaannuttavia..
Ne ja koko raskausajan kovat oksentelut....

vieras
Mulla ei lähteny imettämällä,laihduttaa piti muuten sitten,24kg paukahti raskausaikana lisää,muuan kiloista jäi synnärille ja loput killui mahan ympärillä sitkeesti vaik imetin 1,5vuotta...

vieras
ekasta raskaudessa tuli mulla 22kg joista n.10 oli tippunu viikossa synnytyksestä. toinen raskaus perään ja viimesillään painoin 25kg enemmän kuin ekan raskauden lähtö paino, synnytyksen jälkeen ei lähtenyt kuin muutama hullu kilo ja noin 6-8kk synnytyksen jälkeen painoin vain 10kg enemmän ku lähtö oli. ja erittäin tyytyväinen olen et painoa jäi vähä ylimäärästä, nyt ei kyl oo ku 5kg siitä mikä rimpula oli ennen raskauksia, mut onneksi on vähän tota mahaa ja "läskiä " ympärillä et on vähä isomman näkönen.
mut siis pointti et kyl ne lähtee jos viitsii vähä tehdä jotai asian etten

Niiskunen
Mulla tuli toisesta raskaudesta toi parikytkiloa lisää painoa. No synnärille jäi noin 5 kiloa. Puolen vuoden päästä synnytyksestä aloin laskemaan pisteitä ja 4 kuukaudessa tippui 15 kiloa, kunnes taas tulin raskaaks. Nyt on raskauden aikana tullut vain 8 kiloa ja huomenna saan vauvan syliin. Ehkä tuosta laihdutuksesta oli tällä kertaa hyötyä. Jalat ja takamus mulla on kaventunu raskauden aikana.
Ei sun ainakaan masentua kannata, jos sulla on vasta 10 päivää synnytylsestä. Kyl niitä kerkee tiputtaa. Mulla ei imetys tiputtanut painoa yhtään, mut sit kun lopetin imettämisen ni jo lähti laskuun. :)

äiti vm. 77
Mulla on kahdessa ensimmäisesä raskaudessa jääny kilot sairaalaan. alkuraskaudessa oksensin, ei mikään pysyny sisällä. loppuraskaudessa ei saattanu syödä kuin linnunannoksia, vauva paino palleaa. Sitten ku synnytin ni olipa ihana syödä normaalisti eikä tullu paha olo. Ja nälkä oli kahen edestä. Imetys tiputtaa kyllä painoa huomaamatta, vaikkei katso mitä syö.

Yhteistyössä