Eipä tuo miehen vauvakuume vaan laannu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VIIVILIINA-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

VIIVILIINA-

Aktiivinen jäsen
05.11.2008
2 374
0
36
Mä odotan koko ajan että hää rupeis tajuu kuin helppoo alkaa olee kun nuorin on jo kohta 2.5v, mutta kun tää ukko kulta haluis 5 lasta, on aina halunnu.

Pöh.. Täl hetkel tuntuu et EIIIIIIIIIIIIIIIIIIII enää vauvoja, mä toivon että jomman kumman mieli muuttuu..

Tästä tulee meinaan kohta ongelma jos kummankaan tunteet asian tiimoilta ei muutu :ashamed:

MUita??????

Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Ootsä joku synnytyskone vai? Mä kyllä päätän ihan itse, montako lasta mun alapäästä pukerran. Halusi mies mitä halusi.

Mä en nää tätä asiaa ihan noin mustavalkosena. Mä vosin olla raskaana ja vaik synnyttääkki kuinka monta kertaa. Tällä hetkellä vaan tuntuu et perhe on täys.
Mä en toisaalta nää niin et naisella on etuoikeus päättää lapsiluvusta täysin (huom täysin) itsenäisesti.

Mut ei mun mies painosta todellakaan, lähinnä mua vaivaa kun mä tiedän mitä hän toivoo ja mua itseeni ottaa päähän kun ajatus uudesta lapsesta ei tunnu hyvälle. Ja jos se ei siltä tunnu niin hommaan en ryhdy.

Mulla on vaan sellain tunne et mä riistän rakkaaltani osan unelmaa tai jotain..

Meillä on jo kaksi ja mies aina välistä huomauttelee, että olisi se kolmas kiva. Tekee tämän "vitsinä", mutta tiedän että ihan varmaan suostuisi jos tosissani asiaa kysyisin. Itse en usko kolmatta haluavan ja siksi saattaa hiukan ahdistavalta tuntua.

Joo, mä retkahdin miehen vauvakuumeeseen, kun tarpeeksi pitkään ruinasi. Olin pitkän aikaa vastahakoinen. Ajattelin kuitenkin, että nyt tai ei milloinkaan. Ikääkin alkaa jo olemaan. Sanoin miehelle, että vuoden yritetään jos ei sinä aikana tärppää niin sitten saa olla. Poikaa yritettiin puolisen vuotta, täyttää kohta 3v. No, sehän tärppäsi ekasta laakista. Nyt rv 35+0.

Lapsilukuasioissa pitäis kyllä aina mennä sen mielen mukaan joka ei halua enää lapsia... Mulla ainakin tällanen mielipide. Esim. meillä mä toivoisin yhtä lasta vielä, mies taas ei, ja jos ei hän muuta mieltään niin meille ei lapsia tule.

No nythän ap:lla on oiva tilaisuus neuvotella perheensisäiset "työehdot" uusiksi. Jos mies haluaa kolmannen lapsen, kai hän on valmis jäämään täyspitkälle isyysvapaalle ja sitten sinun vanhempainvapaajaksosi jälkeen ainakin 1,5 vuodeksi hoitovapaalle kotiin pientä hoitamaan?

On helppo haluta, jos uusi lapsi ei saa omaa työelämää ja arkea merkittävästi hankalammaksi. Miten on työnjako 50/50 ja hoitovapaiden jakaminen puoliksi toteutunut aiempien lastenne kohdalla?

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Lapsilukuasioissa pitäis kyllä aina mennä sen mielen mukaan joka ei halua enää lapsia... Mulla ainakin tällanen mielipide. Esim. meillä mä toivoisin yhtä lasta vielä, mies taas ei, ja jos ei hän muuta mieltään niin meille ei lapsia tule.

Tavallaa mä ajattelen kans näin.. Musta itestäni vaan tuntuu hirveeltä kun tiedän mitä toinen haluaa. Ja jos tilanne ois toisinpäin niin mä hyppisin seinille.
Asia on nyt vuoden jäissä. Saapa nähdä kuinka mieli muuttuu.. Vuoden päästä kuopus on jo iso poika (3.5) jospa ois isännän valvomis into sitte jo laantunu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tuplien äiti:
No nythän ap:lla on oiva tilaisuus neuvotella perheensisäiset "työehdot" uusiksi. Jos mies haluaa kolmannen lapsen, kai hän on valmis jäämään täyspitkälle isyysvapaalle ja sitten sinun vanhempainvapaajaksosi jälkeen ainakin 1,5 vuodeksi hoitovapaalle kotiin pientä hoitamaan?

On helppo haluta, jos uusi lapsi ei saa omaa työelämää ja arkea merkittävästi hankalammaksi. Miten on työnjako 50/50 ja hoitovapaiden jakaminen puoliksi toteutunut aiempien lastenne kohdalla?

Meillä mies on ollu koti-isänä aika pitkään ja hoitanut kodin moitteettomasti, et tuo ei kyllä ihan toimi... ;)

Niin, ja tuo rontti haluu viidennen..*hulluseon*

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja tuplien äiti:

Meillä mies on ollu koti-isänä aika pitkään ja hoitanut kodin moitteettomasti, et tuo ei kyllä ihan toimi... ;)

Niin, ja tuo rontti haluu viidennen..*hulluseon*

Sama juttu meillä, isä on osan ajasta koti-isänä ja todella hoitaa ja viettää paljon aikaa lasten kanssa. Paljon paremmin tuntuu kodin ja lasten asiat hoitavan kun minä. Lapsetkin ovat aina isän perään enemmän. Silti se meinaa että kolmas olisi tervetullut.

Yhteistyössä