Einesruoka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei ole vaarallista, kunhan ei ihan jatkuvasti syö. Tai että edes joskus laittaa itse ruuan tai syö jossain muualla itse tehtyä. Kunhan huolehtii, että mukana on aina jotain tuoretta salaattia tai kasviksia. Ja jälkiruuaksi hedelmää tai marjakiisseliä ym.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mites eineslihapullat?

jänteitä ja huonompaa lihaa, paljon lisäaineita, usein myös eläintennahkaa jauhettu mukaan.

Ei einesten ravintoarvo ole samaa luokkaa kuin itse tehtyjen. Kalapuikot ovat perkausjätettä jauhoilla päällystettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mites eineslihapullat?

jänteitä ja huonompaa lihaa, paljon lisäaineita, usein myös eläintennahkaa jauhettu mukaan.

Ei einesten ravintoarvo ole samaa luokkaa kuin itse tehtyjen. Kalapuikot ovat perkausjätettä jauhoilla päällystettynä.

Ehkä saan näistä puheista voimaa ruveta tekemään kaikki ruuat itse :(

Kun lapsi ei 2.5 v neuvolassa ollut kasvanut riittävästi sain neuvolasta ruokailuohjevihkosen. Ja se oli einesruokamainos! Hyviltä ja monipuolisilta ne siinä mainitut malliateriat vaikutti, vaikka joka aterialla oli mukana jotain Saarioisten vai mitä lie valmisruokia.

No ennemmin kuitenkin eineksiä kuin mäkkäriruokaa jatkuvasti tai ei lämmintä ruokaa ollenkaan. Turhaan niitä eineksiä moititaan. Aina ei vain jaksa tai kerkeä laittaa alusta asti ruokaa, niin einekset ihan hyvä vaihtoehto kasviksilla höystettynä. Ja ainakin mun kouluaikoina kouluruoka oli lähes aina "äitien" laittamaa einesruokaa lihapullineen päivineen;)

Joo, tummassa makaronissa voi olla yhtä paljon kuitua per 100 g kuin ruisleivässä. Onko niin vaikeaa tehdä kerralla isompi satsi vaikka niitä lihapullia itse ja pakastaa sopivissa annosrasioissa? ottaaa aamulla jääkaappiin sulamaan niin töistä tultua sen kun lämmittää. Sama vaiva kuin einespullissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mites eineslihapullat?

Ehkä saan näistä puheista voimaa ruveta tekemään kaikki ruuat itse :(
Kyllä kannattaa opetella laittamaan ruokaa itsekin, mutta ei kannata syyllistää itseä jos ei aina jaksa. Parempi syödä eineksiä kuin olla väsynyt ja puolikuollut äiti;) Ja kaikista ruuista voi alkaa analysoimaan, että mitä ne oikein sisältää. Eipä se jauhelihakaan taida kestää lähempää tarkastelua tai en mä ainakaan halua kuulla, samoin makkarat ym.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä