Eilinen luulotautinen (nimim. Pelkuri) käynyt lääkärissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelkuri

Vieras
Juttelin eilen illalla mm. Onnellisen Villasukan kanssa ahdistuneisuudesta ja kuolemansairauksien pelosta. Ajattelin nyt tulla kertomaan kuulumiset, kun kävin yksityisellä lääkärillä oman mielenrauhan takia (yleiselle puolelle niin pitkät jonot).

En ihan luulotautinen ole, vaikkei kyseessä syöpä ollutkaan :). Lääkäri totesi minulla kohtuontelon tulehduksen ja määräsi hevoskuurin antibiootteja. Kontrolli on kahden viikon kuluttua ja samalla saan kuulla verikokeiden (leukkarit, serppi, perusverenkuva) tulokset.

Kiitos kovasti tuestanne :)

Muutaman kuukauden ajan minulla oli menkkamaista jomotusta, vihlontaa ja nipistelyä kohdussa, munasarjoihin juili aika ajoin, virtsarakon täyttyessä tuli kipua (luulin, että rakkoon, mutta kyseessä olikin siis tuo kohtuontelo), alaselkään koski enemmän ja vähemmän, valkovuoto oli limaista ja kellertävää, mutta ei haissut eikä ollut kokkaremaista niin kuin hiivatulehduksessa. Välillä tuntui, että koko alavatsaa nipisteli ja kipuili.

Mulla ollu vuodenvaihteesta asti samoja oireita.......
Kävin jo yleisen puolen lääkärillä. Papa oli luokkaa 2 eli puhtaudessa ongelma ja sain flagyl-kuurin joka auttoi muutamaks viikoks. Nyt oireet taas palanneet....
Paljonko käynti yksityisellä maksoi (missä kävit?) ja mitä kaikkea ne tutki/otti ?

Minä kävin Suomen terveystalolla, maksoi näin alkuun sen 45 euroa, tutkimuksista ottanevat lisää, en ole varma.

Tänään tehtiin ultra sisäkautta. Papa minulta otettiin puoli vuotta sitten (oli luokkaa 1), joten sitä ei nyt tarvittu uusia. Pissakoe oli pari viikkoa sitten puhdas, joten sitäkään ei otettu. Lääkäri määräsi verikokeisiin (leukosyytit, cpr, perusverenkuva ja varuilta veriraskaustesti kohdun ulkoisen raskauden poissulkemiseksi) kuurin loputtua ja käski tulla kontrollikäynnille seuraavien menkkojen jälkeen. Hoidoksi sain kahta erilaista antibioottia (Tricozol 400mg ja Doximed 100mg).

Kyllä yleiselläkin puolella lääkärit ottavat asiakkaan todesta, jos kertoo olevansa oikeasti huolissaan terveydestään. Kannattaa pyytää uusi aika (ja odotella viikkoja) tai sitten mennä yksityiselle, jos oikein huolestuttaa, niin kuin minua.

Yhteistyössä