Eilen vaatekaupassa myyjä kopautti olalle ja sanoi minulle

desert
Minun mielipiteeni::)
a) myyjä osoitti huonoa asiakaspalvelua kommentillaan.
b) myyjän tehtävä ei ole arvioida sopiiko myymälän vaatteet asiakkaalle JOS EI KYSYTÄ!
c) koko Seppälä-ketjua ei lähde boikotoimaan, itse olen aina saanut siellä TODELLA hyvää palvelua. Yleensä voin vielä kysäistä myyjän mielipidettä että sopiiko jokin vaate minulle ja aina myyjillä on ollut aikaa neuvoa ja hakea minulle vaatteita sovituskoppiin. Joskus menen ihan suoraan myyjän luo ja kerron mihin tilaisuuteen/tarkoitukseen etsin vaatetta ja annan myyjän etsiä minulle sopivia. Palvelu kuin paremmassakin putiikissa!
d) korostan vielä että ei se KOKO kauppaketjun vika ole jos yksi myyjä sanoo jotain tökeröä, mutta uskon että pisti hieman ap:ta ketuttamaan.
 
höh
Myyjän pitää myydä, vaikka xxs kokoja xxl-kokoiselle, ihan sama mitä, kun ja jos asiakas sitä haluaa. Osaamaton ja ammattitaidoton tapaus, joka ei asiakaspalvelun perustoja hallitse.
 
juu
no aivan väärällä alalla tämä "seppälän täti" ehkei tuommoiselle ole muuta oollut tarjolla???mun koko juurikin 44 mutta esim.seppälästä ostan xs ja jopa 34 kokoisia vaatteita 164/44kg siskolleni ja jos joku tuommoisia suustaan päästelisi niin valituksia tekisin ja yrittäisin saada niin monta ihmistä kuin mahdollista boikotoimaan kyseistä liikettä ainakin niin kauan kunnes tuommoinen törkymöykky erotettaisiin.
 
poipoipoi
Saahan sitä kuka tahansa ostaa minkä kokoisia vaatteita tahansa ja kelle tahansa. Vaikka isoäidilleen, miehelleen, lapsilleen, kaverilleen, kelle vain. Ei ne aina edes tule itselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä.
Myyjän olisi korrektia tiedustella, tarvitseeko asiakas apua ja mitä kokoa tämä etsii. Silloin voi sitten loukkaamatta kertoa, että valitettavasti vain kokoa xs on jäljellä.
 
En ymmärrä että miksi täällä alettiin kauheasti tuota kokoa kauhistelemaan.. Siis että heti suututaan ku joku vihjasee ylipainosta. Se ei haittaa. Vaikka se ei kyllä kuulu myyjälle vihjasta asiasta asiakkaalle. Sehän siinä ihmetytti että olin just ja just ehtiny tulla kaupan sisään niin jo on myyjä koputtamassa.. Mistä se tiesi mitä olin ostamassa ja kenelle..
 
Pusse
Oon muuten lähimmässä Seppälässä käydessäni huomannut että siellä on töissä parikin varmaan kokoa 46+ käyttävää neitosta ja ihan Seppälän kuteita niillä on ollut päällä, eikä edes ole kiristäneet =)
 
Noita asiakaspalvelun kukkasia osuu kohdalle aina silloin tällöin... Tuli mieleeni semmoinenkin, kun joskus kaupassa maksoin vähät tavarani, jonoa ei ollut nimeksikään, mutta silti myyja katsoi asiakseen tokaista, että "no niin, menes nyt siitä, että asiakkaat mahtuu" Siinä liukuhihnalla on sentään kolme lokeroa tavaroille, kaksi niistä tyhjinä ja kolmannessa minun ostokseni. Tuli vaan semmoinen fiilis, etten mä ollut siinä kaupassa "oikea" asiakas. Onneksi myyjä on nykyään eläkkeellä.
 
Just
Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä.
Myyjän olisi korrektia tiedustella, tarvitseeko asiakas apua ja mitä kokoa tämä etsii. Silloin voi sitten loukkaamatta kertoa, että valitettavasti vain kokoa xs on jäljellä.
Ei mua loukkaa jos myyjä kysyy löytyykö tarpeeksi isoa kokoa, jos myyjä kerran tietää että siellä on vaan pieniä.

Oisko se sitten hirveä kehu jos myyjä kysyy että löytyykö tarpeeksi PIENTÄ kokoa, jos hän arvelee että jäljellä on vaan isoja? Sittenkö on imartelevaa, vaikka tosiasiassa tilanne on täysin sama, myyjä kysyy löytyykö sopivaa kokoa.

En tajua miten epävarma pitää olla jos ahdistuu mistä tahansa kokoon liittyvästä kysymyksestä.
 
Oon usein miettinyt kun käyn jossain vaatekaupassa, että kauhee kun joku tulis sanomaan että ei täällä kyllä oo sun kokoisille mitään.

Sulle sit ap kävi niin. :|

Hyvä kun pistit valitusta eteenpäin.
 
Pusse
Musta se aika yleisesti käytetty "Tarvitsetteko apua?" on ihan kelvollinen myös tilanteisiin joissa myyjä huomaa asiakkaan näpelöivän jotain itselleen sopimatonta... Ainakin parempi kuin tokaisu tyyliin "Tää ei oo mikään Mode XL"
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä.
Myyjän olisi korrektia tiedustella, tarvitseeko asiakas apua ja mitä kokoa tämä etsii. Silloin voi sitten loukkaamatta kertoa, että valitettavasti vain kokoa xs on jäljellä.
Ei mua loukkaa jos myyjä kysyy löytyykö tarpeeksi isoa kokoa, jos myyjä kerran tietää että siellä on vaan pieniä.

Oisko se sitten hirveä kehu jos myyjä kysyy että löytyykö tarpeeksi PIENTÄ kokoa, jos hän arvelee että jäljellä on vaan isoja? Sittenkö on imartelevaa, vaikka tosiasiassa tilanne on täysin sama, myyjä kysyy löytyykö sopivaa kokoa.

En tajua miten epävarma pitää olla jos ahdistuu mistä tahansa kokoon liittyvästä kysymyksestä.
Ei ole myyjän tehtävä ottaa kantaa kokoon puoleen tai toiseen. Se on epäammattimaista.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä.
Myyjän olisi korrektia tiedustella, tarvitseeko asiakas apua ja mitä kokoa tämä etsii. Silloin voi sitten loukkaamatta kertoa, että valitettavasti vain kokoa xs on jäljellä.
Ei mua loukkaa jos myyjä kysyy löytyykö tarpeeksi isoa kokoa, jos myyjä kerran tietää että siellä on vaan pieniä.

Oisko se sitten hirveä kehu jos myyjä kysyy että löytyykö tarpeeksi PIENTÄ kokoa, jos hän arvelee että jäljellä on vaan isoja? Sittenkö on imartelevaa, vaikka tosiasiassa tilanne on täysin sama, myyjä kysyy löytyykö sopivaa kokoa.

En tajua miten epävarma pitää olla jos ahdistuu mistä tahansa kokoon liittyvästä kysymyksestä.
Ei ole myyjän tehtävä ottaa kantaa kokoon puoleen tai toiseen. Se on epäammattimaista.
Eihän hän asiakkaan koosta puhunut vaan vaatteiden. Jos joku rekki on pelkkäää XXLää, niin onko susta mukava että myyjä huomauttaa että niin, siinä on meidän isot koot, sun kokosia ois tuolla toisella puolella, vai odottelee vaan että pläräät koko alerekin läpi?
 
jes
myyjän pitää myydä minulle vaate, vaikka haluaisin sulloutua minkälaiseen makkarankuoreen. Myyjän kuuluu myydä, eikä arvostella minun ulkonäköäni. Olisin sanonut kyllä niin törkeästi tuolle myyjälle. Meidän paikallisessa Seppälässä on todella mukavat myyjät. Aina tervehtivät ja toivottavat tervetulleeksi, vaikka harva vaate minulle menee. Lapsille sieltä vaatetta joskus ostan.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä.
Myyjän olisi korrektia tiedustella, tarvitseeko asiakas apua ja mitä kokoa tämä etsii. Silloin voi sitten loukkaamatta kertoa, että valitettavasti vain kokoa xs on jäljellä.
Ei mua loukkaa jos myyjä kysyy löytyykö tarpeeksi isoa kokoa, jos myyjä kerran tietää että siellä on vaan pieniä.

Oisko se sitten hirveä kehu jos myyjä kysyy että löytyykö tarpeeksi PIENTÄ kokoa, jos hän arvelee että jäljellä on vaan isoja? Sittenkö on imartelevaa, vaikka tosiasiassa tilanne on täysin sama, myyjä kysyy löytyykö sopivaa kokoa.

En tajua miten epävarma pitää olla jos ahdistuu mistä tahansa kokoon liittyvästä kysymyksestä.
Ei ole myyjän tehtävä ottaa kantaa kokoon puoleen tai toiseen. Se on epäammattimaista.
Eihän hän asiakkaan koosta puhunut vaan vaatteiden. Jos joku rekki on pelkkäää XXLää, niin onko susta mukava että myyjä huomauttaa että niin, siinä on meidän isot koot, sun kokosia ois tuolla toisella puolella, vai odottelee vaan että pläräät koko alerekin läpi?
Mistä se myyjä kuvittelee tietävänsä, mitä etsin? Ei kuulu kommentoida yhtään mitään vaan kysyä, tarvitsenko apua ja MITÄ MAHDOLLISESTI OLEN ETSIMÄSSÄ. Huomaa, ettei joillakin ole mitään käsitystä asiakaspalvelusta. Itse palvelen yritysasiakkaita, ja meillä on vielä paljon tarkempaa!
 
lkjc
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusse:
Kaivoin vaatepinosta sopivaa kokoa ja myyjä (liikkeen omistaja vielä) huikkasi kassalta että "Löytyyköhän siitä kasasta tarpeeksi isoa kokoa?" Sanoin kovaan ääneen että "Kyllä löytyy!" ja painelin maksamaan paidan. Nyt kun ajattelee niin ois pitänyt sanoa että kyllä löytyy, mutta ei huvita enää ostaa ja häipyä...
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä. Jos kerran itse tiedät olleesi normaalipainoinen, niin millä logiikalla myyjä nimenomaan oletti että olet liian lihava?

Mulle on kenkäkaupan alelaaria penkoessa huikattu että siellä ei taida olla mitään sun jalkaas mahtuvaa. Eikä ollutkaan. Oisko mun pitäny marssia ulos herne nenässä ja kirkua ovella että senkin siat, mun jalka on 38, kun siellä laarissa tosiaan oli vaan tosi pieniä kokoja?
Nääkin olis voinut hoitaa, vaikka kysymällä asiakkaalta mitä kokoa hän etsii?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusse:
Kaivoin vaatepinosta sopivaa kokoa ja myyjä (liikkeen omistaja vielä) huikkasi kassalta että "Löytyyköhän siitä kasasta tarpeeksi isoa kokoa?" Sanoin kovaan ääneen että "Kyllä löytyy!" ja painelin maksamaan paidan. Nyt kun ajattelee niin ois pitänyt sanoa että kyllä löytyy, mutta ei huvita enää ostaa ja häipyä...
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä. Jos kerran itse tiedät olleesi normaalipainoinen, niin millä logiikalla myyjä nimenomaan oletti että olet liian lihava?

Mulle on kenkäkaupan alelaaria penkoessa huikattu että siellä ei taida olla mitään sun jalkaas mahtuvaa. Eikä ollutkaan. Oisko mun pitäny marssia ulos herne nenässä ja kirkua ovella että senkin siat, mun jalka on 38, kun siellä laarissa tosiaan oli vaan tosi pieniä kokoja?
Nääkin olis voinut hoitaa, vaikka kysymällä asiakkaalta mitä kokoa hän etsii?
Sori, iham ihme kohdassa pilkku! :LOL:
 
hei
sain vähän samanlaista palvelua... tai siis kävelin sisään liikkeeseen ja myyjät katsoivat pahasti ja minua mittaillen päästä varpaisiin... Mietin, että mitäköhän ihmettä ne katsoo. Sitten kuulin, että myyjä sanoi toiselle "mitä tuo luulee täältä löytävänsä täältä, ei tuon kokoisille mitään täällä ole", menin myyjien luo ja sanoin, että "aika törkeää puhetta, en taida ostaa mitään, vaikka meinasinpa lapselle ostaa vaatteita" ja marssin ulos liikkeestä.
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
sain vähän samanlaista palvelua... tai siis kävelin sisään liikkeeseen ja myyjät katsoivat pahasti ja minua mittaillen päästä varpaisiin... Mietin, että mitäköhän ihmettä ne katsoo. Sitten kuulin, että myyjä sanoi toiselle "mitä tuo luulee täältä löytävänsä täältä, ei tuon kokoisille mitään täällä ole", menin myyjien luo ja sanoin, että "aika törkeää puhetta, en taida ostaa mitään, vaikka meinasinpa lapselle ostaa vaatteita" ja marssin ulos liikkeestä.
Olisit pyytänyt esimiehen paikalle.
 
VI harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
Jestas :eek:
 
desert
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
No huh huh! Tuollaisessa tilanteessa ei yleensä osaa edes sanoa mitään nasevaa takaisin.:( Sille on oikeen joku sana "mitä minun olisi pitänyt sillä hetkellä sano takaisin mutta kaikki hyvät iskut takaisin tuli mieleen vasta kotona"
 
heitäkin löytyy
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Saahan sitä kuka tahansa ostaa minkä kokoisia vaatteita tahansa ja kelle tahansa. Vaikka isoäidilleen, miehelleen, lapsilleen, kaverilleen, kelle vain. Ei ne aina edes tule itselle.
Juu mut siinä vaihees ku se kokoa XXL lähtee sinne sovituskoppiin M kokoisen paidan kaa,niin siihen kait saa puuttua.
 

Yhteistyössä