Eilen vaatekaupassa myyjä kopautti olalle ja sanoi minulle

kouvolassa on yksi vaateliike. äiskä oli menny kerran sinne töistä suoraan, ulkoilupuku päällä. myyjäoli kattonut päästä varpaisiin ja sanonut, että tarjoustuotteet on alakerrassa... yksi tuttu oli myös mennyt aikanaan samaan liikkeeseen ja oli sanottu, että tuosta paidasta on jätti koot menneet... |O :headwall:
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Alkuperäinen kirjoittaja jabba dabba:
Alkuperäinen kirjoittaja räyh:
Alkuperäinen kirjoittaja jabba dabba:
Ihme juttu, että lihavalle ihmiselle ei sanoa, että tämä on lihava. Sen sijaan tupakkaa polttavalle on kyllä oikeus aukoa päätään.

Kumpikin todennäköisesti tietää riskit.


miten lihavuuss liittyy tähän aiheeseen
Koko 44. Myyjä vihjasi ap:lle hienovaraisesti, että tämä on hyvin syöneen näköinen.
No minkähän ihmeen takia sellaista pitäis vihjailla?? Ei se kuulu myyjän tehtäviin.

Tässäkin ketjussa on jo monesti tuotu ilmi, että ei kaikki osta niitä vaatteita aina vain itselleen.. Niitä ostetaan myös lahjaksi. Lisäks seppälässäkin on tosiaan laukkuja, meikkejä, kenkiä, koruja, jne, joiden ostamiseen ja käyttämiseen ei ihmisen vaatekoko liity mitenkään!
Niiiin täyspeesi tähän!
Myyjä oli tökerö ja siitä ei pääse mihinkään.
 
NoFursLady
Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
kouvolassa on yksi vaateliike. äiskä oli menny kerran sinne töistä suoraan, ulkoilupuku päällä. myyjäoli kattonut päästä varpaisiin ja sanonut, että tarjoustuotteet on alakerrassa... yksi tuttu oli myös mennyt aikanaan samaan liikkeeseen ja oli sanottu, että tuosta paidasta on jätti koot menneet... |O :headwall:
Noilla eväillä ei pitäisi mennä palvelualalle...ikivanha legenda kertoo maanjussista joka meni Stockmann autoon käväisemään työvaatteissaan jotka olivat puhtaat mutta "maalaiset". Kukaan ei tullut myymään, ja vihdoin joku autodiileri huus että ei meillä ole autoa johon sulla äijä olis varaa. Tämä "äijä" meni Vehoon josta osti käteisellä (tai siis oli rahat tilillä) kaksi mersua, yhden itselleen, toisen vaimolle ja kaikilla herkuilla...oli Vehosta pyytänyt soittamaan Stockkan autoon ja kertomaan terkkuja...mahtoi Stockan poikia vituttaa kun meni hyvät provikat sivu suun :)

Ei ole koiraa aina karvoihin katsominen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keke:
Mut jos se myyjä vaan tarkotti, että tääl ei myydä sun kokoisia vaatteit?
Yritti vaan auttaa?
No ei ole sen asia ruveta valkkaamaan asiakkaita tolleen. Mistä se tiesi, kenelle ap oli vaatteita ostamassa.. Ja sitä paitsi, jos liikkeessä oli hällekin sopivia vaatteita, oli kaiken kukkuraksi väärässä. :xmas:

Todella asiaton myyjä, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
 
hehheh
Törkeetä käytöstä myyjältä!!!
Olen ollut joskus harjottelussa myymälässä, jossa mies pyöri naisten alusvaateosastolla. Myyjä kävi kysymässä, tarviiko apua, eikä mies ollut tarvinnut. Hetken päästä mies meni sovituskoppiin muutaman rintaliivi ja alushousu-parin kanssa.. Ja oli ostanutkin sitten pari settiä.. Tais olla mieheltä' alusvaatteet kaikki.. :D Ja tämä tapahtui maalla! :D
 
h
me mentiin miehen kans katselemaan sohvaa paikallisesta huonekaluliikkeestä. myyjä katto meitä heti nenän vartta pitkin mutta esitteli kuitenkin eri vaihtoehtoja. yhden kalliimman sohvan kohdalla sitten vilkas oikeen päästä varpaisiin meitä ja sano että "meiltähän saa myös osa-maksulla...". mun mies sitten lohkas sille jotain että ei oo kuule tarvetta kun useempia tuhansia euroja varattuna uusiin kalusteisiin rahaa. kiitos ja näkemiin...
 
No niin. Nyt on sai kunnon valituksen kuulla pomo.
Pyyteli hirveästi anteeksi ja aiko keskustella kyseisen ihmisen kanssa.
Myönsi, että todella typerästi tehty. Ja kysyi yhteystietojani jotta voi lähettää pienen korvauksen. Sanoin kyllä että en tule enään ikinä käyttämään kyseistä kauppaa. Ja että kierrän tästälähtien kaukaa sen.
Saas nähdä tuleeko joku "hyvitys". Jos tulee niin laitan samantien roskiin. Sen verran töykistä kohteli se myyjä. Sanoin sille pomolle myös että ei taija olla oikein oikea ihminen asiakaspalvelu tehtävään ja että minä kyllä antaisin tältä istumalta potkut.. Pomo tuumas vaan että nii-in.
Saas nähdä miten myyjä paran käy.
 
räyh
Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
kouvolassa on yksi vaateliike. äiskä oli menny kerran sinne töistä suoraan, ulkoilupuku päällä. myyjäoli kattonut päästä varpaisiin ja sanonut, että tarjoustuotteet on alakerrassa..


tulee mieleen, että tää on niillä jotenkin vakiokäyttäytymistä, niillä jotka ovat tahdittomia siis ja jotka ovat väärällä alalla.
pitäisi tosiaan valmiiksi alkaa miettiä vastausvaihtoehtoja,
niin kuin tuolla hajuvesiesimerkissä oli hyvä että mee säkin parempiin töihin niin sullakin on sitten varaa ostaa tällainen.
:) :) se olis hyvin sanottu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hehheh:
Törkeetä käytöstä myyjältä!!!
Olen ollut joskus harjottelussa myymälässä, jossa mies pyöri naisten alusvaateosastolla. Myyjä kävi kysymässä, tarviiko apua, eikä mies ollut tarvinnut. Hetken päästä mies meni sovituskoppiin muutaman rintaliivi ja alushousu-parin kanssa.. Ja oli ostanutkin sitten pari settiä.. Tais olla mieheltä' alusvaatteet kaikki.. :D Ja tämä tapahtui maalla! :D
Mäkin olen ollut yhdessä pikkukaupungissa sellasessa pienessä kosmetiikka- ja vaateputiikissa töissä, ja siellä kävi aina yksi mies ostamassa itselleen sukkahousuja ja alusvaatteita, oikeen kävi sovittamassa ja kaikkea. Hassua että niin ahdasmielisessä kyräilypaikassakin sentään joku kehtasi tehdä mitä halusi. Eikä se putiikin omistajaa tietenkään haitannut ollenkaan, hyvä asiakashan hän oli ja hienoa jos löysi liikkeestä tarvitsemansa.
 
pieras
En minäkään sano mies asiakkaille että "hei, täällä myydään vaa naisten kenkiä"... Vaikka heistäkin osa on niitä ihan itselleen ostamassa :D
Törkeää asiakaspalvelua, soitto myymäläpäällikölle heti!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
No niin. Nyt on sai kunnon valituksen kuulla pomo.
Pyyteli hirveästi anteeksi ja aiko keskustella kyseisen ihmisen kanssa.
Myönsi, että todella typerästi tehty. Ja kysyi yhteystietojani jotta voi lähettää pienen korvauksen. Sanoin kyllä että en tule enään ikinä käyttämään kyseistä kauppaa. Ja että kierrän tästälähtien kaukaa sen.
Saas nähdä tuleeko joku "hyvitys". Jos tulee niin laitan samantien roskiin. Sen verran töykistä kohteli se myyjä. Sanoin sille pomolle myös että ei taija olla oikein oikea ihminen asiakaspalvelu tehtävään ja että minä kyllä antaisin tältä istumalta potkut.. Pomo tuumas vaan että nii-in.
Saas nähdä miten myyjä paran käy.
OIKEIN!
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja varakas shoppailija:
Joo, mä kanssa, kokoa 40 ja esim. Vilalta vaatteet kokoa M, menin helsinkiläiseen pikkuputiikkiin katselemaan. Hypistelin sellaista ryppyistä hametta, kun omistaja tuli sanomaan, että tuo ei sovi tuon kokoiselle takamukselle, rypyt oikenevat! Olin että kiitos ja näkemiin. Hitto, kun olisikin voinut valittaa mutta kun oli liikkeen omistaja (tiedän, että oli, olin tuolloin työssä siinä lähellä). Eka ja vika kerta kun kävin, kannan mieluusti rahani muualle.
Mä kyllä toivoisin että jos myyjä tietää ettei kyseinen vaate sovi mulle (esim. just vekitys oikenee rumasti jos ei oo tosi hoikka) niin hän tulee sen mulle sanoon eikä marssita mua sovituskoppiin toteamaan asiaa. Samaten jos esim. housut on tosi lyhyellä mitotuksella niin toivosin että myyjä tulee sanoon että hei noi ei sun pituselle kyllä käy yhtään, ei lahje riitä.

Miksi se paino on niin hiton herkkä asia? Myyjä on ammattilainen, mä olen siellä ostamassa vaatteita, miksi ei ois kiitollinen jos hän vinkkaa että joo, oot liian kurvikas tohon hameeseen, se on tehty tosi lattaselle paksille?
 
Lissu
Olipas todella asiaton kommentti.

Sitäpaitsi mikä laki sanoo, että vaatteita saa ostaa vain itselleen? Jospa ap olisi katsellut langanlaihalle siskolleen joululahjaa. Tai lapsilleen tai miehelleen. Tai itselleen liian pieniä vaatteita, mitä sekään myyjälle kuuluisi?
 
Mä muistan, kun me ostettiin parikymppisinä isännän kanssa autoa. Yhdestä liikkeestä löydettiin käytetty, mutta siisti eikä kovin vanha menopeli. Seistiin ja seistiin siinä helkkarin liikkeessä, eikä myyjää saatu millään. Meidän jälkeen tulleet ehtivät kyllä saada palvelua. No, istuttiin sitten siihen autoon, jolla haluttiin koeajolle. Jossain välissä tuli tympeän näköinen myyjä tiedustelemaan, mitä halutaan. No josko tämän auton?

Kaksi unohtumatonta lausetta kuultiin siinä myyjän kanssa keskusteltaessa. Ensinnä sitä autoa ei olisi kuulemma saanut koeajolle, sillä "ehtii sillä sitten ajaa, kun nimet on kauppakirjassa" ja mikä vielä hienompaa: "mistäs teillä siihen rahat on?" :eek: :eek:

Siis voi vittu... :kieh:

Pistettiin ihan piruuttaan anoppikin käymään siinä liikkeessä ja katsomaan sitä autoa, ja johan alkoi lipominen ja harras myyminen. Anoppi ilmoitti, ettei hän halua ostaa autoa, mutta poikasna kylläkin ja osoitti meitä. Myyjä oli koko lailla vaikean oloinen. Arvata sopii, aionko mä astua jalallanikaan koko puljuun ikinä? Ajan mieluummin vaikka polkupyörällä.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Sanoin sille pomolle myös että ei taija olla oikein oikea ihminen asiakaspalvelu tehtävään ja että minä kyllä antaisin tältä istumalta potkut.. Pomo tuumas vaan että nii-in.
Saas nähdä miten myyjä paran käy.
Myyjäparan ei käy mitenkään, pomo totee että olit jollekin isommalle ihmiselle sit avautunu, oo niitten kanssa varovainen jatkossa, ne on herkkiä kokokommenteille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
joo mutta mieti vähän jos sinä sanoisit yhdesti töissä rumasti ja saisit heti potkut. Jos se vaikka on ensimmäinen varoitus sillä myyjällä.
Yrittäjänä kyllä voin sanoa, että jos työntekijäni osoittaisi noin täydellistä typeryyttä ja käytöstapojen puutetta ja siten tuhoaisi liiketoimintaani, ei kävisi sääliksi yhtään vaikka antaisin potkut eikä kyseinen henkilö saisi enää mistään ikinä töitä.

Ei toi ole mikään pieni lipsahdus, koska myyjän on ihan oikeasti täytynyt ajatella sitä ja kävellä asiakkaan luokse ja sitten sanoa asiansa. Kyllä siinä ehtii miettiä asiaansa, jos on millä miettiä.
 
PA
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
joo mutta mieti vähän jos sinä sanoisit yhdesti töissä rumasti ja saisit heti potkut. Jos se vaikka on ensimmäinen varoitus sillä myyjällä.
So? Meillä ainakin käsitellään jokainen tapaus, ja ellei sovi tehtäväänsä niin sitten pitää vaihtaa tehtävää. Niin se on asiakaspalvelussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Sanoin sille pomolle myös että ei taija olla oikein oikea ihminen asiakaspalvelu tehtävään ja että minä kyllä antaisin tältä istumalta potkut.. Pomo tuumas vaan että nii-in.
Saas nähdä miten myyjä paran käy.
Myyjäparan ei käy mitenkään, pomo totee että olit jollekin isommalle ihmiselle sit avautunu, oo niitten kanssa varovainen jatkossa, ne on herkkiä kokokommenteille.
Eihän tässä nyt minun koosta oo loppupeleissä kii.
Mistä hitosta se myyjä tiesi että olenko ostamassa vaatteita itselleni.
Ihan hyvin olisin voinut olla ostamassa lapselleni tai miehelleni vaatteita.
Tai ylipäätänsä itselleni jotain muuta enkä vaatetta. Ja ku siellä on minun kokosia vaatteita myynissä.
 

Yhteistyössä