Eilen päätin! (lasten päivähoidosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän kylällä on sellainen pph jolla ei ole aitaa pihalla ja pihan vieressä menee vilkasliikenteinen tie, ihme ettei kukaan ole vielä jäännyt auton alle. Lisäksi pph pojilla on isoja taistelukoiria, käyvät välillä kotonansa kun lapset ovat hoidossa ja koirat mukana, toivottavasti eivät raatele lapsia joku kaunispäivä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei tietenkään toisen ryhmän hoitajat muista toisen ryhmän lasten nimiä, mut tämä täti kyllä ulkoili ihan siinä samassa ryhmässä kun ne joitten nimiä ei tiennyt/muistanut!
Jokainen tyylillään, on varmaan hyv iä päiväkoteja ja hyviä pph:ia, samoin huonoja, mut mun päätös nyt tuon kuulemani perusteella on hoitaa lapset kotona kunnes pienin on sen reilu 2v! enkä millään muotoa ota kantaa muiden valintoihin!

Niin, täti oli ulkona sen ryhmän lasten kanssa, mutta hän ehkä oli joko itse sijainen tai toisesta ryhmästä/toisesta päiväkodista, tai sitten lapset oli varahoidossa olevia lapsia eli ei oman ryhmän lapsia.
Onko tuo 2 v ikä sitten sellainen, että sen jälkeen ei ole väliä tietääkö hoitotädit lapsen nimen vai ei? :D

2v osaa jo hieman kertoa päivän kulusta. Ja siihen asti mulla on mahdollisuus hoitaa lapsia kotona, miksi siis en käyttäisi sitä mahdollisuutta hyväksi!
Tietenkin silloinkin toivon, että saisin lapset pieneen päiväkotiin tai hyvälle pph:lle tai hyvän hoitajan kotiin!
Mut edelleen, jokainen tyylillään, en ole tässä arvostelemassa kenenkään valintoja tai edes päiväkoteja yleensä, kerroin vaan, mitä itse näin/kuulin

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Sama täällä. Mun lapset on samassa päiväkodissa mutta eri yksiköissä: välimatkaa on puolisen kilsaa. Omat talot ja omat tädit (sekä setä ) siis molemmilla. Silti kummankin talon henkilökunta tietää toisenkin talon lapset nimeltä, omien hoitolastensa lisäksi siis. Kaupungilla tai kaupassa kun törmätään niin tulevat heti moikkaamaan ja halaamaan lapsia. Lastentarhanopettaja soitti jopa meille kotiin ja kyseli pojan kuulumisia, hän kun on kotona miettinyt että miten pojan puheen kehitys nyt sujuu, kun poika on ollut pari viikkoa evakossa siskonsa päiväkodissa (oma pk on kiinni). Aamulla katselin yhden tädin lomakuvat läpi, toiselle olen opettanut turkin kielisiä sanontoja (hän pyysi), kolmannelle neuvon parhaat lastenvaatteiden ostopaikat, jutellaan kaikenlaisista asioista mitkä ei millään lailla liity lapsiin.
Ihania ovat =)

Mun lapset on ollu PPH:lla kahdella erillä, siksi kahdella koska he itse ehdottivat näin molemmilla on sopivia leikkikavereita ja molemmat tuntevat omat ja toistensa hoitolapset nimeltä, syntymäpäivää myöden. Tuntevat myös nimeltä suurimman osan esim ryhmiksen hoitolapsista vaikka eivät niitä hoidakkaan.
Toisen kanssa meille on tullut yhteinen harrastus ja kyläillään puolin et toisin muutenkin (ei tunnettu ennen kuin lapsi sinne meni) :)
Kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta jutellaa.
LISÄKSI mä luotan omiin lapsiini ne kyllä kertovat jos heitä kaltoin kohdellaan.

Tää on tämmöinen ikuisuus tappelun aihe täysiä mulkkuja on varmasti molemmissa ja myös helmiä. MUTTA aina muistetaan vaan ne huonot.

Toukokuulta 2008 voisin kertoa päiväkodista: kolme kertaa hakiessa kenelläkään hoitajalla ei ollu aavistustakaan missä mun lapsi on, ryhmästä karkasi 3 lasta ja olivat lähes kolme tuntia kadoksissa. Kahdella lapsella murtui käsi "painileikissä", tammikuussa oma tuli kotiin kaulan ympärillä mustelmat, kun kaveri oli hermostunut jne

Yhteistyössä